| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Betonarme II | INM 310 | 6 | 3 + 0 | 3 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HAKAN ÖZTÜRK |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi HÜSEYİN KASAP, Prof. ADİL ALTUNDAL, Öğr.Gör.Dr. TUBA TATAR, |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Gamze DEMİRTAŞ Arş. Gör. Muhammed Burhan NAVDAR |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Betonarme yapı elemanlarının davranışı hakkında bilgi edindirilmesi Betonarme döşeme ve temel sistemlerinin analizini ve tasarımını yürürlükteki yönetmeliklere uygun bir şekilde yapmayı öğretmek. |
| Dersin İçeriği | Döşemeler: genel bilgiler, döşemelerin sınıflandırılması, tek doğrultuda çalışan döşemeler, çift doğrultuda çalışan döşemeler; merdivenler; Taşıyıcı sistemlerin modellenmesi ve analizi; temeller: genel bilgiler, temellerin sınıflandırılması, duvar altı temeller, tekil temeller, sürekli temeller. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Betonarme döşeme sistemlerini analiz eder ve tasarlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, |
| 2 | Taşıyıcı sistemleri modeller ve analiz eder. | Problem Çözme, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, |
| 3 | Depreme dayanıklı tasarım ilkelerini uygular. | Problem Çözme, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, |
| 4 | Temelleri tasarlar ve analiz eder. | Problem Çözme, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Genle Bilgiler | |
| 2 | Tek Doğrultuda Çalışan Döşemeler | |
| 3 | Çİft Doğrultuda Çalışan Döşemeler | |
| 4 | Tek ve Çift Doğrultuda Çalışan Döşemeler/Sayısal Uygulamalar | |
| 5 | Merdivenlerin Tasarımı | |
| 6 | Taşıyıcı Sistemlerin Modellenmesi ve Analizi | |
| 7 | Kirişlerin Tasarım ve Analizi | |
| 8 | Çerçevelerin Düşey Yüklere Göre nalizi | |
| 9 | Ara sınav | |
| 10 | Betonarme Binaların TBDY’ye Göre Analizi | |
| 11 | Betonarme Binaların TBDY’ye Göre Tasarımı | |
| 12 | Genel Bilgiler, Temeller, Duvar Altı Temelleri ve Uygulamaları | |
| 13 | Tekil Temeller ve Uygulamaları | |
| 14 | Sürekli Temeller ve Uygulaması |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Betonarme Yapıların Hesap ve Tasarımı, Adem Doğangün Ersoy Uğur ve Özcebe Güney "Betonarme" |
| Ders Kaynakları | TS500 TBDY2018 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Matematik,fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanma becerisi | X | |||||
| 2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygu analiz ve modelleme yöntemlerinin seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
| 3 | Karmaşık bir sistemin, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | |||||
| 4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becersi | ||||||
| 5 | Karmaşık Mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
| 6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | ||||||
| 7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | ||||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | ||||||
| 9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | |||||
| 10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yöntemi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | ||||||
| 11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Betonarme döşeme sistemlerini analiz eder ve tasarlar. | |||||||||||
| 2 | Taşıyıcı sistemleri modeller ve analiz eder. | |||||||||||
| 3 | Depreme dayanıklı tasarım ilkelerini uygular. | |||||||||||
| 4 | Temelleri tasarlar ve analiz eder. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| Toplam | 0 |
| Toplam | 0 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|