| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Önleyici Rehberlikte Bireyi Tanıma | ORH 509 | 0 | 3 + 0 | 3 | 8 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MEHMET KAYA | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Samet MAKAS | 
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı bireyi tanıyarak onun kendisini tanımasına yardım etmektir. | 
| Dersin İçeriği | Bireyi tanıma, bireyi tanımanın amacı, bireyin tanınması gereken yönleri, bireyi tanımanın ilkeleri, bireyi tanıma tekniklerinin sınıflandırılması, bireyi tanıma tekniklerini tanıma, uygulama ve sonuçların değerlendirilmesi. | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Bireyi tanımanın önemini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, | 
| 2 | Bireyi tanımanın amacını kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, | 
| 3 | Bireyi tanımanın temel ilkelerini benimser. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, | 
| 4 | Bireyin tanınması gereken yönlerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, | 
| 5 | Bireyi tanıma tekniklerini sınıflandırabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, | 
| 6 | Bireyi tanıma tekniklerini uygulayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, | 
| 7 | Bireyi tanıma tekniklerini değerlendirebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, | 
| 8 | Elde edilen verileri yorumlayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, | 
| 9 | Sonuçları raporlaştırabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Bireyi tanımanın önemi ve işlevi | |
| 2 | Bireyi tanımanın amacı | |
| 3 | Birey hakkında toplanan bilgiler hangi alanlarda kullanılır | |
| 4 | Bireyi tanımanın temel ilkeleri | |
| 5 | Bireyin tanınması gereken yönleri | |
| 6 | Bireyi tanıma tekniklerinin sınıflandırılması | |
| 7 | Standart testler | |
| 8 | Durumsal testler | |
| 9 | Kendini anlatma testleri | |
| 10 | Gözlemsel testler | |
| 11 | Gözlem süreci ve uyulması gereken ilkeler | |
| 12 | Mevcut tekniklerin uygulanması | |
| 13 | Değerlendirilmesi ve rapor edilmesi | |
| 14 | Psikolojik rapor yazabilme becerisi | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Bireyi Tanıma Teknikleri, İbrahim Ethem Özgüven, Nobel Yayın Dağıtım. 
 | 
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | 
|---|---|
| 1 | Bireyi tanımanın önemini kavrar | 
| 2 | Bireyi tanımanın amacını kavrar. | 
| 3 | Bireyi tanımanın temel ilkelerini benimser. | 
| 4 | Bireyin tanınması gereken yönlerini bilir. | 
| 5 | Bireyi tanıma tekniklerini sınıflandırabilir. | 
| 6 | Bireyi tanıma tekniklerini uygulayabilir. | 
| 7 | Bireyi tanıma tekniklerini değerlendirebilir | 
| 8 | Elde edilen verileri yorumlayabilir. | 
| 9 | Sonuçları raporlaştırabilir. | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 60 | 
| 1. Ödev | 40 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| 1. Final | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 7 | 112 | 
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 | 
| Ödev | 1 | 15 | 15 | 
| Final | 1 | 15 | 15 | 
| Toplam İş Yükü | 200 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 8 | ||
| dersAKTSKredisi | 8 | ||