| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Çocuk ve Ergenlerde Davranış Bozuklukları | ORH 515 | 0 | 3 + 0 | 3 | 8 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MEHMET KAYA | 
| Dersi Verenler | Doç.Dr. MEHMET KAYA, | 
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Samet MAKAS | 
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı çocuk ve ergenlerde davranış bozukluklarını, döneme özgü gelişimsel sorunları ve uyum sorunlarını öğretmektir. | 
| Dersin İçeriği | Çocuk ve ergenlerde Mental Bozuklukların Sınıflandırılması, Davranışsal Bozuklukların Sınıflandırılması, Çocuk ve ergenlerde Nevroz Ve Psikozların Nedenleri, Nevroz Ve Psikozların Çeşitleri. | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Çocuk ve ergenlerde Mental Bozuklukları sınıflandırır. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, | 
| 2 | Çocuk ve ergenlerde Davranışsal Bozuklukların sınıflandırır. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, | 
| 3 | Çocuk ve ergenlerde Nevroz ve Psikozların Nedenlerini tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, | 
| 4 | Çocuk ve ergenlerde Nevroz Ve Psikozların Çeşitlerini tanır. | Anlatım, Tartışma, | Sınav, Ödev, | 
| 5 | Çocuk ve ergenlerde Nevroz Ve Psikozların Semptomlarını tanır. | Anlatım, Tartışma, | Sınav, Ödev, | 
| 6 | Çocuk ve ergenlerde Anksiyete Bozukluklarını tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, | 
| 7 | Çocuk ve ergenlerde madde bağımlılığını tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, | 
| 8 | Çocuk ve ergenlerde yeme bozukluklarını tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, | 
| 9 | Çocuk ve ergenlerde uyum sorunlarını tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, | 
| 10 | Çocuk ve ergenlerde gelişim sorunlarını tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Benzetim, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Çocuk ve ergenlerde davranış bozuklukları sınıflandırmaları ve tanımlar | |
| 2 | Çocukluk ve ergenlik döneminde gelişimsel özellikler | |
| 3 | Yalan söyleme, kardeş kıskançlığı | |
| 4 | Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu | |
| 5 | Çocuklarda saldırganlık- davranım bozukluğu- karşıt olma karşıt gelme bozukluğu | |
| 6 | Kaygı bozuklukları | |
| 7 | Ara sınav | |
| 8 | Dışa Atım Bozuklukları, tırnak yeme | |
| 9 | Yeme bozuklukları | |
| 10 | Çocuk ve ergenlerde Şizofreni | |
| 11 | Çocuklarda mental bozukluklar | |
| 12 | Otizm | |
| 13 | Madde bağımlılığı | |
| 14 | Genel tekrar | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Uzaktan Eğitim portalında yer almaktadır. | 
| Ders Kaynakları | Uzaktan Eğitim portalında yer almaktadır. | 
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | 
|---|---|
| 1 | Çocuk ve ergenlerde Mental Bozuklukları sınıflandırır. | 
| 2 | Çocuk ve ergenlerde Davranışsal Bozuklukların sınıflandırır. | 
| 3 | Çocuk ve ergenlerde Nevroz ve Psikozların Nedenlerini tanır. | 
| 4 | Çocuk ve ergenlerde Nevroz Ve Psikozların Çeşitlerini tanır. | 
| 5 | Çocuk ve ergenlerde Nevroz Ve Psikozların Semptomlarını tanır. | 
| 6 | Çocuk ve ergenlerde Anksiyete Bozukluklarını tanır. | 
| 7 | Çocuk ve ergenlerde madde bağımlılığını tanır. | 
| 8 | Çocuk ve ergenlerde yeme bozukluklarını tanır. | 
| 9 | Çocuk ve ergenlerde uyum sorunlarını tanır. | 
| 10 | Çocuk ve ergenlerde gelişim sorunlarını tanır. | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 40 | 
| 1. Ödev | 60 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 20 | 
| 1. Final | 80 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 | 
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 | 
| Ödev | 1 | 10 | 10 | 
| Final | 1 | 10 | 10 | 
| Toplam İş Yükü | 174 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,96 | ||
| dersAKTSKredisi | 8 | ||