Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk Hukuk Sistemi | SBE 012 | 0 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. MEHMET ALPER CANTİMER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Geçmişten günümüze Türk Hukuk Tarihinin genel esaslarına ilişkin temel bilgi, kavram ve ilkeleri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Geçmişten günümüze Türk Hukuk Anlayışının Tarihi Gelişimini Kavrayabilme içeriğine sahiptir. Bunun için de Asya'dan Avrupa'ya uzanan Türk devletleri ve ürettikleri hukuk anlatılacaktır. Günümüz Türkiye Cumhuriyeti hukuk sistemi içinde de kıyaslama yapılacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türk Hukuk Tarihine ilişkin ilgili temel kavramları tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
2 | Türk Hukuk Tarihinin özelliklerini tanımlar | ||
3 | Türk Hukuk Tarihine ilişkin genel bilgileri edinir. | ||
4 | Türk Hukuk Tarihi balamında tarihsel olayları değerlendirir. | ||
5 | İslamiyet’ten önceki ve sonraki hukuk sistemlerini genel özellikleri itibariyle karşılaştırır. | ||
6 | Günümüz hukuk kuralları ve idari yapılanmanın tarihsel kökenini fark eder. | ||
7 | Türkiye Cumhuriyeti hukuk kurallarını ve kurumları tanır. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türk Hukuk Tarihine yöntemsel giriş, sınıflandırma, önem. | |
2 | İslamiyet Öncesi Türk Hukuku ve devlet anlayışı; devlet, töre, devlet başkanı, devlet meclisi | |
3 | İslam Ceza Hukuku; Suçlar ve Cezalar; İslam Hukukunda Hapis ve Hapishane | |
4 | İslam Aile Hukuku, İslam Miras Hukuku | |
5 | İslam Hukuk tarihinde sosyal güvenlik kurumları, sosyal yardımlaşma ve dayanışma teknikleri | |
6 | Türk İslam devletlerinde Hukuk İslam Hukukunun Kaynakları, Mezhepler; İslam Kamu (Amme) Hukuku; Halife, Hilafet ve Devlet | |
7 | Osmanlı İmparatorluğu'nun Hukuk Anlayışının Kökenleri, Merkezi Hukuk Sistemi | |
8 | Osmanlı İmparatorluğu; taşrada hukuk sistemi | |
9 | Arasınav | |
10 | Tanzimat dönemi; Hukuki gelişmeler, Tanzimat ve Islahat | |
11 | Meşrutiyet Dönemi; Hukuki gelişmeleri, Anayasacılık faaliyetleri, kurumlar | |
12 | 20. yüzyıl hukuki gelişmeler. | |
13 | Türkiye cumhuriyeti anayasaları ve Türk anayasacılık faaliyetleri | |
14 | Türkiye Cumhuriyeti Modern hukuk |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders koordinatörü tarafından hazırlanacaktır. |
Ders Kaynakları | 1- Mehmet Akif Aydın, Türk Hukuk Tarihi, İstanbul: Beta, 2001 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyal bilgiler eğitimini destekleyen tarih, coğrafya, sosyoloji, antropoloji, siyaset bilimi gibi sosyal bilim disiplinlerine ilişkin teorik bilgiler kazanır. | X | |||||
2 | Etkin vatandaşlık için gerekli temel insan hakları ve vatandaşlık bilgisine sahip olur, demokratik eğitiminin önemini kavrar. | X | |||||
3 | 3. Sosyal bilgiler öğretimde sözlü ve yazılı edebiyat ürünlerinin kullanılmasının gereğini bilir ve uygun etkinlikler hazırlar. | X | |||||
4 | 4. Geçmişten günümüze bilim ve teknolojinin gelişimini, teknoloji ve medya okuryazarlığının önemini kavrar. | ||||||
5 | 5. Karakter ve değer eğitiminin sosyal bilgiler eğitimindeki yeri ve önemini kavrar. | X | |||||
6 | 6. Sosyal Bilgiler eğitimine yönelik özel öğretim yöntemlerini öğretim programlarına uygun biçimde etkinlikler hazırlayarak uygular | X | |||||
7 | 7. Afetlere ilişkin temel kavramları bilir, afet yönetiminde etik değerleri açıklar, proje örnekleri sunar. | ||||||
8 | 8. Sosyal bilgilerde sanat ve müze eğitiminin önemini kavrar, müzede sosyal bilgiler öğretimi uygulama etkinlikleri hazırlar | ||||||
9 | 9. Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği sınıf yönetimi, ölçme ve değerlendirme, eğitim psikolojisi, eğitim felsefesi ve eğitim sosyolojisi, araştırma yöntemleri, teknoloji ve materyal kullanımı, öğretim ilke ve yöntemlerini bilir | ||||||
10 | 10. Sosyal bilgiler eğitimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||
11 | 11. Sosyal bilgiler eğitiminde yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve öğretmenlik mesleğine ilişkin becerileri edinir | ||||||
12 | 12. Öğretimi, özel eğitim ve kaynaştırma eğitimine ihtiyacı olan öğrencilere göre planlama ve uygulama yetkinliğine sahip olur. | ||||||
13 | 13. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilir. | ||||||
14 | 14. Sosyal bilgiler eğitiminde alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
15 | 15. Çeşitli kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapabilir, ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme yetkinliğine sahip olur. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Türk Hukuk Tarihine ilişkin ilgili temel kavramları tanımlar. | |||||||||||||||
2 | Türk Hukuk Tarihinin özelliklerini tanımlar | |||||||||||||||
3 | Türk Hukuk Tarihine ilişkin genel bilgileri edinir. | |||||||||||||||
4 | Türk Hukuk Tarihi balamında tarihsel olayları değerlendirir. | |||||||||||||||
5 | İslamiyet’ten önceki ve sonraki hukuk sistemlerini genel özellikleri itibariyle karşılaştırır. | |||||||||||||||
6 | Günümüz hukuk kuralları ve idari yapılanmanın tarihsel kökenini fark eder. | |||||||||||||||
7 | Türkiye Cumhuriyeti hukuk kurallarını ve kurumları tanır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 2 | 32 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,32 | ||
dersAKTSKredisi | 4 |