| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Proje Hazırlama ve Yürütme Kuralları | TBK 609 | 0 | 2 + 1 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | Ön koşul dersi yoktur. |
| Önerilen Seçmeli Dersler | Önerilen seçmeli ders yoktur. |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ERDEM ÇOKLUK |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Öğrencinin bilimsel projenin planlamasını, araştıma konusunun seçimi, elde edilen verinin analizini, yorumu ve rapor yazımını öğrenmesini amaçlar. |
| Dersin İçeriği | Proje Hazırlama ve Yürütme Kuralları: Bilimsel Projenin planlamasını, araştırma yöntemleri, araştıma konusunun seçimi, proje sonucunda elde edilen verinin analizini, yorumu ve rapor yazımını, bilimsel sunum hazırlama tekniklerini içermektedir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Öğrencinin bilimsel projenin planlamasını öğrenir | Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
| 2 | Bilimsel araştıma konusunun seçimi, elde edilen verinin analizini, yorumu ve rapor yazımını öğrenir | Bireysel Çalışma, Tartışma, | Ödev, Sınav, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Bilimsel proje önerisi hazırlama | |
| 2 | Literatür taraması ve toplanması | |
| 3 | Araştırma Yöntemleri | |
| 4 | klinik ve Saha Araştırmaları | |
| 5 | Sistematik Derleme ve Meta Analizi | |
| 6 | Anket Yöntemleri | |
| 7 | Ara Sınav | |
| 8 | Araştıma Konusunun Seçimi | |
| 9 | Biyoistatistik ile İlgili Temel Kavramlar | |
| 10 | Hipotez Testlerine Giriş | |
| 11 | Uygun Hipotez Testi Seçimi | |
| 12 | Örnekleme Yöntemleri ve Örneklem Büyüklüğü | |
| 13 | Araştırma Projesi Yürütülmesinde Etik Kurallar | |
| 14 | BüyüklüğüBilimsel Bir Çalışmanın Sunum Şekilleri |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Öğrencilere ders notları verilecektir |
| Ders Kaynakları | 1-Proje Döngüsü Yönetimi, Selen Akhuy-DHKD. 2-Sağlık Bilimlerinde Araştırma ve İstatistik Yönetemler.Prof.Dr.O HAYRAN,Prof Dr. H.ÖZBEK.2017 3-Sağlık Çlışanları İçin Temel İstatistik.Omega Yayıncılık.M Hayran.2018 4-Tıbbi Araştırmanın EsaslarıYayınevi: Nobel Tıp Kitabevi.Dr E CEYHUN.2018 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Biyokimya alanında ayrıntılı biyomolekül ve metabolizma bilgilerine sahiptir. Bu bilgileri kullanır ve geliştirir | X | |||||
| 2 | Biyokimya alanına özgü rutin analitik ölçüm yöntemleri bu yöntemlerin farklarını, kullanım alanları vb. laboratuvar bilgisine sahiptir ve kullanır | X | |||||
| 3 | Biyokimya alanı ile ilgili güncel konularda seminer sunabilir, çalışma planlayabilir. | X | |||||
| 4 | Biyokimya alanındaki bir makaleyi okur, anlar, yorumlar, eleştirebilir. | X | |||||
| 5 | Biyokimya alanında teorik bilgisini, eleştirel düşünme yetisini kullanarak ilgili çalışmaları planlar, deneysel yaklaşımları uygular, çalışma sonucunda verilerini istatiksel olarak analiz edebilir, sonuçlarını raporlayabilir, çalışmayı yayın aşamasına getirebilir. | X | |||||
| 6 | Biyokimya alanına özgü spesifik ölçüm yöntemleri bu yöntemlerin farklarını, kullanım alanlarını bilir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Öğrencinin bilimsel projenin planlamasını öğrenir | ||||||
| 2 | Bilimsel araştıma konusunun seçimi, elde edilen verinin analizini, yorumu ve rapor yazımını öğrenir |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| Toplam | 0 |
| Toplam | 0 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 28 | 4 | 112 |
| Final | 1 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü | 144 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,76 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||