| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Çağdaş İngilizcede Farklılıklar | ELT 440 | 8 | 4 + 0 | 4 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | Bu dersi almak için ön koşul bulunmamaktadır. |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | İngilizce |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. CİHAT ATAR |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Ali İLYA
|
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Dünya üzerinde konuşulan farklı İngilizcelerin tanım ve tasniflerinin yapılması; farklılaşmanın güncel ve tarihsel sebeplerinin ortaya konulmasıdır. Bu dil farklılığının yabancı dil öğretimine ilişkin değerlendirilmesi yapılarak dil öğretimi ve öğreniminde farkındalık yaratmak amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği | Dünya üzerinde yer alan farklı İngilizce türlerinin yapısal özellikleri, farklı aksan ve diyalektlerin özellikleri, global bir dilin lokal şekillenmeleri vb. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Dünya üzerinde yer alan farklı İngilizcelerin varlığından haberdar olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, | Sınav, Performans Görevi, |
| 2 | Sahip olduğu İngilizce bilgisini çeşitlendirir. | Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, | Ödev, Proje / Tasarım, |
| 3 | Farklı bölgelerde kullanılan farklı dil yapılarını tanır. | Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, | Ödev, Proje / Tasarım, |
| 4 | Bölgelere özgü söylemlerin varlığını bilir ve bunları uygun bağlamlarda kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 5 | İngilizce´nin farklı türlerini birbirleriyle karşılaştırarak inceleyebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 6 | Bir dil içerisinde standartlaşmanın söz konusu olamayacağını kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
| 7 | Okuduğu, izlediği ya da dinlediği materyal içerisindeki İngilizce´nin kendine özel özelliklerini saptar ve bunları birbirlerinden ayırt eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş ve Konu kapsamı | Kirkpatrick, A. (2007). World Englishes. CUP |
| 2 | Dilbilimsel ve toplumdilbilimsel açıdan anahtar kavramlar | Kirkpatrick, A. (2007). Ch.1 & 2 |
| 3 | Dünyadaki ingilizce modelleri | Kirkpatrick, A. (2007). Ch.3 |
| 4 | İngiliz ingilizcesindeki çeşitlilik ve bozulma | Kirkpatrick, A. (2007). Ch.4 |
| 5 | Güçlü alternatif: Amerikan ingilizcesi | Kirkpatrick, A. (2007). Ch.5 |
| 6 | İngilizcenin genç kuzeni ve yerli kimlik | Kirkpatrick, A. (2007). Ch.6 |
| 7 | Alt kıta ingilizceleri | Kirkpatrick, A. (2007). Ch.7 |
| 8 | Afrikadaki İngilizce Türleri | Kirkpatrick, A. (2007). Ch.8 |
| 9 | Güney doğu Asya ingilizceleri | Kirkpatrick, A. (2007). Ch.9 |
| 10 | Hong Kong ve Çin ingilizceleri | Kirkpatrick, A. (2007). Ch.10 |
| 11 | Lingua Franca olarak İngilizce | Kirkpatrick, A. (2007). Ch.11 |
| 12 | İngilizce öğretimi üzerine öneriler | Kirkpatrick, A. (2007). Ch.12&13 |
| 13 | Araştırma raporu sunumları | |
| 14 | Araştırma raporu sunumları |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | The Routledge Handbook of World Englishes (Routledge Handbooks in Applied Linguistics) by Andy Kirkpatrick (Jul 30, 2010) |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İngilizce öğretim süreçlerini planlar. | ||||||
| 2 | İngilizce öğretimine uygun ortamlar organize eder. | ||||||
| 3 | İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynakları eleştirel bir gözle değerlendirir. | ||||||
| 4 | İngilizce öğretimine uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | ||||||
| 5 | İngilizce öğretiminde kullanılabilecek yazılım ve teknolojik kaynakların uygunluğuna karar verir. | ||||||
| 6 | Öğrencilerin bireysel özelliklerini göz önünde bulundurarak uygun öğrenme stratejilerini seçer. | ||||||
| 7 | Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirir. | ||||||
| 8 | Ölçme araç ve gereçlerini etkili bir biçimde kullanır | ||||||
| 9 | Toplumun ekonomik, sosyal, eğitimsel ihtiyaçlarına yönelik çözümler üretir. | ||||||
| 10 | Öğretmenlik mesleki yeterliliklerine ne derece sahip olduğunu irdeler. | ||||||
| 11 | Alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder. | ||||||
| 12 | Yabancı dil olarak İngilizce öğrenme sürecinde kültürlerarası iletişimin önemine ilişkin düşüncelerini aktarır. | ||||||
| 13 | Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını anlatır. | ||||||
| 14 | Yabancı dil testleri geliştirir. | ||||||
| 15 | İngilizcenin günlük yaşamda kullanılmasını geliştirecek özgün etkinlikler tasarlar | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Dünya üzerinde yer alan farklı İngilizcelerin varlığından haberdar olur. | |||||||||||||||
| 2 | Sahip olduğu İngilizce bilgisini çeşitlendirir. | |||||||||||||||
| 3 | Farklı bölgelerde kullanılan farklı dil yapılarını tanır. | |||||||||||||||
| 4 | Bölgelere özgü söylemlerin varlığını bilir ve bunları uygun bağlamlarda kullanır. | |||||||||||||||
| 5 | İngilizce´nin farklı türlerini birbirleriyle karşılaştırarak inceleyebilir. | |||||||||||||||
| 6 | Bir dil içerisinde standartlaşmanın söz konusu olamayacağını kavrar. | |||||||||||||||
| 7 | Okuduğu, izlediği ya da dinlediği materyal içerisindeki İngilizce´nin kendine özel özelliklerini saptar ve bunları birbirlerinden ayırt eder. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Proje / Tasarım | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Final | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü | 98 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,92 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||