| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Elektrik-Elektronik Laboratuvarı II | EEM 320 | 6 | 1 + 2 | 2 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MUHAMMED KÜRŞAD UÇAR |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ÖZHAN ÖZKAN, |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Kemal Kalaycı, Arş. Gör İbrahim Mucuk, Arş Gör. Rıdvan Fırat Çınar, Arş. Gör. Selim İlhan, Arş. Gör. Bekir Murat Aydın |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Öğrencilerin Temel elektronik devrelerin ve kuvvetlendiricilerinin çalışma prensiplerini, gerçekleştirilen uygulamalar üzerinden, anlamasını sağlamak. |
| Dersin İçeriği | Temel Ölçmeler, Simülasyon Çalışmaları, Elektronik Elemanların Karakteristikleri, Temel Elektronik Devre Deneyleri, Yarıiletken Kuvvetlendiriciler, Deney Tasarımı |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanında deneyler yapar (PÇ5a) | Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, | Sınav, Performans Görevi, |
| 2 | Amaca özel deney tasarlar (PÇ5b) | Grup Çalışması, Örnek Olay, Deney / Laboratuvar, | Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
| 3 | Yapılacak deneyin matematiksel modellemesini yapar (PÇ2) | Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme, | Sınav, Performans Görevi, |
| 4 | Simülasyon yapar (PÇ4) | Gösterip Yaptırma, Benzetim, | Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
| 5 | Takım içinde bireysel sorumluluk alır (PÇ6) | Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, | Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
| 6 | Rapor hazırlar (PÇ7) | Anlatım, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Performans Görevi, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Laboratuvar Gereçlerinin Temel Elemanlar Üzerindeki Uygulamalarla Tanıtılması | |
| 2 | Diyot Eleman Davranışının İncelenmesi | |
| 3 | Diyot Eleman Davranışının İncelenmesi | |
| 4 | Bjt eleman davranışının incelenmesi | |
| 5 | Bjt eleman davranışının incelenmesi | |
| 6 | Mosfet eleman davranışının incelenmesi | |
| 7 | Mosfet eleman davranışının incelenmesi | |
| 8 | Kırpıcı devreler ve kenetleme devreleri - Besleme gerilim düzenleri | |
| 9 | Kırpıcı devreler ve kenetleme devreleri - Besleme gerilim düzenleri | |
| 10 | Transistörlü kuvvetlendiriciler | |
| 11 | Transistörlü kuvvetlendiriciler | |
| 12 | İşlemsel kuvvetlendiricinin lineer olmayan uygulamaları | |
| 13 | İşlemsel kuvvetlendiricinin lineer olmayan uygulamaları | |
| 14 | Deney Tasarlama/Talimat alma verme ödev deneylerinin gerçeklenmesi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 1-Duran Leblebici, Elektronik Elemanları; Seçkin Yayınları, 2007 2-M. Sait TÜRKÖZ, "Elektronik Devreler", Sistem Yayıncılık
|
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | X | |||||
| 2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
| 3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
| 4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
| 5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | X | |||||
| 6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
| 7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
| 9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
| 10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
| 11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanında deneyler yapar (PÇ5a) | |||||||||||
| 2 | Amaca özel deney tasarlar (PÇ5b) | |||||||||||
| 3 | Yapılacak deneyin matematiksel modellemesini yapar (PÇ2) | |||||||||||
| 4 | Simülasyon yapar (PÇ4) | |||||||||||
| 5 | Takım içinde bireysel sorumluluk alır (PÇ6) | |||||||||||
| 6 | Rapor hazırlar (PÇ7) |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 16 |
| 1. Proje / Tasarım | 7 |
| 2. Proje / Tasarım | 7 |
| 1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 7 |
| 2. Performans Görevi (Laboratuvar) | 7 |
| 3. Performans Görevi (Laboratuvar) | 7 |
| 4. Performans Görevi (Laboratuvar) | 7 |
| 5. Performans Görevi (Laboratuvar) | 7 |
| 6. Performans Görevi (Laboratuvar) | 7 |
| 7. Performans Görevi (Laboratuvar) | 7 |
| 8. Performans Görevi (Laboratuvar) | 7 |
| 9. Performans Görevi (Laboratuvar) | 7 |
| 10. Performans Görevi (Laboratuvar) | 7 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 40 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
| Proje / Tasarım | 1 | 4 | 4 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 6 | 3 | 18 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 100 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||