Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Müziksel İşitme, Okuma ve Yazma I TMB 101 1 2 + 2 2 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MÜRVET NEVRA KÜPANA
Dersi Verenler Öğr.Gör. BİRSEL HASÇELİK,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğrencilerin temel müziksel işitme, okuma ve yazma becerileri kazanmasını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Müzik teorisine ilişkin temel bilgiler, ritmik okuma, duyuş, deşifre, solfej, ritmik ve melodik dikte çalışmaları.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Ritm değerlerine ilişkin sınıflandırmalar yapar. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma,
2 Ritm bilgisini ritmik okuma ve yazma uygulamalarında kullanır. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma,
3 Aralık bilgisini kavrar. Duyduğu aralıkları karşılaştırır ve analiz eder. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma,
4 Basit (2/4, 3/4, 4/4 ) 6/8, 9/,12/8'lik usullerde el vuruşları yaparak ritmik okumalar yapar. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma,
5 Seviyesine uygun parçaları deşifre eder. Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma,
6 Seviyesine uygun okuma parçalarını ezberler. Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma,
7 Seviyesine uygun okuma parçalarını dikte eder. Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma,
8 Fa anahtarında seviyesine uygun parçaları solfej yapar. Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Müzik teorisine ilişkin temel bilgi ve kavramlar
2 Notalar ve ritmik değerler
3 Notalar ve ritmik değerler
4 Aralık bilgisi ( Teorik ve uygulamalı), Sol anahtarında 2/4,3/4 ve 4/4' lük ölçü değerleriyle çalışmalar
5 Solfej, ve duyuş çalışmaları.
6 Solfej, ve duyuş çalışmaları.
7 3/8, 6/8 'lik usullerde ritmik okuma ve solfej çalışmaları.Basit tartımlarla solfej, dikte ve deşifre çalışmaları.
8 3/8, 6/8 'lik usullerde ritmik okuma ve solfej çalışmaları.Basit tartımlarla solfej, dikte ve deşifre çalışmaları.
9 9/8, 12/8'lik usullerde ritmik okuma ve solfej çalışmaları.Solfej, duyuş, ezber ve deşifre çalışmaları.
10 9/8, 12/8'lik usullerde ritmik okuma ve solfej çalışmaları.Solfej, duyuş, ezber ve deşifre çalışmaları.
11 Ritm ve ezgi deşifresi çalışmaları.
12 Solfej ve dikte çalışmaları.
13 Fa anahtarında basit ölçülerde ritmik okuma çalışmaları.
14 Solfej, dikte ve deşifre çalışmaları. Genel tekrar.
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Muammer Sun, Solfej I.

F. Fontaine, Rirtm ve Zaman Duygusunun Temelleri

Muammer Sun/ Metin Munzur, Aralık Bilgisi

Mine Mucur, Solfej Kitabı

Nail Yavuzoğlu, Rölatif Absolut Kulak Eğitimi 1 ve Günlük Teknik Çalışmalar

Nail Yavuzoğlu, Poliritmik Solfej 1

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Türk kültür ve sanatı alanında yetişmiş olur. X
2 Türk müziğinin tercih ettiği çalgı alanında sanatçı olarak yetişir. X
3 Türk müziği nazariyatı ve repertuvarı hakkında yetişmiş olur. X
4 Batı müziği, piyano ve armoni alanında bilgi sahibi olur. X
5 Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder X
6 Türk müziği alanında akademik bakış açısına sahip olur. X
7 Toplumun sosyal hayatına sanatıyla katkıda bulunur X
8 Evrensel olarak akademik ahlak ve ilkelere sahip olur X
9 Türk müziği kültür ve sanatına katkıda bulunur. X
10 Dünya müziğini tanır, bu alanda müzik kültürü kazanır X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
1. Ödev 10
Toplam 100
1. Final 40
1. Yıl İçinin Başarıya 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 4 4 16
Ara Sınav 1 12 12
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 12 12
Final 1 14 14
Toplam İş Yükü 138
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,52
Dersin AKTS Kredisi 6