| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Ekoloji ve Sağlık | ANS 111 | 1 | 2 + 0 | 2 | 3 |
| Ön Koşul Dersleri | |||||||||||||||
| Önerilen Seçmeli Dersler | |||||||||||||||
| Dersin Dili | Türkçe | ||||||||||||||
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans | ||||||||||||||
| Dersin Türü | Seçmeli | ||||||||||||||
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi CEMİLE DEDE | ||||||||||||||
| Dersi Verenler | |||||||||||||||
| Dersin Yardımcıları | |||||||||||||||
| Dersin Kategorisi | Diğer | ||||||||||||||
| Dersin Amacı | Ekoloji ile sağlık arasında ilişkisi kurmak; Çevre kirliliğine yol açan etkenleri, dünyanın ve Türkiye’nin Çevre sorunlarını tanımak; Öğrencilerin çevre bilincini arttırmak |
||||||||||||||
| Dersin İçeriği |
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Ekoloji ve sağlık ile ilgili temel kavramları öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 2 | Sağlığı etkileyen çevresel faktörleri öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, |
| 3 | Çevresel etkenlere karşı hassas gruplar ve nedenlerini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 4 | Sağlığı tehdit eden başlıca ekolojik sorunlara yönelik çözüm önerileri sunar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Ekoloji ve sağlık ile ilgili temel kavramlar | |
| 2 | Sağlığı etkileyen çevresel faktörler | |
| 3 | Sosyal çevre ve sağlık | |
| 4 | Biyolojik çevre ve sağlık; Hastalık taşıyıcı etkenler | |
| 5 | Biyolojik çevre ve sağlık; Hastalık taşıyıcı etkenler | |
| 6 | Fizikojeokimyasal çevre ve sağlık; kapalı ortam hava kirliliği ve sağlık, açık hava kirliliği ve sağlık; radyasyon ve sağlık | |
| 7 | Fizikojeokimyasal çevre ve sağlık; Su, sanitasyon ve sağlık; | |
| 8 | Fizikojeokimyasal çevre ve sağlık; Su, sanitasyon ve sağlık; toprak ve besin kirliliği ve sağlık | |
| 9 | Fizikojeokimyasal çevre ve sağlık; meteorolojik etkenler ve sağlık | |
| 10 | ARA SINAV | |
| 11 | Fizikojeokimyasal çevre ve sağlık; Gürültü Kirliliği ve Sağlık Üzerine etkileri | |
| 12 | Çevresel etkenlere karşı hassas gruplar ve nedenleri; | |
| 13 | Çevresel Risklerin çocuk sağlığı üzerine Etkileri | |
| 14 | Sağlığı tehdit eden başlıca ekolojik sorunlar ve çözüm önerileri |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | 1. Anestezi teknikeri meslek bilincine sahiptir. | ||||||
| 2 | 2. Anestezi teknikerinin görev, yetki ve sorumluluklarının neler olduğunu bilir. | ||||||
| 3 | 3. Ameliyathanede uyumlu ekip çalışması yürütecek davranışlar sergiler. | ||||||
| 4 | 4.İnsan vücudunun temel yapı ve işlevlerini bilir. Bu bilgileri mesleki çalışmalarında kullanır. | ||||||
| 5 | 5. Kalite yönetim ve sürüçlerine uygun davranışlar sergilyerek süreçlere katılmak, | ||||||
| 6 | 6. Organ ve sistemlere ait hastalıklar hakkında temel ve genel bilgilere sahiptir. | ||||||
| 7 | 7. Çağdaş sağlık teknikeri anlayışına uygun, hasta yönetimini yürütebilmek için temel bilgi, beceri ve donanıma sahiptir. Hastalara zarar vermeden sağlık hizmeti sunar; çalıştığı klinikte hijyene önem verir. | ||||||
| 8 | 8. Hastalara yapılan anestezi uygulamaları hakkında genel bilgiye sahiptir. | ||||||
| 9 | 9 Hastaya Anestezi Uzman Doktoru gözetiminde Mesleksel değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır. | ||||||
| 10 | 11. Mesleğini uygularken uygun bilgi kaynaklarından, bilgi teknolojilerinden yararlanabilir. | ||||||
| 11 | 11. Mesleğini uygularken uygun bilgi kaynaklarından, bilgi teknolojilerinden yararlanabilir. | ||||||
| 15 | 15. Mesleğini en iyi şekilde uygulamakla birlikte, kişisel ve toplumsal gelişime katkı sağlayacak sosyal ve kültürel bilgiye sahip olmayı amaç edinir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Ekoloji ve sağlık ile ilgili temel kavramları öğrenir | ||||||||||||
| 2 | Sağlığı etkileyen çevresel faktörleri öğrenir | ||||||||||||
| 3 | Çevresel etkenlere karşı hassas gruplar ve nedenlerini öğrenir | ||||||||||||
| 4 | Sağlığı tehdit eden başlıca ekolojik sorunlara yönelik çözüm önerileri sunar |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Kısa Sınav | 15 |
| 2. Kısa Sınav | 15 |
| 1. Ödev | 10 |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
| Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
| Ödev | 1 | 6 | 6 |
| Final | 1 | 6 | 6 |
| Toplam İş Yükü | 84 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,36 | ||
| dersAKTSKredisi | 3 | ||