Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Betonarme II | INM 310 | 6 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HAKAN ÖZTÜRK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi HÜSEYİN KASAP, Prof. ADİL ALTUNDAL, Öğr.Gör.Dr. TUBA TATAR, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Gamze DEMİRTAŞ Arş. Gör. Muhammed Burhan NAVDAR |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Betonarme yapı elemanlarının davranışı hakkında bilgi edindirilmesi Betonarme döşeme ve temel sistemlerinin analizini ve tasarımını yürürlükteki yönetmeliklere uygun bir şekilde yapmayı öğretmek. |
Dersin İçeriği | Döşemeler: genel bilgiler, döşemelerin sınıflandırılması, tek doğrultuda çalışan döşemeler, çift doğrultuda çalışan döşemeler; merdivenler; Taşıyıcı sistemlerin modellenmesi ve analizi; temeller: genel bilgiler, temellerin sınıflandırılması, duvar altı temeller, tekil temeller, sürekli temeller. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Betonarme döşeme sistemlerini analiz eder ve tasarlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, |
2 | Taşıyıcı sistemleri modeller ve analiz eder. | Problem Çözme, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, |
3 | Depreme dayanıklı tasarım ilkelerini uygular. | Problem Çözme, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, |
4 | Temelleri tasarlar ve analiz eder. | Problem Çözme, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genle Bilgiler | |
2 | Tek Doğrultuda Çalışan Döşemeler | |
3 | Çİft Doğrultuda Çalışan Döşemeler | |
4 | Tek ve Çift Doğrultuda Çalışan Döşemeler/Sayısal Uygulamalar | |
5 | Merdivenlerin Tasarımı | |
6 | Taşıyıcı Sistemlerin Modellenmesi ve Analizi | |
7 | Kirişlerin Tasarım ve Analizi | |
8 | Çerçevelerin Düşey Yüklere Göre nalizi | |
9 | Ara sınav | |
10 | Betonarme Binaların TBDY’ye Göre Analizi | |
11 | Betonarme Binaların TBDY’ye Göre Tasarımı | |
12 | Genel Bilgiler, Temeller, Duvar Altı Temelleri ve Uygulamaları | |
13 | Tekil Temeller ve Uygulamaları | |
14 | Sürekli Temeller ve Uygulaması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Betonarme Yapıların Hesap ve Tasarımı, Adem Doğangün Ersoy Uğur ve Özcebe Güney "Betonarme" |
Ders Kaynakları | TS500 TBDY2018 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik,fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanma becerisi | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygu analiz ve modelleme yöntemlerinin seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemin, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becersi | ||||||
5 | Karmaşık Mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | ||||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | ||||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yöntemi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 55 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
3. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|