Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Dinleme ve Sesletim II ELT 104 2 2 + 0 2 3
Ön Koşul Dersleri

Bu dersi almak için ön koşul bulunmamaktadır. 

Önerilen Seçmeli Dersler

Önerilen seçmeli ders bulunmamaktadır. 

Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. AYDIN ÇELENK
Dersi Verenler Arş.Gör. BURCU KOÇ,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Burcu KOÇ

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Farklı okuma ve dinleme metinlerini iletişim odaklı çalışmalara dahil ederek, öğrencilerin alımlayıcı becerilerinin yanı sıra üretken becerilerinin geliştirilmesi hedeflenmektedir. Bunlara ek olarak, iletişimde meydana gelebilecek aksaklıkları giderici stratejilerin geliştirilmesi de amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Bu ders Dinleme ve Konuşma Becerileri I dersinin devamıdır. Öğrencilerin bir önceki dönem öğrenmiş oldukları sesletim kuralları konusunda farkındalık kazanmaları için, sık yapılan sesletim hataları tespit edilip sınıf içerisinde toplu dönütler sağlanacaktır. Uygulamalar, öğrencileri düşünmeye yöneltmeyi amaçlamalıdır. İletişim kurmaya ilgi uyandırmak amacıyla, güncel konular, ilginç gerçekler, dikkat çekici söylemler ve ileri düzey edebi metinler kullanılmalıdır. 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Öğrenciler İngilizcenin hece vurgusunu, eksilti ve gramer işlevli kelimelerde vurgu gibi konuları öğrenirler. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Ödev,
2 Öğrenciler vurgu zayıflaması konusunu öğrenirler ve uygularlar. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Ödev,
3 Öğrenciler Amerikan İngilizcesinin ve İngilterede bölgesel ağızların önemli bir özelliği olan 'FLAP' konusunu öğrenirler ve uygularlar. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Ödev,
4 Öğrenciler Amerikan İngilizcesinin ve İngiliz İngilizcesinin bazı bölgesel ağızlarının önemli bir özelliği olan 'GLOTTAL STOP' konusunu öğrenirler. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Ödev,
5 Dinleme ve konuşma metinlerini analiz eder. Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev,
6 Hedef dildeki konuşmacıların belli durumlarda kullandığı kelime, ifade ve yapıları nasıl kullandığını sorgular. Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Deney / Laboratuvar, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev,
7 Yabancı dilde üretilmiş olan film, müzik, kitap gibi yapıtları inceleyerek kendi kültürü ile karşılaştırır. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
8 Yabancı dilde farklı bağlamlarda kullanılan yapıları, ifadeleri ve kelimeleri belirler. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Deney / Laboratuvar, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
9 Konuşmanın amacına uygun kelime, ifade ve yapıları seçerek kullanır. Anlatım, Soru-Cevap, Rol Oynama, Deney / Laboratuvar, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev,
10 Dilin kullanım amacı, yeri ve dinleyicilere uygun yapı, kelime ve ifadeleri seçmek için stratejiler belirler. Anlatım, Soru-Cevap, Rol Oynama, Deney / Laboratuvar, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dersin Tanıtılması 1.Dinleme Görevi İzlence Hazırlanması
2 İngilizcenin Zıt Seslerinin İncelenmesi 2.Dinleme Görevi İlgili Bölümün Örneklendirilmesi
3 Dilbilgisi Son Ekleri: Çoğul, aitlik ve üçüncü tekil kişi İlgili Bölümün Örneklendirilmesi
4 İngilizce Kelimelerin Şekli 3.Dinleme Görevi İlgili Bölümün Görselleştirilmesi
5 Kelimeler üzerinde Vurgu ve Ünlü Düşmesi İlgili Bölümün Örneklendirilmesi
6 Kelimeler üzerinde Vurgu ve Ünlü Düşmesi 4.Dinleme Görevi İlgili Bölümün Örneklendirilmesi
7 Bağlantılı Konuşmanın Özellikleri 5.Dinleme Görevi İlgili Bölümün Görselleştirilmesi
8 Bağlantılı Konuşmanın Özellikleri İlgili Bölümün Görselleştirilmesi
9 Vize Haftası Sınav Hazırlama
10 Tonlama 6.Dinleme Görevi İlgili Bölümün Örneklendirilmesi
11 Tonlama 7.Dinleme Görevi İlgili Bölümün Örneklendirilmesi
12 Grup Projelerinin Sunumu Rubrik Hazırlanması
13 Grup Projelerinin Sunumu Rubrik Hazırlanması
14 Genel Değerlendirme Öğrenmelerin tespiti ve finale hazırlık
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

