Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi EBB 211 3 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. OSMAN TİTREK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Dr. Gözde SEZEN GÜLTEKİN

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi hakkında temel bilgi ve beceriler hakkında bilgi sahibi olmak

Dersin İçeriği

Türk eğitim sisteminin yapısı, amaç ve ilkeleri, yasal dayanakları, yönetim kuram ve süreçleri, okul yönetimi, okula toplumsal katılım

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Türk eğitim sisteminin amaç ve ilkelerini söyleyebilir Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
2 Okul yönetimi ve yönetim süreçleri hakkında bilgi sahibi olabilir Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
3 Türk eğitim sisteminin yapısını anlatabilir Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
4 Öğrenci işlerinin, insan kaynaklarının, eğitim programının ve bütçenin yönetimi hakkında bilgi sahibi olabilir Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
5 Okula toplumsal katılımın önemi ve yapılabilecekler hakkında öngörü sağlayabilir Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN AMAÇ VE İLKELERİ
2 TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN YASAL DAYANAKLARI / MEB TEŞKİLAT GÖREVLERİ HAKKINDA KANUN, TEVHİD-İ TEDRİSAT KANUNU
3 TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN YASAL DAYANAKLARI / MİLLİ EĞİTİM TEMEL KANUNU, İLKÖĞRETİM VE EĞİTİM KANUNU
4 TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN YAPISI
5 YÖNETİM KURAMLARI/ YÖNETİMDE KLASİK KURAMLAR
6 YÖNETİM KURAMLARI/ YÖNETİMDE NEOKLASİK KURAMLAR
7 YÖNETİM KURAMLARI/ YÖNETİMDE MODERN KURAMLAR
8 EĞİTİM VE OKUL YÖNETİMİ
9 YÖNETİM SÜREÇLERİ
10 ÖĞRENCİ İŞLERİNİN YÖNETİMİ
11 İNSAN KAYNAKLARININ YÖNETİMİ
12 EĞİTİM PROGRAMININ YÖNETİMİ
13 DESTEK İŞLERİ VE BÜTÇENİN YÖNETİMİ
14 OKULA TOPLUMSAL KATILIM
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

ERDOĞAN, İrfan (2008), Eğitim ve Okul Yönetimi, Alfa Yayınları.
İLGAR, Lütfi(2005), Eğitim Yönetimi Okul Yönetimi Sınıf Yönetimi, Beta Basım Yayım, İstanbul.
BAŞARAN, İbrahim Ethem (2006), Türk Eğitim Sİstemi ve Okul Yönetimi, Ekinoks Yayınları, Ankara.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İngilizce öğretim süreçlerini planlar.
2 İngilizce öğretimine uygun ortamlar organize eder.
3 İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynakları eleştirel bir gözle değerlendirir.
4 İngilizce öğretimine uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
5 İngilizce öğretiminde kullanılabilecek yazılım ve teknolojik kaynakların uygunluğuna karar verir.
6 Öğrencilerin bireysel özelliklerini göz önünde bulundurarak uygun öğrenme stratejilerini seçer.
7 Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirir.
8 Ölçme araç ve gereçlerini etkili bir biçimde kullanır
9 Toplumun ekonomik, sosyal, eğitimsel ihtiyaçlarına yönelik çözümler üretir.
10 Öğretmenlik mesleki yeterliliklerine ne derece sahip olduğunu irdeler.
11 Alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder.
12 Yabancı dil olarak İngilizce öğrenme sürecinde kültürlerarası iletişimin önemine ilişkin düşüncelerini aktarır.
13 Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını anlatır.
14 Yabancı dil testleri geliştirir.
15 İngilizcenin günlük yaşamda kullanılmasını geliştirecek özgün etkinlikler tasarlar
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 40
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 20 20
Ödev 1 15 15
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 124
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,96
Dersin AKTS Kredisi 5