Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Algebra Teachıng | IME 302 | 6 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör. BÜŞRA ÇAYLAN ERGENE |
Dersi Verenler | Arş.Gör. BÜŞRA ÇAYLAN ERGENE, |
Dersin Yardımcıları | Res. Assist. Büşra ÇAYLAN |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | This course addresses the required instructional methods, techniques, strategies, resources, and assessment considerations for effective teaching of middle school mathematics that focusses on algebra. |
Dersin İçeriği | Algebraic thinking and its importance in mathematics, transition from arithmetic to algebra generalized algebraic and functional thinking, basic algebra concepts, teaching equations lineer equations variable, students difficulties of understanding algebra and relationship with real world and other courses |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Students will evaluate the transition from arithmetic to algebra | Lecture, Drilland Practice, | Testing, |
2 | Students will use multiple represenations in algebra teaching. | Lecture, Drilland Practice, | Testing, |
3 | Students will explore the misconceptions in algebra teaching. | Lecture, Drilland Practice, | Testing, |
4 | Students will evaluate the relationship between the basic concepts in algebraic thinking. | Lecture, Drilland Practice, | Testing, |
5 | Students will apply and adapt a variety of appropriate strategies to solve mathematics problems. | Lecture, Drilland Practice, | Testing, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Algebraic thinking and its importance in mathematics. | |
2 | Transition from arithmetic to algebra. | |
3 | History of alebra and teaching of algebra. | |
4 | Activity based teaching of algebra | |
5 | .Manipulative in Algebra Teaching | |
6 | Teaching of algebra by design | |
7 | Reasoning in Algebra. | |
8 | Technology in teaching of algebra. | |
9 | Midterm | |
10 | Teaching of algebra in the world. | |
11 | Teaching and learning algebra and misconception. | |
12 | Research in Algebraic Thinking. | |
13 | Research in Algebraic Thinking. | |
14 | Research in Algebraic Thinking. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Ortaokulda Matematik Öğretimi ( 5 - 8. Sınıflar ), Yaşar Baykul, Pegem İlkokul ve Ortaokul Matematiği, John A. Van De Walle, Karen S. Karp, Jennifer M. Bay, Williams, Nobel Akademik Yayıncılık İlköğretimde Matematik Öğretimi İlköğretim 2. Kademe - 6. 7. ve 8. Sınıflarda, Murat Altun, Alfa Aktüel Yayıncılık Efemat 7-8, Murat Altun, Alfa Aktüel Efemat 7-8, Murat Altun, Alfa Aktüel
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | X | ||||||
2 | X | ||||||
3 | X | ||||||
4 | |||||||
5 | X | ||||||
6 | X | ||||||
7 | |||||||
8 | X | ||||||
9 | X | ||||||
10 | |||||||
11 | |||||||
12 | |||||||
13 | |||||||
14 | X | ||||||
15 | X | ||||||
16 | X | ||||||
17 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Course Duration (Including the exam week: 16x Total course hours) | 16 | 3 | 48 |
Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) | 16 | 3 | 48 |
Mid-terms | 1 | 5 | 5 |
Quiz | 2 | 3 | 6 |
Assignment | 1 | 2 | 2 |
Final examination | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |