Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İleri Yazma Becerileri ELT 028 9 6 + 0 6 8
Ön Koşul Dersleri

Bu dersi almak için ön koşul bulunmamaktadır.

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. AYDIN ÇELENK
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi ELİF BOZYİĞİT, Arş.Gör. BURCU KOÇ,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. BURCU KOÇ

Arş. Gör. MERVE SAVAŞÇI

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Öğrenci bu derste çeşitli yapıları kullanarak kelime bakımından zengin cümleler kurmayı ve akademik makalelerde karşılaşılan cümle yapılarına benzer cümleler yazabilmeyi hedefler. Buna ek olarak, öğrenciler farklı konularda yazma becerilerini geliştirmeyi; cümle, paragraf, kompozisyon, hikaye gibi yazma becerilerini uygulayarak geliştirmeyi hedefler.

Dersin İçeriği

Bu ders kapsamında model paragraflar, kompozisyonlar ve akademik yazılar kullanılarak öğrencileri farklı yazı türlerine aşina kılma, tümceler arasındaki anlamlı bağlantıları fark edebilme ve yazının ana fikrini tahmin etme, ana fikre ulaşma gibi becerilerin kazandırılmasını amaçlamaktadır. Dersin diğer bir amacı ise öğrencileri bir kompozisyonun temel unsurları hakkında bilgi sahibi kılmak ve öğrencilere özgün yazı yazabilme becerisi kazandırmaktır. Öğrenciler, model kompozisyonlar ve farklı yazı türleri aracılığıyla öğrendikleri uygun ifadeleri ve zengin kelime çeşitliğini ürettikleri kompozisyonlarda kullanma ve pekiştirme fırsatı bulabileceklerdir. Buna ek olarak öğrenciler, farklı kompozisyon türleri hakkında fikir edinecek ve bu türlere ilişkin olarak özgün kompozisyonlar yazabileceklerdir. Yazım ve noktalama işaretleri ve alfabe dışı sembol kullanımı da dersin kapsamındadır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Akademik düzeyde cümleler yazar. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev,
2 Yazım ve noktalama işaretlerine dikkat eder. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev,
3 Farklı bağlaçları yazısında kullanabilir. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev,
4 Zengin bir kelime dağarcığına sahip olur. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev,
5 İngilizce bir akademik yazıda farklı dil kullanımı hakkında fikir sahibi olur. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev,
6 Bir kompozisyonun temel unsurlarını bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev,
7 Bir kompozisyona uygun bir giriş paragrafı yazabilir ve tez cümlesi geliştirebilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev,
8 Bir kompozisyondaki tez cümlesi destekleyici fikirler ve örneklerle açıklayabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Ödev,
9 Bir kompozisyona uygun sonuç paragrafı yazabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev,
10 Çeşitli türlerde yazılan bir kompozisyonun analizini yaparak, kompozisyonun organizasyonu, bütünlüğü ve içeriği hakkında değerlendirme yapar. Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev,
11 Verilen konulara göre İngilizce akademik yazın kullarına uygun olarak çeşitli türlerde bir kompozisyon yazar. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Yazmanın temel ilkeleri
2 Paragrafın temel unsurları
3 Paragrafı geliştirme ve kompozisyonu tanıma
4 Kompozisyonun temel unsurları
5 Kompozisyona giriş paragrafı yazabilme
6 Tez cümlesi yazabilme
7 Kompozisyona uygun gelişme bölümü yazabilme
8 Kompozisyona uygun sonuç paragrafı yazabilme
9 Öyküleyici kompozisyon yazabilme
10 Öyküleyici kompozisyon yazabilme
11 Karşılaştırma kompozisyonu yazabilme
12 Neden-sonuç kompozisyonu yazabilme
13 Fikir- Tartışma kompozisyonu yazabilme
14 Fikir- Tartışma kompozisyonu yazabilme
Kaynaklar
Ders Notu

Folse K., Muchmore-Vokoun A. and Solomon E. (2014). Great Writing III. National Geographic Learning
Folse K., Muchmore-Vokoun A. and Solomon E. (2014). Great Writing IV. National Geographic Learning

Ders Kaynakları

Boardman C. (2008). Writing to Communicate III. Pearson

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İngilizce öğretim süreçlerini planlar.
2 İngilizce öğretimine uygun ortamlar organize eder.
3 İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynakları eleştirel bir gözle değerlendirir.
4 İngilizce öğretimine uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
5 İngilizce öğretiminde kullanılabilecek yazılım ve teknolojik kaynakların uygunluğuna karar verir.
6 Öğrencilerin bireysel özelliklerini göz önünde bulundurarak uygun öğrenme stratejilerini seçer.
7 Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirir.
8 Ölçme araç ve gereçlerini etkili bir biçimde kullanır
9 Toplumun ekonomik, sosyal, eğitimsel ihtiyaçlarına yönelik çözümler üretir.
10 Öğretmenlik mesleki yeterliliklerine ne derece sahip olduğunu irdeler.
11 Alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder.
12 Yabancı dil olarak İngilizce öğrenme sürecinde kültürlerarası iletişimin önemine ilişkin düşüncelerini aktarır.
13 Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını anlatır.
14 Yabancı dil testleri geliştirir.
15 İngilizcenin günlük yaşamda kullanılmasını geliştirecek özgün etkinlikler tasarlar
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
2. Ödev 10
3. Ödev 15
1. Kısa Sınav 15
1. Ödev 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 6 96
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 3 3
Ödev 3 5 15
Performans Görevi (Uygulama) 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 200
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 8
Dersin AKTS Kredisi 8