| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Önleyici Bireysel Rehberlik | ORH 512 | 0 | 3 + 0 | 3 | 8 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MEHMET KAYA | 
| Dersi Verenler | Doç.Dr. MEHMET KAYA, | 
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Betül Düşünceli | 
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, bireysel rehberlik uygulamalarının önleyici olarak işlev görmesini sağlamaktır. | 
| Dersin İçeriği | Öz güven geliştirme etkinlikleri, atılganlık eğitimi etkinlikleri, sosyal beceri etkinlikleri, kendini ifade edebilme etkinlikleri, karar verme ve problem çözme etkinlikleri. | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Kişisel rehberliği tanımlar. | Anlatım, | Sınav, Ödev, | 
| 2 | Kişisel rehberliği diğer rehberlik türlerinden ayıran özelliklerini bilir. | Anlatım, Tartışma, | Sınav, Ödev, | 
| 3 | Kişisel rehberlik model ve yaklaşımlarını uygulayabilir. | Anlatım, Tartışma, | Sınav, Ödev, | 
| 4 | Kişisel rehberlik kaynaklarını sürece uygulayabilir. | Anlatım, Tartışma, | Sınav, Ödev, | 
| 5 | Kişisel rehberlik çalışmalarını analiz edebilir. | Anlatım, Tartışma, | Sınav, Ödev, | 
| 6 | Kişisel rehberlik hizmetlerini önleyici hizmetlere uyarlayabilir. | Anlatım, Tartışma, | Sınav, Ödev, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Kişisel rehberliğin alanı ve kapsamı | |
| 2 | Kişisel rehberlik model ve yaklaşımları | |
| 3 | Kişisel rehberlik model ve yaklaşımları | |
| 4 | Kişisel rehberlik model ve yaklaşımları | |
| 5 | Kişisel rehberlik model ve yaklaşımları | |
| 6 | Kişisel rehberlik kaynakları | |
| 7 | Kişisel rehberlik kaynakları | |
| 8 | Kişisel rehberlik kaynakları | |
| 9 | Kişisel rehberlik çalışma alanları | |
| 10 | Yönetici ve kişisel rehberlik hizmetleri | |
| 11 | Kişisel rehberliğin önleyici hizmetler olarak planlama, uygulama ve değerlendirme | |
| 12 | Kişisel rehberliğin önleyici hizmetler olarak planlama, uygulama ve değerlendirme | |
| 13 | Kişiel rehberliğin önleyici hizmetler olarak planlama, uygulama ve değerlendirme | |
| 14 | Kişiel rehberliğin önleyici hizmetler olarak planlama, uygulama ve değerlendirme | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | 
|---|---|
| 1 | Kişisel rehberliği tanımlar. | 
| 2 | Kişisel rehberliği diğer rehberlik türlerinden ayıran özelliklerini bilir. | 
| 3 | Kişisel rehberlik model ve yaklaşımlarını uygulayabilir. | 
| 4 | Kişisel rehberlik kaynaklarını sürece uygulayabilir. | 
| 5 | Kişisel rehberlik çalışmalarını analiz edebilir. | 
| 6 | Kişisel rehberlik hizmetlerini önleyici hizmetlere uyarlayabilir. | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 40 | 
| 1. Ödev | 60 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| 1. Final | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 | 
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 | 
| Ödev | 1 | 5 | 5 | 
| Final | 1 | 15 | 15 | 
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 8 | 128 | 
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 | 
| Ödev | 1 | 15 | 15 | 
| Toplam İş Yükü | 386 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 15,44 | ||
| dersAKTSKredisi | 8 | ||