| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Çalgı III (Tar) | CTR 203 | 3 | 2 + 2 | 3 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. KAZIM GÜRKAN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Çalgı hakkında genel bilgi kazandırmak. - Eşlik bilinci kazandırmak. |
| Dersin İçeriği | Tarda 5. ve 6. pozisyonların tanıtılması. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Tarda V Pozisyon perdelerini tanıma ve kullanabilme becerisini kazanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 2 | Tarda VI Pozisyon perdelerini tanıma ve kullanabilme becerisini kazanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 3 | Tarda I, II, III, IV, V ve VI pozisyonları birlikte kullanma becerisini kazanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 4 | Tarda çalmada sağ ve sol el tekniklerini kullanma becerisini geliştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 5 | Düzeyine uygun seviyede notaları çalma becerisi kazanır | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 6 | Makamsal repertuara ait daha teknik, tavır ve yoruma dayalı eserleri icra edebilme becerisi kazanır | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 7 | Öğretici olmaksızın akort yapabilme becerisini geliştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Tarda 5. pozisyon seslerinin tanıtılması. | Rüstemov, Seid. 1994. Tar Mektebi, Bakı: Şur Neşriyyatı. |
| 2 | Tarda 5. pozisyonu içeren etüt ve uygun eserlerin icrası. | Rüstemov, Seid. 1994. Tar Mektebi, Bakı: Şur Neşriyyatı.TRT Müzik Dairesi Yayınları Türk Halk Müziği Nota Arşivi |
| 3 | Tarda 5. pozisyonu içeren etüt ve uygun eserlerin icrası. | Rüstemov, Seid. 1994. Tar Mektebi, Bakı: Şur Neşriyyatı.TRT Müzik Dairesi Yayınları Türk Halk Müziği Nota Arşivi |
| 4 | Tarda 6. pozisyon seslerinin tanıtılması. | Rüstemov, Seid. 1994. Tar Mektebi, Bakı: Şur Neşriyyatı. |
| 5 | Tarda 6. pozisyonu içeren etüt ve uygun eserlerin icrası. | Rüstemov, Seid. 1994. Tar Mektebi, Bakı: Şur Neşriyyatı.TRT Müzik Dairesi Yayınları Türk Halk Müziği Nota Arşivi |
| 6 | Tarda 6. pozisyonu içeren etüt ve uygun eserlerin icrası. | Rüstemov, Seid. 1994. Tar Mektebi, Bakı: Şur Neşriyyatı.TRT Müzik Dairesi Yayınları Türk Halk Müziği Nota Arşivi |
| 7 | Tarda 1 - 6. pozisyonları içeren etüt ve uygun eserlerin icrası. | Rüstemov, Seid. 1994. Tar Mektebi, Bakı: Şur Neşriyyatı.TRT Müzik Dairesi Yayınları Türk Halk Müziği Nota Arşivi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Tarın akort edilmesi çalışmaları. | |
| 10 | Tar çalmada sağ ve sol el tekniklerini kullanma becerisini geliştirmek amaçlı çeşitli tonlarda gam çalışmaları. | Rüstemov, Seid. 1994. Tar Mektebi, Bakı: Şur Neşriyyatı. |
| 11 | Tar çalmada sağ ve sol el tekniklerini kullanma becerisini geliştirmek amaçlı çeşitli tonlarda gam çalışmaları. | Rüstemov, Seid. 1994. Tar Mektebi, Bakı: Şur Neşriyyatı. |
| 12 | Makamsal repertuvardan teknik, tavır ve yoruma dayalı örnek eser icrası I. | TRT Müzik Dairesi Yayınları Türk Halk Müziği Nota Arşivi.(Kars Oyun Havası adlı ezginin birinci ve ikinci bölümündeki parmak ve mızrap kurgulamaları) |
| 13 | Makamsal repertuvardan teknik, tavır ve yoruma dayalı örnek eser icrası I II. | TRT Müzik Dairesi Yayınları Türk Halk Müziği Nota Arşivi.(Kars Oyun Havası adlı ezginin birinci ve ikinci bölümündeki parmak ve mızrap kurgulamaları) |
| 14 | Genel Tekrar. | Rüstemov, Seid. 1994. Tar Mektebi, Bakı: Şur Neşriyyatı.TRT Müzik Dairesi Yayınları Türk Halk Müziği Nota Arşivi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Kazım GÜRKAN Çalgı Ders Notları |
| Ders Kaynakları | Rüstemov, Seid. 1994. Tar Mektebi, Bakı: Şur Neşriyyatı. Abdulgasımov, Vagıf. 1989. Azerbaycan Tarı, Bakı: Işık Neşriyyatı. TRT Müzik Dairesi Yayınları Türk Halk Müziği Nota Arşivi. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Türk kültür ve sanatı alanında yetişmiş olur. | X | |||||
| 2 | Türk müziğinin tercih ettiği çalgı alanında sanatçı olarak yetişir. | X | |||||
| 3 | Türk müziği nazariyatı ve repertuvarı hakkında yetişmiş olur. | X | |||||
| 4 | Batı müziği, piyano ve armoni alanında bilgi sahibi olur. | X | |||||
| 5 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | X | |||||
| 6 | Türk müziği alanında akademik bakış açısına sahip olur. | X | |||||
| 7 | Toplumun sosyal hayatına sanatıyla katkıda bulunur | X | |||||
| 8 | Evrensel olarak akademik ahlak ve ilkelere sahip olur | X | |||||
| 9 | Türk müziği kültür ve sanatına katkıda bulunur. | X | |||||
| 10 | Dünya müziğini tanır, bu alanda müzik kültürü kazanır | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Tarda V Pozisyon perdelerini tanıma ve kullanabilme becerisini kazanır. | ||||||||||
| 2 | Tarda VI Pozisyon perdelerini tanıma ve kullanabilme becerisini kazanır. | ||||||||||
| 3 | Tarda I, II, III, IV, V ve VI pozisyonları birlikte kullanma becerisini kazanır. | ||||||||||
| 4 | Tarda çalmada sağ ve sol el tekniklerini kullanma becerisini geliştirir. | ||||||||||
| 5 | Düzeyine uygun seviyede notaları çalma becerisi kazanır | ||||||||||
| 6 | Makamsal repertuara ait daha teknik, tavır ve yoruma dayalı eserleri icra edebilme becerisi kazanır | ||||||||||
| 7 | Öğretici olmaksızın akort yapabilme becerisini geliştirir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 55 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
| 2. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
| 3. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü | 99 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,96 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||