| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Tıbbi Terminoloji | MYO 149 | 1 | 2 + 0 | 2 | 3 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. YILDIZ YENER |
| Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. ŞEYMA TRABZON, Öğr.Gör.Dr. YILDIZ YENER, Öğr.Gör.Dr. KÜBRA ÜÇGÜL, Öğr.Gör.Dr. ENES KARA, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Alanın gerektirdiği meslek dilini kullanmayı benimsetmek. |
| Dersin İçeriği | Giriş, temel tanım ve kavramlar; |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Giriş, temel tanım ve kavramları açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, | Sınav, Ödev, |
| 2 | İnsan yapısına ilişkin temel tanım ve terimleri kullanır. | Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 3 | Hastalıklara ilişkin genel bilgileri ve hastalıkların sınıflandırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, | Sınav, Ödev, |
| 4 | Tıbbi terimleri meydana getiren öğeleri kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, | Sınav, Ödev, |
| 5 | Sistemlere ilişkin terimleri sıralar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, | Sınav, Ödev, |
| 6 | Kökler, önekler ve sonekleri kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, | Sınav, Ödev, |
| 7 | Terimleri doğru olarak telaffuz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, | Sınav, Ödev, |
| 8 | Terimlerin kullanımı hakkında bilgi edinir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, | Sınav, Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş, temel tanım ve kavramlar | (1) sf. 7-9 |
| 2 | Terimlerde söyleyiş, Tıbbi terimleri meydana getiren öğeler | (1) sf. 9-12 |
| 3 | Kökler, Önekler , Sonekler | (1) sf. 13-25 |
| 4 | Çok kullanılan eş anlamlı terimler | (2) sf. 40-45 |
| 5 | Terim çeşitleri | (1) sf. 46-51 |
| 6 | Tanısal terimler | (1) sf. 53-70 |
| 7 | Hareket sistemine ilişkin terimleri | (1) sf. 77-85 |
| 8 | Kan terimleri, Kardiyovasküler sistemine ilişkin terimler | (1) sf. 86-97 |
| 9 | Solunum sistemine ilişkin terimler | (1) sf. 99-103 |
| 10 | yıl içi sınavı | |
| 11 | Sindirim sistemine ilişkin terimler | (1) sf. 105-114 |
| 12 | Ürogenital sistem, doğum ve kadın hastalıklarına ilişkin terimler | (1) sf. 114-125 |
| 13 | Endokrin sistem terimleri,sinir sistemi ve psikiyatri terimleri | (1) sf. 128-140 |
| 14 | Duyu organları terimleri | (1) sf. 141-147 |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | [1] Hatipoğlu, H.Gül; Ekinci, Sebahat; Tıbbi Terminoloji, Hatipoğlu Yayınları, 2010, Ankara |
| Ders Kaynakları | [1] Tıbbi Terminoloji; Nobel Yayınevi |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | 1. Anestezi teknikeri meslek bilincine sahiptir. | ||||||
| 2 | 2. Anestezi teknikerinin görev, yetki ve sorumluluklarının neler olduğunu bilir. | ||||||
| 3 | 3. Ameliyathanede uyumlu ekip çalışması yürütecek davranışlar sergiler. | ||||||
| 4 | 4.İnsan vücudunun temel yapı ve işlevlerini bilir. Bu bilgileri mesleki çalışmalarında kullanır. | ||||||
| 5 | 5. Kalite yönetim ve sürüçlerine uygun davranışlar sergilyerek süreçlere katılmak, | ||||||
| 6 | 6. Organ ve sistemlere ait hastalıklar hakkında temel ve genel bilgilere sahiptir. | ||||||
| 7 | 7. Çağdaş sağlık teknikeri anlayışına uygun, hasta yönetimini yürütebilmek için temel bilgi, beceri ve donanıma sahiptir. Hastalara zarar vermeden sağlık hizmeti sunar; çalıştığı klinikte hijyene önem verir. | ||||||
| 8 | 8. Hastalara yapılan anestezi uygulamaları hakkında genel bilgiye sahiptir. | ||||||
| 9 | 9 Hastaya Anestezi Uzman Doktoru gözetiminde Mesleksel değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır. | ||||||
| 10 | 11. Mesleğini uygularken uygun bilgi kaynaklarından, bilgi teknolojilerinden yararlanabilir. | ||||||
| 11 | 11. Mesleğini uygularken uygun bilgi kaynaklarından, bilgi teknolojilerinden yararlanabilir. | ||||||
| 15 | 15. Mesleğini en iyi şekilde uygulamakla birlikte, kişisel ve toplumsal gelişime katkı sağlayacak sosyal ve kültürel bilgiye sahip olmayı amaç edinir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Giriş, temel tanım ve kavramları açıklar. | ||||||||||||
| 2 | İnsan yapısına ilişkin temel tanım ve terimleri kullanır. | ||||||||||||
| 3 | Hastalıklara ilişkin genel bilgileri ve hastalıkların sınıflandırır. | ||||||||||||
| 4 | Tıbbi terimleri meydana getiren öğeleri kavrar. | ||||||||||||
| 5 | Sistemlere ilişkin terimleri sıralar. | ||||||||||||
| 6 | Kökler, önekler ve sonekleri kavrar. | ||||||||||||
| 7 | Terimleri doğru olarak telaffuz eder. | ||||||||||||
| 8 | Terimlerin kullanımı hakkında bilgi edinir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 15 |
| 2. Kısa Sınav | 15 |
| 1. Ödev | 20 |
| 2. Ara Sınav | 0 |
| 3. Kısa Sınav | 0 |
| 4. Kısa Sınav | 0 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
| Ödev | 1 | 4 | 4 |
| Final | 1 | 8 | 8 |
| Toplam İş Yükü | 87 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,48 | ||
| dersAKTSKredisi | 3 | ||