| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Temel Sanat Eğitimi II (Seramik) | TEB 106 | 2 | 4 + 4 | 6 | 10 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. TUBA MARMARA |
| Dersi Verenler | Arş.Gör. MÜRSEL KOCA, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Temel tasarım öğe ve ilkelerinin öğrenilmesi ve uygulamalarda kullanılabilmesi. Öğrencilerin görsel algı, yaratıcılık, imgelem ve pratik becerilerinin geliştirilmesi. Form ve yüzey tasarımı becerilerinin edinilmesi. |
| Dersin İçeriği | Çeşitli çizim araç ve malzemelerinin kullanımı. Temel tasarım öğelerinin ve uygulama yöntemlerinin araştırılması. Doğal formların incelenmesi. Doğal ve tarihi formların tasarım ve yorumlamalarda kullanımı. Obje çizim, yorumlama ve tasarım uygulamaları. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Renk, rengin tanımı ve anlatım öğesi olarak kullanımı. | |
| 2 | Renk skalaları. Çizim uygulamaları. | |
| 3 | Renk kontrastları. Çizim uygulamaları. | |
| 4 | Renk Psikolojisi. Çizim Uygulamaları. | |
| 5 | Renk-form ilişkileri. Renk perspektifi. Çizim uygulamaları. | |
| 6 | Kompozisyon, kompozisyonun tanımı ve çeşitleri. Çizim uygulamaları. | |
| 7 | Form üretme yöntemleri; dönüşüm ve adaptasyon. Çizim uygulamaları. | |
| 8 | Biçimlendirme, kavramlaştırma, soyutlama, stile etme. Çizim uygulamaları. | |
| 9 | Doğal formların tasarımda yorumlanması ve kullanımı. Çizim uygulamaları. | |
| 10 | Strüktür, doğal strüktür ve yapay strüktür. Çizim ve üç boyutlu uygulamalar. | |
| 11 | Form tekrarı ve form üretiminde birim eleman. Çizim ve üç boyutlu uygulamalar. | |
| 12 | Modüler yüzey tasarımı. Çizim ve üç boyutlu uygulamalar. | |
| 13 | Şekil, form ve zemin ilişkileri. Çizim ve üç boyutlu uygulamalar. | |
| 14 | Konuların Tekrarı ve değerlendirilmesi. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| Toplam | 0 |
| Toplam | 0 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|