Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Advertısıng Psychology HIR 029 0 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. AYDA İNANÇ
Dersi Verenler Doç.Dr. AYDA İNANÇ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

This course aims to enable students to understand the persuasion processes of advertising messages and the psychology of consumer behavior. The ultimate aim of this course is to understand the effects of advertising in consumer psychology.

Dersin İçeriği

Bu ders, reklamın psikolojik etkilerine genel bir bakış sağlar ve bu etkileri psikoloji alanındaki son gelişmeler bağlamında tartışır. Bu ders, tüketici kararlarının nasıl alındığına dair daha fazla bilgi sağlamakta ve tüketicilerin reklamlar aracılığı ile nasıl ikna ettiğini detaylı ve eleştirel olarak ele almaktadır. 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 To learn the many basic principles that make advertising persuasive Discussion, Testing,
2 To learn the psychological processes underlying the persuasion stages of advertising Question-Answer, Lecture, Testing,
3 To understand advertising psychology theories and models Question-Answer, Lecture, Testing,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Introduction to advertising psychology
2 Introduction to advertising psychology (continued)
3 Consumer behaviour
4 Consumer behaviour (continued)
5 How advertising works
6 How advertising works (continued)
7 The models and theories of advertising psychology
8 midterm
9 The models and theories of advertising psychology
10 The models and theories of advertising psychology
11 The models and theories of advertising psychology
12 The models and theories of advertising psychology
13 The models and theories of advertising psychology
14 The models and theories of advertising psychology
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Robert B. Cialdini, "İknanın Psikolojisi”, MediaCat Kitapları, 4. Baskı 2020.

Müge Elden, Reklam ve Reklamcılık, Say Yayınları, 2016.

Robert Heath, " Bilinçaltını Ayartmak: Reklam Psikolojisi", The Kitap, 2020. 

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Knows Pr and Advertising Theories X
3 Has social reponsibility X
4 Knows how to communicate effectively X
5 Creates Pr and Advertising projects. X
7 Manages media relations X
8 Creates persuasive messages by using images and words X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 7 PÇ 8
1 To learn the many basic principles that make advertising persuasive
2 To learn the psychological processes underlying the persuasion stages of advertising
3 To understand advertising psychology theories and models
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Course Duration (Including the exam week: 16x Total course hours) 16 3 48
Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) 16 3 48
Mid-terms 1 10 10
Quiz 3 5 15
Final examination 1 10 10
Toplam İş Yükü 131
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,24
dersAKTSKredisi 5