Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Psiko Sosyal Rehabilitasyon | YBP 122 | 2 | 2 + 1 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | PSİKOLOG ÇİĞDEM ÇAN ASLAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. GÜLBAŞAK DİKTAŞ YERLİ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dersin temel amacı öğrencilerin klinik çalışmada karşılaşacağı özürlülerdeki psikososyal durumu göz önüne alarak rehabilitasyon programını yönlendirmeleridir. Dersin içeriğini; yetersizlik, özür ve engel terimleri, özüre yol açan nedenler, özüre uyum devreleri, özürlü çocukta kişilik gelişimi, görme özürlülerde psikososyal yaklaşımlar, işitme-konuşma özürlülerde psikososyal yaklaşımlar, nöromüsküler ve travmatik bozukluklarda psikososyal yaklaşımlar, zihinsel özürlülerde psikososyal yaklaşımlar oluşturacaktır |
Dersin İçeriği | Psikososyal rehabilitasyon, sağlık, sakatlık, özür, engellilik kavramları, kaza sonrası psikososyal rehabilitasyon ,stres, post travmatik stres sendromu, görme ve işitme engellilerde psikososyal rehabilitasyon, fiziksel engellilerde psikososyal rehabilitasyon, özürlü çocuklarda psikososyal rehabilitasyon, kronik hastalıklarda psikososyal rehabilitasyon, özürlülerle ilgili kurumlar, özürlülerin istihdamı, yerel yönetimlerin rolleri, çevresel düzenlemeler ders içeriğinde yer almaktadır |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Dersle ilgili temel tanım ve kavramları öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
2 | Travma sonrası psikososyal rehabilitasyon uygulamalarını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
3 | Engellilerde psikososyal rehabilitasyon uygulamalarını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
4 | Kronik hastalıklarda psikososyal rehabilitasyon uygulamalarını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersle ilgili temel tanım ve kavramlar , Psikososyal rehabilitasyona giriş | |
2 | kaza sonrası psikososyal rehabilitasyon | |
3 | Stres | |
4 | Post travmatik stres sendromu | |
5 | Depresyon, Depresyon ve başa çıkma yolları | |
6 | Görme ve işitme engellilerde psikososyal rehabilitasyon | |
7 | Fiziksel engellilerde psikososyal rehabilitasyon | |
8 | Özürlü çocuklarda psikososyal rehabilitasyon | |
9 | Kronik hastalıklarda psikososyal rehabilitasyon | |
10 | Yıl içi sınav | |
11 | Özürlülerle ilgili kurumlar | |
12 | Özürlülerin istihdamı | |
13 | Yerel yönetimlerin rolleri | |
14 | Çevresel düzenlemeler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ed. Prof. Dr. Işın Baran KULAKSIZOĞLU ;Yaşlıya Psikolojik Destek Kitabı,2012 French S. “Physiotherapy a Psychosocial Approach”, Butterworth Heinemann, Oxford Boston, 1998 King R, Lloyd C. Handbook of Psychosocial Rehabilitation. Blackwell,2007. Davis E. Rehabilitation and Disability: Psychosocial Case Studies. 1990. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Anestezi teknikeri meslek bilincine sahiptir. | ||||||
2 | 2. Anestezi teknikerinin görev, yetki ve sorumluluklarının neler olduğunu bilir. | ||||||
3 | 3. Ameliyathanede uyumlu ekip çalışması yürütecek davranışlar sergiler. | ||||||
4 | 4.İnsan vücudunun temel yapı ve işlevlerini bilir. Bu bilgileri mesleki çalışmalarında kullanır. | ||||||
5 | 5. Kalite yönetim ve sürüçlerine uygun davranışlar sergilyerek süreçlere katılmak, | ||||||
6 | 6. Organ ve sistemlere ait hastalıklar hakkında temel ve genel bilgilere sahiptir. | ||||||
7 | 7. Çağdaş sağlık teknikeri anlayışına uygun, hasta yönetimini yürütebilmek için temel bilgi, beceri ve donanıma sahiptir. Hastalara zarar vermeden sağlık hizmeti sunar; çalıştığı klinikte hijyene önem verir. | ||||||
8 | 8. Hastalara yapılan anestezi uygulamaları hakkında genel bilgiye sahiptir. | ||||||
9 | 9 Hastaya Anestezi Uzman Doktoru gözetiminde Mesleksel değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır. | ||||||
10 | 11. Mesleğini uygularken uygun bilgi kaynaklarından, bilgi teknolojilerinden yararlanabilir. | ||||||
11 | 11. Mesleğini uygularken uygun bilgi kaynaklarından, bilgi teknolojilerinden yararlanabilir. | ||||||
12 | |||||||
13 | |||||||
14 | |||||||
15 | 15. Mesleğini en iyi şekilde uygulamakla birlikte, kişisel ve toplumsal gelişime katkı sağlayacak sosyal ve kültürel bilgiye sahip olmayı amaç edinir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 20 |
2. Kısa Sınav | 20 |
3. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 3 | 4 | 12 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 112 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |