Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Eğitime Giriş | EBB 101 | 1 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | ||
Önerilen Seçmeli Dersler | ||
Dersin Dili | Türkçe | |
Dersin Seviyesi | Lisans | |
Dersin Türü | Zorunlu | |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA BAYRAKCI | |
Dersi Verenler | Prof.Dr. OSMAN TİTREK, Doç.Dr. DURSUN AKSU, Doç.Dr. MEHMET CÜNEYT BİRKÖK, Doç.Dr. ÖMER FARUK VURAL, | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Gözde SEZEN |
|
Dersin Kategorisi | Diğer | |
Dersin Amacı |
|
|
Dersin İçeriği |
|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Eğitim kavramını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
2 | Öğretmenlik mesleğinin özelliklerini sıralar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
3 | Sınıf ve okul çevresini tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Ödev, |
4 | Eğitimin sosyal, politik ve ekonomik temellerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
5 | Eğitimin bazı alanlarla (psikoloji, felsefe, hukuk, ekonomi) ilişkilerini yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
6 | Türk eğitim sisteminin yapısı ve genel işleyişini örnekler. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
7 | Eğitimde alternatif bakış açılarını karşılaştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | TEMEL KAVRAMLAR | Okuma Araştırma |
2 | GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE EĞİTİM | Tarihsel Temeller |
3 | ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ | Öğretmenlik Mesleği |
4 | ÖĞRETİM ORTAMI | Sınıfın, Okulun Yapısı ve Özellikleri |
5 | EĞİTİMDE ALTERNATİF BAKIŞ AÇILARI | Karşılaştırmalar |
6 | EĞİTİM VE TOPLUM | Eğitim ve sosyalleşme |
7 | ARA SINAV | |
8 | EĞİTİM POLİTİKALARI | Eğitim ve politika |
9 | EĞİTİM VE PSİKOLOJİ | Eğitim ve psikoloji |
10 | EĞİTİM VE FELSEFE | Atatürk´ün Eğitim Felsefesi |
11 | EĞİTİM VE HUKUK | Eğitim ve hukuk |
12 | EĞİTİM VE EKONOMİ | Eğitim Ekonomisi |
13 | TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ | |
14 | ÖĞRETMEN EĞİTİMİNDE MODELLER |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yabancı dil(İngilizce) eğitim- öğretimi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili sahip olduğu gerekli kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgisini açıklar ve eğitsel sorunlara çözüm(ler) üretmek için kullanır. | ||||||
2 | Öğretimini yapacağı yabancı dilde (İngilizce) ve anadilde (Türkçe) üretilen yazılı ve sözlü metinleri eleştirel bir yaklaşımla çözümleyerek etkili iletişim kurabilecek düzeyde sahip olduğu dil becerilerini (okuma, konuşma, yazma, dinleme becerileri) kullanır. | ||||||
3 | Yabancı dil öğretmeni olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuatı bilir ve mevzuata uygun davranır. | ||||||
4 | Yabancı dil öğretmeni olarak alanındaki yenilikleri takip etmek, özgün etkinlikler geliştirmek ve karşılaşabileceği olası sorunlara çözüm üretmek için gerekli bilimsel yöntemleri ve teknolojileri kullanır. | ||||||
5 | Yabancı dil öğretimi süreçlerini farklı öğrenen profillerinin özelliklerini ve yaşam deneyimlerini dikkate alarak planlar, uygun ortamlar organize eder ve işleyişini etkili bir şekilde yürütür. | ||||||
6 | Yabancı dil öğretim programlarını uygun yaklaşımları seçerek kendi bağlamı içerisinde analiz eder ve değerlendirir. | ||||||
7 | Yabancı dil öğretimine ve öğrencilerin gelişimine uygun ölçme ve değerlendirme araçları hazırlar ve uygular. | ||||||
8 | Yabancı dil (İngilizce) eğitim- öğretimi sürecinde kültürlerarası iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır ve öğrencilerine tutum ve davranışlarıyla rol model olur. | ||||||
9 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini aktif olarak kullanır ve öğrencilerine bu becerileri kazandırır. | ||||||
10 | Yabancı dil öğretmeni olarak paydaş kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim ve işbirliği kurma yollarını bilir ve uygular. | ||||||
11 | Yabancı dil (İngilizce) eğitim- öğretimi süreci sonunda günlük yaşamda yabancı dili etkili bir iletişim aracı olarak kullanacak bireyler yetiştirir. | ||||||
12 | Öğreteceği dilin yapısını, kurallarını ve kullanılabileceği çeşitli bağlamları bilir ve hedef dili bunlara uygun olarak kullanır ve öğrendiği diğer dillerle karşılaştırabilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |