Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Yeni Medya ve Algı Yönetimi ILB 511 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MUSTAFA ÖZTUNÇ
Dersi Verenler Doç.Dr. MUSTAFA ÖZTUNÇ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Tepkilerin istenilen yönde gelişmesini sağlamak amacıyla hedef kitlenin görüşlerini etkilemek için yapılan faaliyetlerin bütünü olarak tanımlanan algı yönetiminde, bireyin dikkatini çekebilmek ve algısına hitap edebilmek için duygusal etki yaratacak mesajların tasarlanmasında yeni medyanın rolünü kavrayabilmek amaçlanmıştır.

Dersin İçeriği

Medya; gündelik hayattan siyasete, toplumsal yapılardan ekonomik gelişmelere kadar geniş bir zeminde farklı anlamlandırma pratikleri sunmakta, bu sayede toplumsal, ekonomik ve kültürel gerçekliklerin yanı sıra bir medya gerçekliği de inşa etmektedir. Haber metinlerinde dünyasal gerçek, medyatik gerçeğe dönüştürülmekte, medyanın sahiplik ve mülkiyet yapısı, söz konusu gerçekliğin kurgulanmasında belirleyici olmaktadır. Bu temsiller; bireylerin gerçek dünyayı algılamasında da etkili olmaktadır. Güçlü etkileri olduğu kabul edilen kitle iletişim araçları kanalıyla “algı yönetimi” teknikleri sayesinde uygun mesajlar hedef kitlelere ulaştırılmakta; kişilerin istek ve ihtiyaçları doğrultusunda belirlenen hedeflere yönelmeleri sağlanmaktadır. Kitle iletişim araçlarının bu gücü, toplumların kitlesel özellikleri ile birlikte “Algı Yönetimi” teknikleri doğru kullanıldığında istenilen amaca ulaşılabilmektedir. Dersin içeriği yukarıda belirtilen perspektifi içerrmektedir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Yeni Medyanın Algı Yönetiminde Önemi Kavrar Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Yeni Medya ve Algı Kavramı
2 Algı Yönetimini Amacı, Etkileri, Adımları
3 Algı yönetimini Özellikleri
4 İletişimde Algı Yönetiminin Önemi
5 Algı Yönetiminde Kullanılan İletşim Araçları
6 Think-tankler (Araştırma Merkezleri)
7 Algı Yönetiminde Lobici Kuruluşlar
8 Vize
9 Sosyal Medyada Algı Yönetimi
10 Yazılı, İşitsel, ve Görsel Medyada Algı Yönetimi
11 Uluslararası Medyada Algı Yönetimi
12 Yeni Medyada Algı Yönetimi Örnekleri
13 Yeni Medyada Algı Yönetimi Örnekleri
14 Yeni Medyada Algı Yönetimi Örnekleri
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Gönenç, Özgür (2018) Medyada Algı Yönetimi, Der Yayınları, İstanbul

İnceoğlu, Metin (2011) Tutum ve Algı, Siyasal Kitapevi, 6. Baskı, İstanbul

Dağıtmaç, Murat (2015) Sosyal Medya Bizi Neden Kullanır, Okur Akademi Yayınları, İstanbul

Rigel, Nurdoğan (2000) Rüya Körleşmesi, Der Yayaınları:281, İstabul 

Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 50
1. Performans Görevi (Uygulama) 25
1. Performans Görevi (Seminer) 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Ara Sınav 1 5 5
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ödev 1 20 20
Performans Görevi (Seminer) 1 20 20
Toplam İş Yükü 141
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,64
Dersin AKTS Kredisi 6