| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Sosyal Bilgiler Eğitimi Semineri:Vatandaşlık Eğit | SBE 514 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HÜLYA ÇELİK | 
| Dersi Verenler | Doç.Dr. HÜLYA ÇELİK, | 
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Vatandaşlık eğitiminin Sosyal Bilgiler eğitiminde yüksek lisans düzeyinde eleştirel olarak değerlendirmesi amaçlanmıştır. | 
| Dersin İçeriği | Vatandaşlık eğitiminin ortaya çıkışı ve meşrutiyetten günümüze etkileri | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Vatandaşlık eğitiminin batıda ortaya çıkış sürecini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sözlü Sınav, Sınav, | 
| 2 | Eski Yunan ve Roma’da vatandaşlık eğitim yapısını karşılaştırır. | Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, | Sınav, Sözlü Sınav, | 
| 3 | Devrimlerin vatandaşlık eğitimi üzerindeki etkisini değerlendirir. | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, | Sözlü Sınav, Sınav, | 
| 4 | Meşrutiyetin ilanının vatandaşlık eğitimine etkisini açıklar. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, Sözlü Sınav, | 
| 5 | Cumhuriyetten günümüze vatandaşlık eğitiminde yaşanan gelişmeleri değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sözlü Sınav, Sınav, | 
| 6 | Vatandaşlık eğitim modellerini karşılaştırır. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, Sözlü Sınav, | 
| 7 | Ulusal vatandaşlık eğitimi ve etkilerini değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sözlü Sınav, Sınav, | 
| 8 | Küresel vatandaşlık eğitimi ve etkilerini değerlendirir. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, Sözlü Sınav, | 
| 9 | “Öteki” kavramının vatandaşlık eğitimindeki yerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sözlü Sınav, | 
| 10 | Demokrasi, eşitlik, kimlik, dünya vatandaşlığı, çok kültürlülük ekseninde vatandaşlık eğitiminin önemini değerlendirir. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, Sözlü Sınav, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Dersin tanıtımı | |
| 2 | Eski Yunan ve Roma’da Vatandaşlık Eğitimi | |
| 3 | Ortaçağ ve Yeniçağın Başlarında Vatandaşlık Eğitimi | |
| 4 | Devrimler Çağında Vatandaşlık Eğitimi | |
| 5 | 2.Meşrutiyet ve Osmanlı’da Vatandaşlık Eğitiminin Ortaya Çıkışı | |
| 6 | Cumhuriyet’ten Günümüze Vatandaşlık Eğitimi | |
| 7 | Vatandaşlık Eğitim Modelleri | |
| 8 | Ara sınav | |
| 9 | Ulusal Vatandaşlık Eğitimi | |
| 10 | Küresel Vatandaşlık Eğitimi | |
| 11 | Vatandaşlık eğitimi ve kimlik oluşumu | |
| 12 | Yurttaş ve “öteki “ | |
| 13 | Vatandaşlık eğitiminde demokrasi ve eşitlik vurgusu | |
| 14 | Çok kültürlülük ve vatandaşlık eğitimi | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Çelik, H. (2019). Vatandaşlık Eğitimi Üzerine. İstanbul: Kriter Yayınları. Heater, D. (2007 ).Yurttaşlığın Kısa Tarihi, Ankara: İmge Kitabevi. | 
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | 
|---|---|
| 1 | Vatandaşlık eğitiminin batıda ortaya çıkış sürecini açıklar. | 
| 2 | Eski Yunan ve Roma’da vatandaşlık eğitim yapısını karşılaştırır. | 
| 3 | Devrimlerin vatandaşlık eğitimi üzerindeki etkisini değerlendirir. | 
| 4 | Meşrutiyetin ilanının vatandaşlık eğitimine etkisini açıklar. | 
| 5 | Cumhuriyetten günümüze vatandaşlık eğitiminde yaşanan gelişmeleri değerlendirir. | 
| 6 | