Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Psikolojide İstatistik II | PSK 106 | 2 | 4 + 0 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MURAT GÜVEN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. MÜCAHİT AYDIN, |
Dersin Yardımcıları | Bölüm Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilerin sayısal verilerle düşünmesine ve sayıların arkasında yatanları anlayarak yorumlamasına yardımcı olmayı, öğrencinin gerekli olduğu durumda uygun veri çözümleme yöntemini seçerek kullanabilme becerisini geliştirmeyi amaçlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders veri analiz etme yöntemlerini, sayısal verileri inceleyen kuram ve teknikleri, iktisadi endeksleri, ekonomik seri ve parametrelerin yorumlanmasını, Olasılık dağılımlarının ve ihtimal hesaplarının yapılması ve bunların iktisat, işletme ve yönetim faaliyetlerinde kullanıldığı alanları kapsar. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İstatistiğin kullanım amacını ve önemini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
2 | Çeşitli konularda elde edilen verileri tanımlayabilme, özetleyebilme ve görsel olarak açıklayabilme becerisi, | Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım, | Proje / Tasarım, Ödev, Sınav, |
3 | Elde edilen verileri en uygun analiz yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme becerisi, | Problem Çözme, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, Proje / Tasarım, |
4 | Veri çözümlemesi ile mevcut durum hakkında yorum yapabilme becerisi | Problem Çözme, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım, | Proje / Tasarım, Ödev, Sınav, |
5 | Geleceğe yönelik öngörüde bulunabilme yetisi ve bu bağlamda stratejik kararlar alabilme becerisi | Problem Çözme, Soru-Cevap, Anlatım, | Proje / Tasarım, Ödev, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Örnekleme ve Bir İstatistiğin Örnekleme Dağılımı | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
2 | Ki-Kare, t ve F dağılımları | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
3 | Ki-Kare, t ve F dağılımları | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
4 | Nokta Tahmini ve Nokta Tahmin Edicilerin Özellikleri | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
5 | Nokta Tahmini ve Nokta Tahmin Edicilerin Özellikleri | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
6 | Aralık Tahmini ve Güven Aralığı Tahmini | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
7 | Aralık Tahmini ve Güven Aralığı Tahmini | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
8 | VİZE SINAVI | |
9 | Parametrik İstatistiksel Hipotez Testleri | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
10 | Parametrik Olmayan İstatistiksel Teknikler | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
11 | Uyumun İyiliği Sınaması | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
12 | Korelasyon | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
13 | İki Değişkenli Doğrusal Regresyon | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
14 | İki Değişkenli Doğrusal Regresyon | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Prof. Dr. Şakir Görmüş İstatistik Ders Notları |
Ders Kaynakları | Serper, Ö.( I ve Uygulamalı İstatistik II, Bursa:Ezgi Kitabevi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojinin bilim olarak tarihsel gelişimini, temel kavram ve terimlerini ve yöntemsel bakış açılarını bilir. | ||||||
2 | Psikolojideki temel kuram ve yaklaşımları hakkında ileri düzeyde bilgiye sahip olur ve bu bilgiyi uygulama alanlarına taşıyabilir. | ||||||
3 | Davranışsal ve zihinsel süreçlerle ilgili bilimsel düşünce anlayışı gösterir, bilgileri objektif olarak değerlendirir ve uygulayabilir. | ||||||
4 | Psikolojinin alt alanları ve bu alanların yöntem ve uygulamaları konusunda bilgi sahibidir. | ||||||
5 | Bilimsel araştırma yöntem ve ilkelerini tanımlayabilir. | X | |||||
6 | Psikolojik testler ve psikolojik ölçmeyle ilgili bilgiye sahip olur. | ||||||
7 | İnsanın sosyal, gelişimsel, bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini gözlemleme ve açıklayabilme becerisi kazanır. | ||||||
8 | Psikolojinin kuram, yöntem, ilke ve tekniklerini uygulama alanında kullanabilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İstatistiğin kullanım amacını ve önemini kavrar | ||||||||
2 | Çeşitli konularda elde edilen verileri tanımlayabilme, özetleyebilme ve görsel olarak açıklayabilme becerisi, | ||||||||
3 | Elde edilen verileri en uygun analiz yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme becerisi, | ||||||||
4 | Veri çözümlemesi ile mevcut durum hakkında yorum yapabilme becerisi | ||||||||
5 | Geleceğe yönelik öngörüde bulunabilme yetisi ve bu bağlamda stratejik kararlar alabilme becerisi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 15 |
2. Ödev | 15 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|