Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Genel İletişim ve Etik ADA 152 2 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. ESRİN PALAS
Dersi Verenler Öğr.Gör. ESRİN PALAS,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı 1-Öğrencilerin sözlü ve yazılı iletişim becerilerini geliştirerek özel ve iş yaşamlarında kendilerini doğru ifade edebilme yeteneği kazandırmak.
2-İş yaşamında kullanılan iletişim türleri, araçları ve biçimlerini tanımaları
3-Genel ve profesyonel anlamda etik konusunda bilinçlenmelerini sağlamak.
Dersin İçeriği İletişimin tanımı, türleri,öğeleri, işlevleri. Sözlü ve yazılı iletişim teknikleri ve türleri, Meslek yaşamında iletişim.Grup ve Kitle iletişimi. İletişim araçları ve kanalları. Grafik İletişim ve kullanım alanları. Etik ve mesleki etik
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İletişimin tanım ve kavramlarını öğrenerek iletişim öğelerini analiz etmek Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev,
2 İletişim engeli yaratan olguları kavramak ve önlemler almak Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Anlatım, Sınav, Ödev,
3 Sözlü ve yazılı iletişim becerilerini geliştirmek Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev,
4 Dilötesi faktörleri tanımak ve önemini kavramak Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev,
5 Mesleki yaşamda uygulanan iletişim türlerini ve araçlarını tanımak ve kullanabilmek,kurum içi yazı türleri ve genel amaçlı iş mektupları hakkında bilgi sahibi olmak. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev,
6 Grup ve Kitle iletişimi hakkında bilgilenmek Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev,
7 Grafik iletişim öğelerini ve önemini kavramak Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev,
8 Teknolojik iletişim araçları ve kullanım alanları hakkında bilgi sahibi olmak Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev,
9 Genel ve profesyonel etik konusunda bilinçlenmek
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 İletişimin Tarihi, Tanımı ve Temel Kavramlar.
2 İletişimin Amacı, Önemi ve Özellikleri, İletişim Süreci
3 İletişimin Türleri. Sözlü İletişim (Sözlü iletişimin önemi, temel ilkeleri, Konuşma, dinleme türleri,Dinleme becerisi geliştirme, Sözlü iletişimi geliştirme için ilkeler)
4 İletişimin Türleri. Sözlü İletişim (Sözlü iletişimin önemi, temel ilkeleri, Konuşma, dinleme türleri,Dinleme becerisi geliştirme, Sözlü iletişimi geliştirme için ilkeler)
5 Yazılı iletişim. İş ve Toplumsal Yaşamda Karşılaşılan Yazı türleri
6 İletişim engelleri ve iletişim engellerini aşma yolları
7 Grup ve Kitle İletişimi (Tanımlar, İletişim kalıpları), İletişim Kurumları
8 İş Hayatında İletişim. (İş hayatında uygulanabilecek İletişim Teknikleri, Formel ve informel İletişim. Yatay ve Dikey İletişim
9 İş Hayatında İletişim (Telefonla konuşma, Toplantılar, Etkili Sunum Yapma )
10 İş Hayatında İletişim. (Telefonla konuşma, Toplantılar, Etkili Sunum Yapma )
11 Grafik İletişim
12 Teknolojik İletişim Araçları: TV,Telefon, İnternet, Telekonferans, Video konferans Teknolojik iletişim araçlarının bireyin yaşamındaki olumlu ve olumsuz yönleri nelerdir?
13 Etik (Tarihi, Tanımları, Etik anlayışları, Niçin Etik? )
14 Mesleki Etik: Profesyonellik Nedir? Etik Sorgulama, Yükümlülükler, sorumluluklar, İletişimde Etik
Kaynaklar
Ders Notu Aysun SARIYER, Genel İletişim ve Etik ders notları
Ders Kaynakları 1-KIRMIZI H., Genel ve Teknik İletişim
2-BEKTAŞ Ç., İşletme Becerileri ve Grup Çalışması
3-CÜCELOĞLU D., Keşkesiz Bir Yaşam İçin İletişim Donanımları
4-SELÇUKLU S., İş Dünyasında Etkili İletişim
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
2 Alanında verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme
3 Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme ve sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
4 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
5 Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
6 Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
7 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
8 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
9 sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 15
2. Kısa Sınav 15
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 20
1. Final 80
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 15 15
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 5 5
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 151
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,04
Dersin AKTS Kredisi 5