| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Mb Seçmeli I (Meslek Etiği) | BTE 227 | 3 | 3 + 0 | 3 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÖZLEM CANAN GÜNGÖREN |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. ÖZLEM CANAN GÜNGÖREN, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi tarihinin ve meslek olma sürecinin bilinmesi. Etik ilkelerin benimsenmesi, meslek ile ilgili çağdaş rolleri, yasal düzenlemelerin ve yönetmeliklerin öğrenilmesi. |
| Dersin İçeriği | Etik kavramını ve temel etik yaklaşımlarını bilmek, ve alanda ortaya çıkan etik sorunları tanıyarak onlara çözüm önerileri oluşturmaktır. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Mesleği ve mesleğinin gelişimi hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, |
| 2 | Mesleğiyle ilgili sosyolojik özellikler ve etik değerler hakkında yeterli bilgiye sahip olur. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
| 3 | Mesleğinin gereklerini yerine getirirken çağdaş rol ve sorumlulukları benimser. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, |
| 4 | Mesleğinin yasal yönlerini takip eder ve öneriler getirir. | Örnek Olay, Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, | Ödev, Sözlü Sınav, Sınav, |
| 5 | Mesleğinin gerektirdiği hak ve sorumluluklar ile ilgili yeterli bilgiye sahip olur. | Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, | Sınav, Ödev, Sözlü Sınav, |
| 6 | Mesleğinin Dünya’da ve Türkiye’de tarihsel gelişim sürecini, bu sürece katkısı olan lider kişi ve olayları bilir. | Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınav, Ödev, Sınav, |
| 7 | Bilişim teknolojileri ile ilgili ulusal ve uluslararası kuruluşları, bunların amaç ve hedeflerini bilir. | Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, | Sınav, Ödev, Sözlü Sınav, |
| 8 | Meslek etiği kurallarını bilir ve ona göre davranır. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Örnek Olay, | Sözlü Sınav, Ödev, Sınav, |
| 9 | Etik sorunlara çözüm üretir. |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Meslek nedir? Meslekleşme kriterleri nelerdir? Yasa ve yönetmeliklerle göre mesleğiniz. | K1 |
| 2 | Mesleğin sosyolojik özellikleri, etik, deontoloji. | K1, K6 |
| 3 | Dünya´da bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitiminin tarihsel gelişimi | Araştırma |
| 4 | Türkiye’de bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitiminin tarihi gelişimi | Araştırma |
| 5 | Felsefe ve ekip yaklaşımı, örgütlenme. Mesleğin yasal yönleri | Araştırma |
| 6 | Mesleki rol ve sorumluluklar | Araştırma |
| 7 | Mesleki değerler | K1 |
| 8 | Değer çatışmaları | K1 |
| 9 | İletişim etiği | K2 |
| 10 | Bilgi etiği ve bilgisayar etiği | K3,K4 |
| 11 | Eğitim etiği | K5 |
| 12 | Bilişim teknolojileri ile ilgili ulusal ve uluslararası kuruluşlar | K3,K4 |
| 13 | Meslekte liderlik | Araştırma |
| 14 | Öğrenci ödev sunumları ve genel değerlendirme | Ödev sunumuna hazırlık |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | 1)Meslek Etiği, Demet Çakıroğlu , Nuran Öztürk Başpınar, (2011),Nobel Yayın Dağıtım |
| Ders Kaynakları | 4)Bilişim Toplumu ve Etik Sorunlar Gözde Dedeoğlu, (2007), Alfa Aktüel Yayınları |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Mesleği ve mesleğinin gelişimi hakkında bilgi sahibi olur. |
| 2 | Mesleğiyle ilgili sosyolojik özellikler ve etik değerler hakkında yeterli bilgiye sahip olur. |
| 3 | Mesleğinin gereklerini yerine getirirken çağdaş rol ve sorumlulukları benimser. |
| 4 | Mesleğinin yasal yönlerini takip eder ve öneriler getirir. |
| 5 | Mesleğinin gerektirdiği hak ve sorumluluklar ile ilgili yeterli bilgiye sahip olur. |
| 6 | Mesleğinin Dünya’da ve Türkiye’de tarihsel gelişim sürecini, bu sürece katkısı olan lider kişi ve olayları bilir. |
| 7 | Bilişim teknolojileri ile ilgili ulusal ve uluslararası kuruluşları, bunların amaç ve hedeflerini bilir. |
| 8 | Meslek etiği kurallarını bilir ve ona göre davranır. |
| 9 | Etik sorunlara çözüm üretir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 30 |
| 1. Kısa Sınav | 20 |
| 2. Kısa Sınav | 25 |
| 3. Kısa Sınav | 25 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Ödev | 1 | 20 | 20 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 98 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,92 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||