| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Beton Yollar | INM 449 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HAKAN GÜLER |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi İRFAN PAMUK, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Rijit Yol Üstyapısının Planlanması-Projlendirilmesi |
| Dersin İçeriği | Beton plaklar, Taban zemini, Alttemel. Derzler. Tasarım Yöntemleri. Beton Yolların Yapımı. Beton Yollarda Bozulmalar, Bakım-Onarım. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Rijit üstyapıları oluşturan tabakaların fonksiyonlarını bilir | Anlatım, | Sınav, |
| 2 | Karışımda kullanılan agregaların teknik şartname değerlerine uygun olup olmadığını deneyler yaparak tesbit eder | Anlatım, Deney / Laboratuvar, | Ödev, |
| 3 | Betona uygulanan kalite kontrol deneylerini bilir | Anlatım, Deney / Laboratuvar, | Ödev, |
| 4 | Beton yolun yapım aşamalarını bilir | Anlatım, | Sınav, |
| 5 | Beton yollarda bozulmalarda uygulanacak bakım ve onarım tekniklerini bilir. | Anlatım, | Sınav, |
| 6 | AASHTO yöntemiyle rijit üstyapıların projelendirmesinin hangi sıraya göre yapıldığını, seçilen ya da hesaplanan verilerin tanımlarını bilir; üstyapı tasarımını yaparak toplam kalınlığı tesbit eder | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş | |
| 2 | Rijit ve esnek üstyapı kesitleri | |
| 3 | Rijit üstyapıların üstünlükleri ve sakıncaları | |
| 4 | Taban zeminleri, kaplama-altı tabakası, beton plaklar | |
| 5 | Derzler | |
| 6 | Tasarım yöntemleri | |
| 7 | Tasarım yöntemleri | |
| 8 | Betonyolun yapımı | |
| 9 | Taban zemini ve alttemelin hazırlanması | |
| 10 | Sınav | |
| 11 | Kalıpların yerleştirilmesi, betonun hazırlanması | |
| 12 | Betonyol yapımında kullanılan araç ve tesisler | |
| 13 | Betonyollarda bozulmalar, bakım-onarım | |
| 14 | Betonyol yapım tekniğinde gelişmeler, yenilikler |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 1) Ağar, E., Sütaş,İ., Öztaş, G., Beton Yollar (Rijit Üstyapı Kaplamaları), İTÜ, 1998. 2) Tunç, A.,Yol Malzemeleri ve Uygulamaları, Atlas,İstanbul,2001. 3) Principles of Pavement Design, Yoder E.J., Witczak, M.W, John Wiley, 1975. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Matematik,fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanma becerisi | X | |||||
| 2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygu analiz ve modelleme yöntemlerinin seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
| 3 | Karmaşık bir sistemin, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | ||||||
| 4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becersi | ||||||
| 5 | Karmaşık Mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
| 6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | ||||||
| 7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | ||||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | ||||||
| 9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | |||||
| 10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yöntemi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | X | |||||
| 11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Rijit üstyapıları oluşturan tabakaların fonksiyonlarını bilir | |||||||||||
| 2 | Karışımda kullanılan agregaların teknik şartname değerlerine uygun olup olmadığını deneyler yaparak tesbit eder | |||||||||||
| 3 | Betona uygulanan kalite kontrol deneylerini bilir | |||||||||||
| 4 | Beton yolun yapım aşamalarını bilir | |||||||||||
| 5 | Beton yollarda bozulmalarda uygulanacak bakım ve onarım tekniklerini bilir. | |||||||||||
| 6 | AASHTO yöntemiyle rijit üstyapıların projelendirmesinin hangi sıraya göre yapıldığını, seçilen ya da hesaplanan verilerin tanımlarını bilir; üstyapı tasarımını yaparak toplam kalınlığı tesbit eder |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 30 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
| Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 8 | 8 |
| Sözlü Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 114 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,56 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||