Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Hormonların Biyokimyası I | TBK 624 | 0 | 2 + 0 | 2 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Ön koşul dersi yoktur. |
Önerilen Seçmeli Dersler | Önerilen seçmeli ders yoktur. |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ERDEM ÇOKLUK |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ERDEM ÇOKLUK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Hormonların salınımını, reseptörlerini, metabolik kontrolününün öğrenilmesi ek olarak tiroid hormonları, kalsiyum fosfor metabolizmasını düzenleyen hormonların ve bozukluklarının öğrenilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Hormonların Biyokimyası(I): Hormonlar ve nörotransmitörlerle sağlanan metabolik kontrole genel bakış, endokrin sistem ve sinir sistemi, nörotransmitörler, nörotransmitörlerin salınımı, nörotransmitörlerin reseptörleri, Hücre sinyal iletim yolları, Hücredeki sinyal iletim yollarının integrasyonu ek olarak tiroid hormonları, kalsiyum fosfor metabolizmasını düzenleyen hormonların ve bozukluklarının detaylı anlatımını içermektedir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Endokrin Sistem ve Sinir Sistemini öğrenir | Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
2 | Hücre sinyal iletim yollarını öğrenir | Bireysel Çalışma, Tartışma, | Ödev, Sınav, |
3 | Hormonları analiz yöntemlerini öğrenir | Bireysel Çalışma, Tartışma, | Ödev, Sınav, |
4 | Tiroid Hormonları Biyosentezi ve Metabolizmasını öğrenir | Bireysel Çalışma, Tartışma, | Ödev, Sınav, |
5 | Kalsiyum ve Fosfor Metabolizmasını Düzenleyen Hormonları ve metabolizmasını kavrar | Bireysel Çalışma, Tartışma, | Ödev, Sınav, |
6 | Nörotransmitörlerle Sağlanan hormonların metabolik kontrolünü öğrenir | Bireysel Çalışma, Tartışma, | Ödev, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hormonlar ve Nörotransmitörlerle Sağlanan Metabolik Kontrole Genel Bakış | |
2 | Endokrin Sistem ve Sinir Sistemi | |
3 | Nörotransmitörler, Nörotransmitörlerin Salınımı | |
4 | Nörotransmitörlerin Reseptörleri | |
5 | Hücre Sinyal İletim Yolları | |
6 | Hücredeki Sinyal İletim Yollarının İntegrasyonuDoktora | |
7 | Ara sınav | |
8 | Hormonları Analizi | |
9 | Tiroid Hormonları Biyosentezi ve Metabolizması | |
10 | Tiroid Hormonlarının Biyolojik Etkileri | |
11 | Tiroid İşlevleri ile İlgili Bozukluklar | |
12 | Kalsiyum ve Fosfor Metabolizmasını Düzenleyen Hormonların Biyosentezi ve Metabolizması | |
13 | Kalsiyum ve Fosfor Metabolizmasını Düzenleyen Hormonların Etkileri (PTH, Kalsitonin,D vitamini) | |
14 | Kalsiyum ve Fosfor Metabolizmasını Düzenleyen Hormonlar ile İlgili Bozukluklar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Öğrencilere ders notları verilecektir |
Ders Kaynakları | 1-Tietz Klinik Kimyada Temel İlkeler .Carl A. Burtis.Palme Yayınevi.2005 2-İnsan Biyokimyası. Taner Onat. Palme Yayınevi.2006 3-Lehninger Biyokimyanın İlkeleri. David Nelson , Michael M. Cox. Palme Yayınevi.2016 4-Lippincott Biyokimya. Denise Ferrier Richard Harvey. Nobel Tıp Kitabevi.2016 5-Klinik Biyokimya. Michael L. Bishop.Akademisyen Tıp Kitapevi.2016 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Biyokimya alanında ayrıntılı biyomolekül ve metabolizma bilgilerine sahiptir. Bu bilgileri kullanır ve geliştirir | X | |||||
2 | Biyokimya alanına özgü rutin analitik ölçüm yöntemleri bu yöntemlerin farklarını, kullanım alanları vb. laboratuvar bilgisine sahiptir ve kullanır | X | |||||
3 | Biyokimya alanı ile ilgili güncel konularda seminer sunabilir, çalışma planlayabilir. | X | |||||
4 | Biyokimya alanındaki bir makaleyi okur, anlar, yorumlar, eleştirebilir. | X | |||||
5 | Biyokimya alanında teorik bilgisini, eleştirel düşünme yetisini kullanarak ilgili çalışmaları planlar, deneysel yaklaşımları uygular, çalışma sonucunda verilerini istatiksel olarak analiz edebilir, sonuçlarını raporlayabilir, çalışmayı yayın aşamasına getirebilir. | X | |||||
6 | Biyokimya alanına özgü spesifik ölçüm yöntemleri bu yöntemlerin farklarını, kullanım alanlarını bilir. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 28 | 4 | 112 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |