| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Drama | ELT 110 | 2 | 4 + 4 | 6 | 8 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | İngilizce |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. SEBAHAT ŞAHİN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Ali İLYA |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | * Yaratıcı drama alanının öğretimine yönelik olarak olumlu tutum geliştirmek. |
| Dersin İçeriği | Drama, genel amaçlarına uygun olarak canlandırmalarla (doğaçlama ve rol oynama gibi tekniklerle) yaratıcı |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Dramayı uygulama becerilerini kazanır. | Gösteri, Rol Oynama, | Performans Görevi, |
| 2 | Drama öğretimi ile ilgili kavramları açıklayabilir. | Gösteri, Rol Oynama, | Performans Görevi, |
| 3 | Drama dersini tasarlayıp, uygulayabilir | Gösteri, Rol Oynama, | Performans Görevi, |
| 4 | Yaratıcı dramayı bir öğretim yöntemi olarak diğer derslerde kullanma becerisi kazanır | Gösteri, Rol Oynama, | Performans Görevi, |
| 5 | Çeşitli konuları doğaçlama yaparak ve rol oynayarak canlandırma becerileri kazanır. | Gösteri, Rol Oynama, | Performans Görevi, |
| 6 | Duygularını sözel, bedensel ya da yazılı olarak ifade edebilme becerisi kazanır. | Gösteri, Rol Oynama, | Performans Görevi, |
| 7 | Kendinde karşı güven duygusunu geliştirir | Gösteri, Rol Oynama, | Performans Görevi, |
| 8 | Kendine karşı olan saygıyı arttırır. | Rol Oynama, Bireysel Çalışma, | Performans Görevi, |
| 9 | Empati becerisini geliştirir. | Rol Oynama, Bireysel Çalışma, | Performans Görevi, |
| 10 | Sosyalleşir ve kendini değişik yönleri ile tanır. | Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
| 11 | Yaratıcı drama öğretimi yapabilmek için belli yeterliğe sahip olunması gerektiğini kavrar | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Ödev, Performans Görevi, |
| 12 | Yaratıcı drama bilgisine ilişkin kuramsal bilgileri kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
| 13 | Demokratik tutum ve davranışını geliştirme becerileri kazanır. | Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
| 14 | Bir ekip bilinci içerisinde üretme becerilerini kazanır. | Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
| 15 | Yaratıcı drama dersi ile tiyatro çalışmaları arasındaki farkları ayırt eder | Anlatım, Soru-Cevap, | Performans Görevi, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dramanın sözcük olarak kökeni, tanımı | |
| 2 | Yaratıcı dramanın tanımı, amaçları/ drama uygulamaları | |
| 3 | Yaratıcı drama, tiyatro, oyunculuk arasındaki farklar | |
| 4 | Yaratıcı dramanın özellikleri/ drama uygulamaları | |
| 5 | Yaratıcı dramanın öğeleri/ drama uygulamaları | |
| 6 | Yaratıcı dramanın boyutları/ drama uygulamaları | |
| 7 | Yaratıcı dramanın dünyadaki ve Türkiyedeki tarihçesi/ drama uygulamaları | |
| 8 | Yaratıcı drama alanındaki öncüler/ drama uygulamaları | |
| 9 | Bireysel özellikler ve bu özelliklerin tanınması/ drama uygulamaları | |
| 10 | Duyu, güven çalışmaları/ drama uygulamaları | |
| 11 | Uyum, gözlem çalışmaları/drama uygulamaları | |
| 12 | Oyun, rol oynama, doğaçlama kavramları/ drama uygulamaları | |
| 13 | Yaratıcı dramada kullanılan teknikler ve bunları uygulama/ drama uygulamaları | |
| 14 | Yaratıcı drama etkinliklerinde kullanılacak araç-gereçler. / drama uygulamaları |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Mübeccel Gönen, Nursel Uyar Dalkılıç. Çocuk Eğitiminde Drama: Yöntemler ve Uygulamalar Aysel Çağdaş, Huriye Albayrak, Semra Cantekinler. Okul Öncesi Eğitiminde Dramatik Etkinlikler
|
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İngilizce öğretim süreçlerini planlar. | X | |||||
| 2 | İngilizce öğretimine uygun ortamlar organize eder. | X | |||||
| 3 | İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynakları eleştirel bir gözle değerlendirir. | X | |||||
| 4 | İngilizce öğretimine uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | X | |||||
| 5 | İngilizce öğretiminde kullanılabilecek yazılım ve teknolojik kaynakların uygunluğuna karar verir. | X | |||||
| 6 | Öğrencilerin bireysel özelliklerini göz önünde bulundurarak uygun öğrenme stratejilerini seçer. | X | |||||
| 7 | Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirir. | X | |||||
| 8 | Ölçme araç ve gereçlerini etkili bir biçimde kullanır | X | |||||
| 9 | Toplumun ekonomik, sosyal, eğitimsel ihtiyaçlarına yönelik çözümler üretir. | X | |||||
| 10 | Öğretmenlik mesleki yeterliliklerine ne derece sahip olduğunu irdeler. | X | |||||
| 11 | Alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder. | X | |||||
| 12 | Yabancı dil olarak İngilizce öğrenme sürecinde kültürlerarası iletişimin önemine ilişkin düşüncelerini aktarır. | X | |||||
| 13 | Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını anlatır. | X | |||||
| 14 | Yabancı dil testleri geliştirir. | ||||||
| 15 | İngilizcenin günlük yaşamda kullanılmasını geliştirecek özgün etkinlikler tasarlar | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Dramayı uygulama becerilerini kazanır. | |||||||||||||||
| 2 | Drama öğretimi ile ilgili kavramları açıklayabilir. | |||||||||||||||
| 3 | Drama dersini tasarlayıp, uygulayabilir | |||||||||||||||
| 4 | Yaratıcı dramayı bir öğretim yöntemi olarak diğer derslerde kullanma becerisi kazanır | |||||||||||||||
| 5 | Çeşitli konuları doğaçlama yaparak ve rol oynayarak canlandırma becerileri kazanır. | |||||||||||||||
| 6 | Duygularını sözel, bedensel ya da yazılı olarak ifade edebilme becerisi kazanır. | |||||||||||||||
| 7 | Kendinde karşı güven duygusunu geliştirir | |||||||||||||||
| 8 | Kendine karşı olan saygıyı arttırır. | |||||||||||||||
| 9 | Empati becerisini geliştirir. | |||||||||||||||
| 10 | Sosyalleşir ve kendini değişik yönleri ile tanır. | |||||||||||||||
| 11 | Yaratıcı drama öğretimi yapabilmek için belli yeterliğe sahip olunması gerektiğini kavrar | |||||||||||||||
| 12 | Yaratıcı drama bilgisine ilişkin kuramsal bilgileri kavrar. | |||||||||||||||
| 13 | Demokratik tutum ve davranışını geliştirme becerileri kazanır. | |||||||||||||||
| 14 | Bir ekip bilinci içerisinde üretme becerilerini kazanır. | |||||||||||||||
| 15 | Yaratıcı drama dersi ile tiyatro çalışmaları arasındaki farkları ayırt eder |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Ödev | 20 |
| 2. Ödev | 20 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 8 | 128 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Final | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü | 194 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,76 | ||
| dersAKTSKredisi | 8 | ||