| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Türk Müziği Usûlleri II | TMU 102 | 2 | 2 + 2 | 3 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | Türk Müziği Usulleri I dersini almak ve başarılı olmak |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. KORKUTALP BİLGİN |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. CEMAL KARABAŞOĞLU, |
| Dersin Yardımcıları | Doç.Dr.Ferdi KOÇ |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Türk Musikisinde kullanılan usûller ve uygulamaları hakkında bilgi kazanmak |
| Dersin İçeriği | Türk Musikisinde Kullanılan Usûller ve Uygulamaları |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | İka’nın temel kavramlarını yapılandırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 2 | Türk Musikisinde kullanılan usullerin tarihi gelişimini özetler. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 3 | Basit ve Bileşik usul kalıplarını birleştirir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 4 | Usul kalıpları ve güfteler arasındaki uyumu analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 5 | Türk Musikisinde kullanılan usullere dair teknik bilgi ve duyularını geliştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 6 | Türk Musikisi formlarını usulleriyle birlikte uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Metronom ve çalgı uygulamaları | |
| 2 | Metronom ile basit ve bileşik usul uygulamaları | |
| 3 | Metronom ile Sengin Semai bileşik usul uygulamaları | |
| 4 | Sengin Semai bileşik usulünün eser üzerinde uygulanması | |
| 5 | Metronom ile Devr-i Hindi bileşik usul uygulamaları | |
| 6 | Devr-i Hindi bileşik usulünün eser üzerinde uygulanması | |
| 7 | Metronom ile Devr-i Turan bileşik usul uygulamaları | |
| 8 | Devr-i Turan bileşik usulünün eser üzerinde uygulanması | |
| 9 | Metronom ile Düyek bileşik usul uygulamaları | |
| 10 | Düyek bileşik usulünün eser üzerinde uygulanması | |
| 11 | Metronom ile Müsemmen bileşik usul uygulamaları | |
| 12 | Müsemmen bileşik usulünün eser üzerinde uygulanması | |
| 13 | Aksak ve Evfer bileşik usulünün eser üzerinde uygulanması | |
| 14 | Aksak semai ve Curcuna bileşik usulünün eser üzerinde uygulanması |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | [1] Özkan,İsmail Hakkı (1994), Türk Musikisi Nazariyatı ve Usulleri, Ötüken, İstanbul. |
| Ders Kaynakları | [2] Tura, Yalçın (1988), Türk Musikisinin Meseleleri, Pan Yayınları, İstanbul. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Türk kültür ve sanatı alanında yetişmiş olur. | X | |||||
| 2 | Türk müziğinin tercih ettiği çalgı alanında sanatçı olarak yetişir. | X | |||||
| 3 | Türk müziği nazariyatı ve repertuvarı hakkında yetişmiş olur. | X | |||||
| 4 | Batı müziği, piyano ve armoni alanında bilgi sahibi olur. | ||||||
| 5 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | X | |||||
| 6 | Türk müziği alanında akademik bakış açısına sahip olur. | X | |||||
| 7 | Toplumun sosyal hayatına sanatıyla katkıda bulunur | X | |||||
| 8 | Evrensel olarak akademik ahlak ve ilkelere sahip olur | X | |||||
| 9 | Türk müziği kültür ve sanatına katkıda bulunur. | X | |||||
| 10 | Dünya müziğini tanır, bu alanda müzik kültürü kazanır | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | İka’nın temel kavramlarını yapılandırır. | ||||||||||
| 2 | Türk Musikisinde kullanılan usullerin tarihi gelişimini özetler. | ||||||||||
| 3 | Basit ve Bileşik usul kalıplarını birleştirir. | ||||||||||
| 4 | Usul kalıpları ve güfteler arasındaki uyumu analiz eder. | ||||||||||
| 5 | Türk Musikisinde kullanılan usullere dair teknik bilgi ve duyularını geliştirir. | ||||||||||
| 6 | Türk Musikisi formlarını usulleriyle birlikte uygular. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
| 2. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
| 1. Sözlü Sınav | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
| Sözlü Sınav | 1 | 4 | 4 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 6 | 12 |
| Final | 1 | 8 | 8 |
| Toplam İş Yükü | 112 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,48 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||