| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Sosyal Psikoloji | ORH 507 | 0 | 3 + 0 | 3 | 8 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. TUNCAY AYAS | 
| Dersi Verenler | Prof.Dr. TUNCAY AYAS, | 
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Eda BİÇENER | 
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı sosyal psikoloji teorilerini, metotlarını ve temel sosyal psikoloji problemlerini öğretmektir. | 
| Dersin İçeriği | Sosyal Psikolojinin Tanımlanması, Sosyal, Psikolojinin Tarihsel Gelişimi, Sosyalleşme Ve Eğitim, Sosyal Psikoloji Metot Ve Teknikleri, Sosyal Algı, Yükleme Teorisi | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Sosyal Psikolojinin Tarihsel Gelişimini kendi cümleleriyle ifade eder. | Anlatım, Tartışma, | Sınav, Ödev, | 
| 2 | Sosyalleşme ve eğitim arasındaki ilişkiyi saptar | Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, | 
| 3 | Yükleme Teorilerini tanımlar. | Anlatım, Tartışma, | Sınav, Ödev, | 
| 4 | Saldırganlık ve nedenleri sorgular. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, | 
| 5 | Özveri ve faydalarına değer biçer. | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, | 
| 6 | Tutumlar ve tutum Değişimlerini yorumlar. | Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Sosyal Psikolojinin Tanımlanması | |
| 2 | Sosyal Psikolojinin Tarihsel Gelişimi | |
| 3 | Sosyalleşme Ve Eğitim | |
| 4 | Sosyal Psikoloji Metot Ve Teknikleri | |
| 5 | Sosyal Algı | |
| 6 | Yükleme Teorisi | |
| 7 | Arasınav | |
| 8 | Saldırganlık | |
| 9 | Özveri | |
| 10 | Tutum Değişimi | |
| 11 | Sosyal Etki Ve Uyma | |
| 12 | Bilişsel Çelişki | |
| 13 | Grup Dinamiği | |
| 14 | Genel Düzenleme | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | 
	Kağıtçıbaşı, Çiğdem; İnsan ve İnsanlar,İstanbul, 1992. | 
| Ders Kaynakları | 
	Houston, J.P. Learning and Memory, Los Angles, 1991. | 
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | 
|---|---|
| 1 | Sosyal Psikolojinin Tarihsel Gelişimini kendi cümleleriyle ifade eder. | 
| 2 | Sosyalleşme ve eğitim arasındaki ilişkiyi saptar | 
| 3 | Yükleme Teorilerini tanımlar. | 
| 4 | Saldırganlık ve nedenleri sorgular. | 
| 5 | Özveri ve faydalarına değer biçer. | 
| 6 | Tutumlar ve tutum Değişimlerini yorumlar. | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 40 | 
| 1. Ödev | 60 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 20 | 
| 1. Final | 80 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 | 
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 | 
| Ödev | 1 | 15 | 15 | 
| Final | 1 | 15 | 15 | 
| Toplam İş Yükü | 189 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,56 | ||
| dersAKTSKredisi | 8 | ||