Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İş Analizi ve Performans Değerlendirmesi | RPD 034 | 0 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. BASRİ ÖZÇELİK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Eda Biçener |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilere iş analizi ve iş değerlemesindeki temel kavramlar ve diğer insan kaynakları uygulamaları içindeki önemi konusunda aşinalık ve kuramsal bilgi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | İş, meslek ve kariyer tanıtımı, iş analizi teknikleri, performans değerlendirme, işletme yönetimi ve iş analizinin önemi, işin temel özelliklerinin analizi, farklı pozisyonlar için iş analizi, kullanılan ölçütler, etkililik değerlendirmesi, verimlilik ölçümü, örgüt ve kariyer planlaması ve iş görenlerin iş analizi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İş analizi yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
2 | İş analizinin temel kavramlarını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
3 | İş analizinin önemini ve amacını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
4 | İş analizi ile ilgili kuramsal bilgilerini, personel değerlendirmesi gibi gerçek çalışma ortamına uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
5 | Performans değerlendirme kaynaklarını ve bu kaynakların avantajlarını ve dezavantajlarını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
6 | Performans değerlendirmesinin çıktılarını, yerleştirme ve terfi gibi insan kaynakları yönetim aktivitelerine uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İş analizi ve Performans Değerlendirmeye Giriş | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
2 | İş Analizi Yöntemlerinin Tanımları, Kullanım Alanları ve Temel Yapıları | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
3 | İş Analizinde Kullanılan Bilgi Toplama Yöntemleri | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
4 | Çalışan Odaklı Yöntemler | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
5 | İş Analiz Teknikleri | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
6 | İş Analizi Teknikleri (Uygulama) | Grup Çalışması |
7 | Ara Sınav | |
8 | İş Analizi Teknikleri (Uygulama) | Grup Çalışması |
9 | İş Analizi ve Performans Değerlendirme | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
10 | Performans Değerlendirme Yöntem ve Kaynakları | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
11 | Performans Değerlendirmesi Yapma | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
12 | Performans Değerlendirmesi Yapma | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
13 | İş Analizinin Etkileri, Kullanımı ve Performans Değerlendirmesi Kullanma | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Çelik, M. (2017). Seçkin Performans Yönetimi. Ankara: Seçkin Yayınları. Ergin, C. (2002). İnsan Kaynakları Yönetimi: Psikolojik Bir Yaklaşım. Ankara: Academyplus Yayınevi Kepir-Sinangil, H., (1996). Personel Seçimin Önemi ve Türkiye’de Uygulamalar. Endüstri ve Örgüt Psikolojisi .Türk Psikologlar Derneği Yayınları. s.123-132. Ankara] |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini sunarken mevcut toplumsal yapı ve kültürel dinamiklerin farkındadır. | X | |||||
2 | Rehberlik ve psikolojik danışmanlık alan terminolojisini anadilin dil bilgisi kurallarına sadık kalarak kullanır. | X | |||||
3 | Rehberlik ve psikolojik danışmanlık alanıyla ilgili duygu, düşünce ve olguları her türlü kültürel ve sosyal bağlamda ifade edebilecek dilsel etkileşimde bulunur | X | |||||
4 | Mevcut kültürden farklı kültürel bağlamlara sahip danışanların ihtiyaçlarını belirleyebilecek dilsel etkileşimde bulunur. | X | |||||
5 | Alanıyla ilgili güncel bilimsel gelişmeleri (yeni terapi teknikleri, kuramlar, sempozyumlar) takip edebilecek yabancı dil bilgisine sahiptir. | X | |||||
6 | Mevcut kültürden farklı kültürel bağlamlara sahip danışanlar ile olumlu kabul çerçevesinde iletişim kurar. | X | |||||
7 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanıyla ilgili araştırma yapabilme yeterliliklerini sıralar ve her birini açıklar. | X | |||||
8 | Mesleki danışmalık yardım sürecinde kullanılacak ölçme araçlarını amaçına uygun kullanır. | X | |||||
9 | Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri ile ilgili elde ettiği araştırma sonuçlarını amaca uygun şekilde yorumlar. | X | |||||
