| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi | EBB 211 | 3 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. OSMAN TİTREK |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Dr. Gözde SEZEN GÜLTEKİN |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi hakkında temel bilgi ve beceriler hakkında bilgi sahibi olmak |
| Dersin İçeriği | Türk eğitim sisteminin yapısı, amaç ve ilkeleri, yasal dayanakları, yönetim kuram ve süreçleri, okul yönetimi, okula toplumsal katılım |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Türk eğitim sisteminin amaç ve ilkelerini söyleyebilir | Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 2 | Okul yönetimi ve yönetim süreçleri hakkında bilgi sahibi olabilir | Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 3 | Türk eğitim sisteminin yapısını anlatabilir | Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 4 | Öğrenci işlerinin, insan kaynaklarının, eğitim programının ve bütçenin yönetimi hakkında bilgi sahibi olabilir | Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 5 | Okula toplumsal katılımın önemi ve yapılabilecekler hakkında öngörü sağlayabilir | Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN AMAÇ VE İLKELERİ | |
| 2 | TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN YASAL DAYANAKLARI / MEB TEŞKİLAT GÖREVLERİ HAKKINDA KANUN, TEVHİD-İ TEDRİSAT KANUNU | |
| 3 | TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN YASAL DAYANAKLARI / MİLLİ EĞİTİM TEMEL KANUNU, İLKÖĞRETİM VE EĞİTİM KANUNU | |
| 4 | TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN YAPISI | |
| 5 | YÖNETİM KURAMLARI/ YÖNETİMDE KLASİK KURAMLAR | |
| 6 | YÖNETİM KURAMLARI/ YÖNETİMDE NEOKLASİK KURAMLAR | |
| 7 | YÖNETİM KURAMLARI/ YÖNETİMDE MODERN KURAMLAR | |
| 8 | EĞİTİM VE OKUL YÖNETİMİ | |
| 9 | YÖNETİM SÜREÇLERİ | |
| 10 | ÖĞRENCİ İŞLERİNİN YÖNETİMİ | |
| 11 | İNSAN KAYNAKLARININ YÖNETİMİ | |
| 12 | EĞİTİM PROGRAMININ YÖNETİMİ | |
| 13 | DESTEK İŞLERİ VE BÜTÇENİN YÖNETİMİ | |
| 14 | OKULA TOPLUMSAL KATILIM |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | ERDOĞAN, İrfan (2008), Eğitim ve Okul Yönetimi, Alfa Yayınları. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İngilizce öğretim süreçlerini planlar. | ||||||
| 2 | İngilizce öğretimine uygun ortamlar organize eder. | ||||||
| 3 | İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynakları eleştirel bir gözle değerlendirir. | ||||||
| 4 | İngilizce öğretimine uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | ||||||
| 5 | İngilizce öğretiminde kullanılabilecek yazılım ve teknolojik kaynakların uygunluğuna karar verir. | ||||||
| 6 | Öğrencilerin bireysel özelliklerini göz önünde bulundurarak uygun öğrenme stratejilerini seçer. | ||||||
| 7 | Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirir. | ||||||
| 8 | Ölçme araç ve gereçlerini etkili bir biçimde kullanır | ||||||
| 9 | Toplumun ekonomik, sosyal, eğitimsel ihtiyaçlarına yönelik çözümler üretir. | ||||||
| 10 | Öğretmenlik mesleki yeterliliklerine ne derece sahip olduğunu irdeler. | ||||||
| 11 | Alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder. | ||||||
| 12 | Yabancı dil olarak İngilizce öğrenme sürecinde kültürlerarası iletişimin önemine ilişkin düşüncelerini aktarır. | ||||||
| 13 | Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını anlatır. | ||||||
| 14 | Yabancı dil testleri geliştirir. | ||||||
| 15 | İngilizcenin günlük yaşamda kullanılmasını geliştirecek özgün etkinlikler tasarlar | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Türk eğitim sisteminin amaç ve ilkelerini söyleyebilir | |||||||||||||||
| 2 | Okul yönetimi ve yönetim süreçleri hakkında bilgi sahibi olabilir | |||||||||||||||
| 3 | Türk eğitim sisteminin yapısını anlatabilir | |||||||||||||||
| 4 | Öğrenci işlerinin, insan kaynaklarının, eğitim programının ve bütçenin yönetimi hakkında bilgi sahibi olabilir | |||||||||||||||
| 5 | Okula toplumsal katılımın önemi ve yapılabilecekler hakkında öngörü sağlayabilir |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Ödev | 40 |
| 1. Kısa Sınav | 5 |
| 2. Kısa Sınav | 5 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Ödev | 1 | 15 | 15 |
| Final | 1 | 25 | 25 |
| Toplam İş Yükü | 124 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,96 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||