| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| New Turkısh Lıterature II | TRE 234 | 4 | 2 + 0 | 2 | 3 |
| Ön Koşul Dersleri | ||
| Önerilen Seçmeli Dersler | ||
| Dersin Dili | Türkçe | |
| Dersin Seviyesi | Lisans | |
| Dersin Türü | Zorunlu | |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MEHMET ÖZDEMİR | |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi MEHMET ÖZDEMİR, | |
| Dersin Yardımcıları | ||
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim | |
| Dersin Amacı |
|
|
| Dersin İçeriği |
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | 1. Comprehends the features of National Literature, | Lecture, Question-Answer, | Testing, Homework, |
| 2 | 2. Learns the important artists and works of this period as well as their sense of art, | Lecture, Question-Answer, Discussion, Brain Storming, | Testing, Homework, |
| 3 | 3. Knows the movements of thoughts in the period of National Literature, | Lecture, Question-Answer, Discussion, | Testing, Homework, |
| 4 | 4. Learns the literary communities and principles of this period, | Lecture, Question-Answer, Discussion, | Testing, Homework, |
| 5 | 5. Comprehends the literary genres that emerged in this period, | Lecture, Question-Answer, Discussion, Brain Storming, | Testing, Homework, |
| 6 | 6. Learns the effects of this period on the Republican period. | Lecture, Question-Answer, Discussion, Brain Storming, | Testing, Homework, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Introduction of the course content, Explanation of sources and assignment | |
| 2 | Establishment of National Literature , Members, Thought Movements and Effects on Literature, Associations | |
| 3 | Ömer Seyfettin, journal of Genç Kalemler and Yeni Lisan article, Turkists, Islamists etc. | |
| 4 | Ömer Seyfettin, Boykotaj Düşmanı (Story analysis) | |
| 5 | Ziya Gökalp Türkçülüğün Esasları, Lisan poetry | |
| 6 | Mehmet Akif, Süleymaniye Kürsüsünden Bir Parça, Dirvas poetry | |
| 7 | Yahya Kemâl Beyatlı, Açık Deniz, Ezansız Semtler | |
| 8 | Yakup Kadri Karaosmanoğlu, Yaban, Republic period novel | |
| 9 | Mid-term exam | |
| 10 | Hecenin Beş Şairi Faruk Nafiz Çamlıbel. Han Duvarları, Hâlit Fahri, Aruza Veda | |
| 11 | Peyami Safa, Dokuzuncu Hariciye Koğuşu | |
| 12 | Garip Hareketi Orhan Veli - Kitabe-i Seng-i Mezar | |
| 13 | Tanpınar - Saatleri Ayarlama Enstitüsü | |
| 14 | Evaluation of the term |
| Kaynaklar | ||
|---|---|---|
| Ders Notu | ||
| Ders Kaynakları |
|
|
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | 1. Comprehends the features of National Literature, |
| 2 | 2. Learns the important artists and works of this period as well as their sense of art, |
| 3 | 3. Knows the movements of thoughts in the period of National Literature, |
| 4 | 4. Learns the literary communities and principles of this period, |
| 5 | 5. Comprehends the literary genres that emerged in this period, |
| 6 | 6. Learns the effects of this period on the Republican period. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 20 |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 15 |
| 2. Kısa Sınav | 15 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Course Duration (Including the exam week: 16x Total course hours) | 16 | 2 | 32 |
| Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) | 16 | 1 | 16 |
| Mid-terms | 1 | 6 | 6 |
| Quiz | 2 | 3 | 6 |
| Final examination | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 75 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3 | ||
| dersAKTSKredisi | 3 | ||