| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Mesleki İngilizce I | EEM 291 | 3 | 2 + 0 | 2 | 2 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi BAHA KANBEROĞLU |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi MUSTAFA TURAN, |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Dr. Selçuk Emiroğlu |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Elektrik-Elektronik Mühendisliği öğrencilerinin mesleki alanda meslektaşları ile teknik iletişim kurabilecek seviyeye gelmelerini ve Mesleki İngilizce II dersi ile beraber B1 düzeyine çıkmalarını sağlamak. |
| Dersin İçeriği | Temel elektrik kavramları üzerinden İngilizce okuma, alıştırma, dil bilgisi ve uygulamalar |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Temel mesleki konularda tanımlama ve açıklamaları yazılı bir şekilde yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
| 2 | Temel mesleki konularda araştırma yapar ve rapor yazar | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
| 3 | Temel mesleki konularda sözlü iletişim yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Performans Görevi, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Mühendislik Mesleği: Okuma / Alıştırma / Dil Bilgisi ve Uygulamalar | |
| 2 | Birim Sistemleri: Okuma / Alıştırma / Dil Bilgisi ve Uygulamalar | |
| 3 | Matematiksel İfadeler: Okuma / Alıştırma / Dil Bilgisi ve Uygulamalar | |
| 4 | Denklemler: Okuma / Alıştırma / Dil Bilgisi ve Uygulamalar | |
| 5 | Newton Fiziği: Okuma / Alıştırma / Dil Bilgisi ve Uygulamalar | |
| 6 | Kompozisyon Yazımı : Okuma / Alıştırma / Dil Bilgisi ve Uygulamalar | |
| 7 | Devre Teoremleri: Okuma / Alıştırma / Dil Bilgisi ve Uygulamalar | |
| 8 | Ara tekrar | |
| 9 | Arasınav | |
| 10 | Mühendislik Malzemeleri ve Metaller: Okuma / Alıştırma / Dil Bilgisi ve Uygulamalar | |
| 11 | Elektrik Akımı: Okuma / Alıştırma / Dil Bilgisi ve Uygulamalar | |
| 12 | Güç ve Enerji: Okuma / Alıştırma / Dil Bilgisi ve Uygulamalar | |
| 13 | Bataryalar: Okuma / Alıştırma / Dil Bilgisi ve Uygulamalar | |
| 14 | Genel tekrar |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | [1] SABİS üzerinden yayınlanacak ders notları takip edilecektir. |
| Ders Kaynakları | [1] Edis Pamela, "Teknik İngilizce", 6. Baskı, İTÜ Vakfı Yayınları, 2018, İstanbul [2] Ibbotson Mark, "Professional English in Use" Cambridge University Press, 2009 [3] Bonamy D., Jacques C., "Technical English 1", Pearson Longman, 2013 [4] Brieger N., Pohl A., "Technical English", Summertown Publishing, 2007 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | ||||||
| 2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
| 3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
| 4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
| 5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
| 6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
| 7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
| 9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
| 10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
| 11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Temel mesleki konularda tanımlama ve açıklamaları yazılı bir şekilde yapar | |||||||||||
| 2 | Temel mesleki konularda araştırma yapar ve rapor yazar | |||||||||||
| 3 | Temel mesleki konularda sözlü iletişim yapar |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 15 |
| 1. Ödev | 15 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 40 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
| Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Ödev | 1 | 2 | 2 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 4 | 4 |
| Final | 1 | 4 | 4 |
| Toplam İş Yükü | 60 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,4 | ||
| dersAKTSKredisi | 2 | ||