| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Çalgı Vıı (Mey-Zurna) | CMZ 407 | 7 | 2 + 2 | 3 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Arş.Gör. HASAN HÜSEYİN ŞAHİN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Türk Müziği Unsurlarını birbirleriyle ilişkileri bakımından ele almak. Enstrümanını tanıyabilmesini sağlamak. Makamların tanınmasını ve icrasını yerine getirebilme becerisini edinmek.Metot ile ilgili deneyim kazanmasına yardım etmek |
| Dersin İçeriği | Çalgının tanımı, tutuş tekniği, basit egzersizlerin çalınması. Metot takibi, eserin icrası, seviyeye uygun egzersizlerin çalınması, banttan dikte çalışmaları, nota yazım şekilleri. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Bir enstrümanı yeterli seviyede çalma becerisini kazanır | Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 2 | Metot ile ilgili deneyim kazanır. | Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 3 | Alternatif kaynaklar göstererek, konulara geniş bir bakış açısıyla değerlendirilmesini sağlar. | Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 4 | Makamların tanınması ve icrasını yerine getirir. | Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 5 | Türk müziğinin unsurlarını birbirleriyle ilişkileri bakımından ele alır. | Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 6 | Dersin amacına uygun olarak, öğrenim yöntem ve teknikleriyle temel kavramları verir. | Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 7 | Teknik ve icra bakımdan uygulama yapar. | Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 8 | Makam ve nota bilgisini geliştirir. | Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Hicaz Dizisi | Hicaz Makamı Dizisi Etütleri |
| 2 | Hicaz Makamı Dizisi Repertuvar | Ağırlama, Yola Çıktım Mardine eserlerinin notası |
| 3 | Hicaz Makamı Dizisi Repertuvar | Dağlı, Galata Gezinti eserlerinin notası |
| 4 | Hicaz Makamı Dizisi Repertuvar | Bolu Karşılaması, Tavuk Barı Havası eserlerinin notası |
| 5 | Hicaz Makamı Dizisi Repertuvar | Hış Hışı Hançer, Bugün Benim Efkarım Var Zarım Var eserlerinin notası |
| 6 | Hicaz Makamı Dizisi Repertuvar | Altunu Bozdurayım, Bekri eserlerinin notası |
| 7 | Hicaz Makamı Dizisi Repertuvar | Araz Üste Buz Üste, Karabağ eserlerinin notası |
| 8 | Hicaz Makamı Dizisi Repertuvar | Bitliste Beş Minare, Çamdan Sakız Akıyor eserlerinin notası |
| 9 | Hicaz Makamı Dizisi Repertuvar | Alaydım Elin Elime, Garanfil Abı Gerek eserlerinin notası |
| 10 | Hicaz Makamı Dizisi Repertuvar | Tılfıdır Hastane Çıktım, Tandır Başına eserlerinin notası |
| 11 | Hicaz Makamı Dizisi Repertuvar | Çekirge, Böyle ikrar İlen Böyle Yol İlen eserlerinin notası |
| 12 | Hicaz Makamı Dizisi Repertuvar | Enzeli, Uzun Dere 1 eserlerinin notası |
| 13 | Hicaz Makamı Dizisi Repertuvar | Uzun Dere 2, Tavas Zeybeği eserlerinin notası |
| 14 | Hicaz Makamı Dizisi Repertuvar | Naz Barı, Ceyranım Gel GeL eserlerinin notası |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Cebrail Kalın Mey Metodu Kitabı, Hasan Hüseyin Şahin Ders Notları. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Türk kültür ve sanatı alanında yetişmiş olur. | X | |||||
| 2 | Türk müziğinin tercih ettiği çalgı alanında sanatçı olarak yetişir. | X | |||||
| 3 | Türk müziği nazariyatı ve repertuvarı hakkında yetişmiş olur. | X | |||||
| 4 | Batı müziği, piyano ve armoni alanında bilgi sahibi olur. | ||||||
| 5 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | X | |||||
| 6 | Türk müziği alanında akademik bakış açısına sahip olur. | X | |||||
| 7 | Toplumun sosyal hayatına sanatıyla katkıda bulunur | X | |||||
| 8 | Evrensel olarak akademik ahlak ve ilkelere sahip olur | X | |||||
| 9 | Türk müziği kültür ve sanatına katkıda bulunur. | X | |||||
| 10 | Dünya müziğini tanır, bu alanda müzik kültürü kazanır | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Bir enstrümanı yeterli seviyede çalma becerisini kazanır | ||||||||||
| 2 | Metot ile ilgili deneyim kazanır. | ||||||||||
| 3 | Alternatif kaynaklar göstererek, konulara geniş bir bakış açısıyla değerlendirilmesini sağlar. | ||||||||||
| 4 | Makamların tanınması ve icrasını yerine getirir. | ||||||||||
| 5 | Türk müziğinin unsurlarını birbirleriyle ilişkileri bakımından ele alır. | ||||||||||
| 6 | Dersin amacına uygun olarak, öğrenim yöntem ve teknikleriyle temel kavramları verir. | ||||||||||
| 7 | Teknik ve icra bakımdan uygulama yapar. | ||||||||||
| 8 | Makam ve nota bilgisini geliştirir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 55 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
| 2. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
| 3. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 3 | 1 | 3 |
| Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü | 101 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,04 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||