10 | Alanıyla ilgili güncel bilimsel gelişmeleri (yeni terapi teknikleri, kuramlar, sempozyumlar) takip edebilecek dijital kaynakları bilir. | X | |||||
11 | Alanıyla ilgili güncel bilimsel gelişmeleri (yeni terapi teknikleri, kuramlar, sempozyumlar) takip edebilecek dijital kaynakları amaçları doğrultusunda etkin kullanır. | X | |||||
12 | Çeşitli iletişim araçlarını kullanarak rehberlik ve psikolojik danışmanlık alanıyla ilgili bilgi, görüş ve önerilerini etkili şekilde ifade eder. | X | |||||
13 | Danışanlarının ihtiyaçlarına göre karar vererek bireysel ve grupla psikolojik danışma oturumlarını planlar. | X | |||||
14 | Danışana ve duruma özgü koşulları psikolojik danışma sürecini planlarken dikkate alır. | X | |||||
15 | Hizmet verdiği kurumun değişen ihtiyaçlarına uygun önleyici rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini gerçekleştirir. | X | |||||
16 | Danışanlarının ihtiyaçlarına göre karar vererek bireysel ve grupla psikolojik danışma oturumlarını yürütür ve sonlandırır. | X | |||||
17 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için sosyal kaynaklarıından destek talep eder. | X | |||||
18 | Okul rehberlik ve psikolojik hizmetlerinin kapsamını bilir ve bu kapsam çerçevesinde okul paydaşlarına hizmet sunar. | X | |||||
19 | Gelişim, öğrenme ve kişilik kuramlarını referans alarak danışanların problemlerini bilimsel bir bakış ile çerçevelendirir. | X | |||||
20 | Ulusal ya da yerel çapta meydana gelebilecek travmatik olaylar sonrasında, sosyal sorumluluk çerçevesinde psikolojik danışma yardımı sunar. | X | |||||
21 | Psikolojik yardım sürecini yürütürken manevi ve evrensel değerleri gözetir. | X | |||||
22 | Rehberlik hizmetlerini etkili yürütebilmek için öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşları ile etkili iletişim ve iş birliği kurar. | X | |||||
23 | Çeşitli uyum bozukluklarına sahip öğrencilerin tespit edilmesi, müdahale planının geliştirilmesi, uygulama ve izleme süreçlerini gerçekleştirir. | X | |||||
24 | Bireysel ve grupla psikolojik danışma yapabilme becerisini bireysel ve sosyal koşulları dikkate alarak bireye özgü uygun danışma oturumlarını planlar. | X | |||||
25 | Bireysel ve grupla psikolojik danışma yaparken bireysel ve sosyal koşulları dikkate alarak bireye özgü uygun danışma oturumlarını başlatır, sürdürür ve sonlandırır. | X | |||||
26 | Yaşam dönemlerinde ortaya çıkabilecek gelişimsel krizlerin sağaltımına yönelik bir rehberlik programını uygular. | X | |||||
27 | Rehberlik ve psikolojik danışma alanının etik ilkerine sadık kalarak olumlu kabul çerçevesine uygun etik anlayışı kazanır | X | |||||
28 | Mevcut kültürden farklı kültürel bağlamlara sahip danışanların ihtiyaçlarını dikkate alarak grupla ya da bireysel psikolojik danışma gerçekleştirir. | X | |||||
29 | Demokratik ve aktif katılım kararlılığına sahip bir şekilde sosyal yaşama dahil olur. | X | |||||
30 | Mesleki etik ilkelere riayet ederek farklı kültürel bağlamlara sahip danışanlara uygun psikolojik danışma oturumlarını başlatır, sürdürür ve sonlandırır. | X | |||||
31 | İnsan ilişkileri ve iletişimin temel ilkelerine uygun mesleki tutum geliştirir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | PÇ 24 | PÇ 25 | PÇ 26 | PÇ 27 | PÇ 28 | PÇ 29 | PÇ 30 | PÇ 31 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İş analizi yapar. | |||||||||||||||||||||||||||||||
2 | İş analizinin temel kavramlarını bilir. | |||||||||||||||||||||||||||||||
3 | İş analizinin önemini ve amacını bilir. | |||||||||||||||||||||||||||||||
4 | İş analizi ile ilgili kuramsal bilgilerini, personel değerlendirmesi gibi gerçek çalışma ortamına uygular. | |||||||||||||||||||||||||||||||
5 | Performans değerlendirme kaynaklarını ve bu kaynakların avantajlarını ve dezavantajlarını bilir. | |||||||||||||||||||||||||||||||
6 | Performans değerlendirmesinin çıktılarını, yerleştirme ve terfi gibi insan kaynakları yönetim aktivitelerine uygular. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 20 |
2. Ödev | 20 |
3. Ödev | 10 |
Toplam | 90 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 3 | 6 | 18 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 102 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,08 | ||
dersAKTSKredisi | 4 |