English Phonetics and Phonology (2009) Peter Roach

Unlock Listening and Speaking Skills 3 (2014) Sabina Ostrowska

Diğer Kaynaklar:

Avery, P., & Ehrlich, S. (1992). Teaching American pronunciation.

Baker, A., & Goldstein, S. (1990). Pronunciation pairs: An introductory course for students of English. Cambridge: Cambridge University Press.

Grant, L. (1993). Well said: Advanced English pronunciation. MA: Heinle & Heinle.Roach, P. (2010). English Phonetics and Phonology Fourth Edition: A Practical Course. Ernst Klett Sprachen.

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yabancı dil(İngilizce) eğitim- öğretimi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili sahip olduğu gerekli kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgisini açıklar ve eğitsel sorunlara çözüm(ler) üretmek için kullanır. X
2 Öğretimini yapacağı yabancı dilde (İngilizce) ve anadilde (Türkçe) üretilen yazılı ve sözlü metinleri eleştirel bir yaklaşımla çözümleyerek etkili iletişim kurabilecek düzeyde sahip olduğu dil becerilerini (okuma, konuşma, yazma, dinleme becerileri) kullanır. X
3 Yabancı dil öğretmeni olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuatı bilir ve mevzuata uygun davranır. X
4 Yabancı dil öğretmeni olarak alanındaki yenilikleri takip etmek, özgün etkinlikler geliştirmek ve karşılaşabileceği olası sorunlara çözüm üretmek için gerekli bilimsel yöntemleri ve teknolojileri kullanır. X
5 Yabancı dil öğretimi süreçlerini farklı öğrenen profillerinin özelliklerini ve yaşam deneyimlerini dikkate alarak planlar, uygun ortamlar organize eder ve işleyişini etkili bir şekilde yürütür. X
6 Yabancı dil öğretim programlarını uygun yaklaşımları seçerek kendi bağlamı içerisinde analiz eder ve değerlendirir. X
7 Yabancı dil öğretimine ve öğrencilerin gelişimine uygun ölçme ve değerlendirme araçları hazırlar ve uygular. X
8 Yabancı dil (İngilizce) eğitim- öğretimi sürecinde kültürlerarası iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır ve öğrencilerine tutum ve davranışlarıyla rol model olur. X
9 Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini aktif olarak kullanır ve öğrencilerine bu becerileri kazandırır. X
10 Yabancı dil öğretmeni olarak paydaş kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim ve işbirliği kurma yollarını bilir ve uygular. X
11 Yabancı dil (İngilizce) eğitim- öğretimi süreci sonunda günlük yaşamda yabancı dili etkili bir iletişim aracı olarak kullanacak bireyler yetiştirir. X
12 Öğreteceği dilin yapısını, kurallarını ve kullanılabileceği çeşitli bağlamları bilir ve hedef dili bunlara uygun olarak kullanır ve öğrendiği diğer dillerle karşılaştırabilir. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 20
1. Ödev 20
2. Kısa Sınav 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 2 2
Kısa Sınav 2 2 4
Ödev 1 3 3
Proje / Tasarım 1 3 3
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 78
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,12
Dersin AKTS Kredisi 3