| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Yönetim Okumaları | GBA 514 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ÖZLEM BALABAN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı,yönetim alanında teorik bigilerin temel makale ve kitaplar ile pekiştirilerek, yönetim alanını bütüncül bir perspektif ile değerlendirebilmektir. |
| Dersin İçeriği | Yönetim Düşüncesinin Evrim Dinamiği: Çevresel Determinizm mi, Düşünsel İlerleme mi? (Kerim Özcan - Mehmet Barca) Stratejik Yönetim Düşüncesinin Evrimi: Bilimsel Bir Disiplinin Oluşum Hikayesi ( Mehmet Barca) Türkiye’de akademik bir inceleme alanı olarak “personel” veya “İnsan Kaynakları Yönetimi”-1972-1999; (Behlül Üsdiken, Arzu Wasti) İnsan Kaynakları Yönetimi Alanında Kuram Ve Araştırmanın Gelişimi : Stratejik Olan Ve Olmayan Perspektiflerden Bir İnceleme, (Yücel Sayılar) İnsan Kaynakları Yönetiminin Stratejik Niteliği (Bülent Bayat) Türkiye’deki Örgütler/Yönetim Araştırmalarında Törensel Görgülcülük Sorunu, ( Şükrü Özen) HRMization in Turkey: Expanding the rhetoric-reality debate in space and time. The International Journal of Human Resource Management, 17(4), 648-672. (Mehmet Erçek) Hofstede, G. (2003). What is culture? A reply to Baskerville. Accounting, Organizations and Society, 28(7-8), 811-813.;(G. Hofstede) Yönetim ve örgüt kuramlarının tasnifinde modern ve postmodern ayrımı, (Binali Doğan) Örgüt kültürü. Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 23(2), 61-85. (N. Güçlü) Bilimsel Yönetimin İlkeleri (F.W. Taylor) Outliers (Çizginin Dışındakiler), Malcolm Gladwell “İyi” den “Mükemmel” Şirkete, Jim Collins Bir insan kaynakları masalı (Özden Aslan) |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Yönetim alanındaki başlıca makale ve kitapları okuyarak, yorum ve değerlendirme yapar. | Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 2 | İnsan kaynakları alanındaki başlıca makale ve kitapları okuyarak, yorum ve değerlendirme yapar. | Tartışma, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
| 3 | Örgütsel davranış alanındaki başlıca makale ve kitapları okuyarak, yorum ve değerlendirme yapar. | Tartışma, Soru-Cevap, | Ödev, Sınav, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | ||
| 2 | ||
| 3 | ||
| 4 | ||
| 5 | ||
| 6 | ||
| 7 | ||
| 8 | ||
| 9 | ||
| 10 | ||
| 11 | ||
| 12 | ||
| 13 | ||
| 14 |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | İlgili makale ve kitaplar. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İşletme temellerini ve ekonomi, finans, pazarlama, muhasebe ve yönetim dahil olmak üzere işletme işlevlerini anladığınızı gösterme | ||||||
| 2 | Bir kuruluşun stratejik yönünü ve kurumsal entegrasyonunu değerlendirme | ||||||
| 3 | Verilerin ve / veya bilgilerin mantığını, geçerliliğini ve alaka düzeyini tanımlayın ve değerlendirme | ||||||
| 4 | Bilgiye dayalı ve uygulanabilir sonuçlar ve öneriler yapıma | X | |||||
| 5 | Anlaşılır, özlü ve mantıklı iş belgeleri yazma. | ||||||
| 6 | Etkili ve anlaşılır sözlü iletişim becerileri geliştirme | ||||||
| 7 | Organizasyonların sürdürülebilirliklerine ve sosyal sorumluluk çalışmalarına yönelik öneriler geliştirmek. | ||||||
| 8 | Etik çatışmaları analiz etmek ve etkili çözümler üretmek. | ||||||
| 9 | Bireysel liderlik tarzlarına göre diğerlerine liderlik yapmak için güçlü yaklaşımlar formüle etmek | ||||||
| 10 | Takımlar halinde etkin olarak etkileşimde bulunabilmek. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Yönetim alanındaki başlıca makale ve kitapları okuyarak, yorum ve değerlendirme yapar. | ||||||||||
| 2 | İnsan kaynakları alanındaki başlıca makale ve kitapları okuyarak, yorum ve değerlendirme yapar. | ||||||||||
| 3 | Örgütsel davranış alanındaki başlıca makale ve kitapları okuyarak, yorum ve değerlendirme yapar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 50 |
| Toplam | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ödev | 1 | 30 | 30 |
| Final | 1 | 30 | 30 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 160 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,4 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||