Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İngilizce Öğretiminde Drama | ELT 005 | 0 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ERDAL ÖZCAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. SEBAHAT ŞAHİN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Yaratıcı drama alanının öğretimine yönelik olarak olumlu tutum geliştirmek. |
Dersin İçeriği | Drama, genel amaçlarına uygun olarak canlandırmalarla (doğaçlama ve rol oynama gibi tekniklerle) yaratıcı |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Dramayı uygulama becerilerini kazanır. | Gösteri, Rol Oynama, | Performans Görevi, |
2 | Drama öğretimi ile ilgili kavramları açıklayabilir. | Gösteri, Rol Oynama, | Performans Görevi, |
3 | Drama dersini tasarlayıp, uygulayabilir | Gösteri, Rol Oynama, | Performans Görevi, |
4 | Yaratıcı dramayı bir öğretim yöntemi olarak diğer derslerde kullanma becerisi kazanır | Gösteri, Rol Oynama, | Performans Görevi, |
5 | Çeşitli konuları doğaçlama yaparak ve rol oynayarak canlandırma becerileri kazanır. | Gösteri, Rol Oynama, | Performans Görevi, |
6 | Duygularını sözel, bedensel ya da yazılı olarak ifade edebilme becerisi kazanır. | Gösteri, Rol Oynama, | Performans Görevi, |
7 | Kendine karşı güven duygusunu geliştirir. | Gösteri, Rol Oynama, | Performans Görevi, |
8 | Kendine karşı olan saygıyı arttırır. | Rol Oynama, Bireysel Çalışma, | Performans Görevi, |
9 | Empati becerisini geliştirir. | Rol Oynama, Bireysel Çalışma, | Performans Görevi, |
10 | Sosyalleşir ve kendini değişik yönleri ile tanır. | Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
11 | Yaratıcı drama öğretimi yapabilmek için belli yeterliğe sahip olunması gerektiğini kavrar | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Ödev, Performans Görevi, |
12 | Yaratıcı drama bilgisine ilişkin kuramsal bilgileri kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
13 | Demokratik tutum ve davranışını geliştirme becerileri kazanır. | Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
14 | Bir ekip bilinci içerisinde üretme becerilerini kazanır. | Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
15 | Yaratıcı drama dersi ile tiyatro çalışmaları arasındaki farkları ayırt eder. | Anlatım, Soru-Cevap, | Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dramanın sözcük olarak kökeni, tanımı | |
2 | Yaratıcı dramanın tanımı, amaçları/ drama uygulamaları | |
3 | Yaratıcı drama, tiyatro, oyunculuk arasındaki farklar | |
4 | Yaratıcı dramanın özellikleri/ drama uygulamaları | |
5 | Yaratıcı dramanın öğeleri/ drama uygulamaları | |
6 | Yaratıcı dramanın boyutları/ drama uygulamaları | |
7 | Yaratıcı dramanın dünyadaki ve Türkiyedeki tarihçesi/ drama uygulamaları | |
8 | Yaratıcı drama alanındaki öncüler/ drama uygulamaları | |
9 | Bireysel özellikler ve bu özelliklerin tanınması/ drama uygulamaları | |
10 | Duyu, güven çalışmaları/ drama uygulamaları | |
11 | Uyum, gözlem çalışmaları/drama uygulamaları | |
12 | Oyun, rol oynama, doğaçlama kavramları/ drama uygulamaları | |
13 | Yaratıcı dramada kullanılan teknikler ve bunları uygulama/ drama uygulamaları | |
14 | Yaratıcı drama etkinliklerinde kullanılacak araç-gereçler. / drama uygulamaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Mübeccel Gönen, Nursel Uyar Dalkılıç. Çocuk Eğitiminde Drama: Yöntemler ve Uygulamalar Aysel Çağdaş, Huriye Albayrak, Semra Cantekinler. Okul Öncesi Eğitiminde Dramatik Etkinlikler |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yabancı dil(İngilizce) eğitim- öğretimi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili sahip olduğu gerekli kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgisini açıklar ve eğitsel sorunlara çözüm(ler) üretmek için kullanır. | X | |||||
2 | Öğretimini yapacağı yabancı dilde (İngilizce) ve anadilde (Türkçe) üretilen yazılı ve sözlü metinleri eleştirel bir yaklaşımla çözümleyerek etkili iletişim kurabilecek düzeyde sahip olduğu dil becerilerini (okuma, konuşma, yazma, dinleme becerileri) kullanır. | X | |||||
3 | Yabancı dil öğretmeni olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuatı bilir ve mevzuata uygun davranır. | X | |||||
4 | Yabancı dil öğretmeni olarak alanındaki yenilikleri takip etmek, özgün etkinlikler geliştirmek ve karşılaşabileceği olası sorunlara çözüm üretmek için gerekli bilimsel yöntemleri ve teknolojileri kullanır. | X | |||||
5 | Yabancı dil öğretimi süreçlerini farklı öğrenen profillerinin özelliklerini ve yaşam deneyimlerini dikkate alarak planlar, uygun ortamlar organize eder ve işleyişini etkili bir şekilde yürütür. | X | |||||
6 | Yabancı dil öğretim programlarını uygun yaklaşımları seçerek kendi bağlamı içerisinde analiz eder ve değerlendirir. | X | |||||
7 | Yabancı dil öğretimine ve öğrencilerin gelişimine uygun ölçme ve değerlendirme araçları hazırlar ve uygular. | X | |||||
8 | Yabancı dil (İngilizce) eğitim- öğretimi sürecinde kültürlerarası iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır ve öğrencilerine tutum ve davranışlarıyla rol model olur. | X | |||||
9 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini aktif olarak kullanır ve öğrencilerine bu becerileri kazandırır. | X | |||||
10 | Yabancı dil öğretmeni olarak paydaş kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim ve işbirliği kurma yollarını bilir ve uygular. | X | |||||
11 | Yabancı dil (İngilizce) eğitim- öğretimi süreci sonunda günlük yaşamda yabancı dili etkili bir iletişim aracı olarak kullanacak bireyler yetiştirir. | X | |||||
12 | Öğreteceği dilin yapısını, kurallarını ve kullanılabileceği çeşitli bağlamları bilir ve hedef dili bunlara uygun olarak kullanır ve öğrendiği diğer dillerle karşılaştırabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 20 |
2. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 2 | 5 | 10 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 103 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |