Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Hizmet Pazarlaması GBA 507 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi MERVE TÜRKMEN BARUTÇU
Dersi Verenler Prof.Dr. NİLGÜN SARIKAYA,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Hazel Mihriban KARACA

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Günümüzde hizmet sektörünün ekonomideki payı gün geçtikçe daha çok artmaya başlamıştır. Tüketicilerin geçmişe göre refah seviyeleri daha çok artmıştır. Teknolojik gelişmeler daha çok boş zamanlarının oluşmasını sağlamıştır. Bu nedenle tüketicilerin boş zamanlarını da daha farklı bir şekilde değerlendirmek istemeleri farklı hizmet sektörlerinin de hareketlenmesine yol açmıştır. Bu nedenle bu derste hizmet pazarlaması bağlamında çeşitli hizmet sektörlerinin (Turizm sektörü, Sağlık sektörü, Ulaşım, , Danışmanlık, Eğitim sektörü v.b.) ele alınması, hizmet pazarlama karması elemanlarının hizmet sektörlerinde nasıl uygulandığı, hizmet işletmelerinin müşteri şikayetleri ve müşteri tutma konusunda neler yapmaları gerektiğinin ortaya konulması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

The content of this course is to define the concept of service marketing, to review various service sectors, to deal with the mixed elements of service marketing, which are the elements of the service marketing process, to reinforce customer complaints and customer retention ways in service businesses, and to reinforce these issues with case studies and to create an opportunity for discussion.

 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Hizmetlerin ayırt edici özelliklerini tartışır ve hizmet pazarlaması açısından çıkarımlarını değerlendirir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Sınav, Ödev,
2 Hizmet kalitesi kavramını farklı yönleri ile değerlendirir Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Sınav, Ödev,
3 Müşteri beklentilerinin yönetimi konusunda karşılaştırmalar yapar ve pazarlama açısından çıkarımlar yapar Grup Çalışması, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım,
4 Hizmet pazarlaması karmasını oluşturur Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Ödev, Sınav,
5 Hizmetlerde yeni ürün tasarımı için blue-print çıkarır Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Ödev, Sınav, Proje / Tasarım,
6 Hizmet sektöründe arz ve talep yönetimini stratejik açıdan irdeler ve programlar kurgular Grup Çalışması, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Performans Görevi, Proje / Tasarım, Ödev, Sınav,
7 Hizmetlerde fiyatlandırma konusunu irdeler ve gelir yönetimi (yield management) konusunda planlar oluşturur Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Performans Görevi, Sözlü Sınav, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Hizmet pazarlamasına giriş
2 Müşteri tatmini ve hizmet kalitesi
3 Müşteri beklentileri ve yönetimi
4 Tüketici davranışları ve hizmet kalitesinin algılanması
5 Hizmet sunumunda fiziksel öğeler (serviscape)
6 Hizmet pazarlamasında ürün kavramı
7 Yeni hizmet tasarımı (blue print)
8 Vize haftası
9 Hizmetlerin fıyatlandırılması
10 Gelir Yönetimi ( Yield Management)
11 Hizmet işletmelerinde arz yönetimi ve talep yönetimi
12 Hizmet işletmelerinde dağıtım
13 Müşteri şikayetleri ve müşteri tutma yolları
14 Müşteri İletişimi
Kaynaklar
Ders Notu

Hizmet Pazarlaması ve Stratejileri, Beta Yayınları,  editör: R. Altunışık, 2015.

 

Ders Kaynakları

Yardımcı kaynaklar:

Christion Grönroos, Service Management and Marketing, Toronto, 1990.
Adrion Payne, The esence of Services Marketing, Prentice Hill, 2000.
David A. Aker, Strategic Marketing Management, 3. Ed. Newyork, 1992.
Cengiz Haksever, Barry Render, Roberta S. Russell, Robert G. Murdick, Service Management and Operations, Second Edition, New Jersey, 2000.
Öztürk Ayşe, Hizmet Pazarlaması,, Ekin Kitabevi, 2006.
Karahan Kasım , Hizmet Pazarlaması, Beta Yayıncılık, 2000.
Ahmet H. İSLAMOĞLU ve diğr. Hizmet Pazarlaması, Beta Yayıncılık, 2006.
Tek, Ömer Baybars, Pazarlama İlkeleri, Global Yönetimsel Yaklaşım Türkiye Uygulamaları, 7.B., Cem ofset, 1999.
Bloomberg Businessweek Türkiye

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İşletme temellerini ve ekonomi, finans, pazarlama, muhasebe ve yönetim dahil olmak üzere işletme işlevlerini anladığınızı gösterme X
2 Bir kuruluşun stratejik yönünü ve kurumsal entegrasyonunu değerlendirme X
3 Verilerin ve / veya bilgilerin mantığını, geçerliliğini ve alaka düzeyini tanımlayın ve değerlendirme X
4 Bilgiye dayalı ve uygulanabilir sonuçlar ve öneriler yapıma X
5 Anlaşılır, özlü ve mantıklı iş belgeleri yazma. X
6 Etkili ve anlaşılır sözlü iletişim becerileri geliştirme X
7 Organizasyonların sürdürülebilirliklerine ve sosyal sorumluluk çalışmalarına yönelik öneriler geliştirmek. X
8 Etik çatışmaları analiz etmek ve etkili çözümler üretmek. X
9 Bireysel liderlik tarzlarına göre diğerlerine liderlik yapmak için güçlü yaklaşımlar formüle etmek X
10 Takımlar halinde etkin olarak etkileşimde bulunabilmek. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Ödev 15
2. Ödev 20
3. Ödev 25
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)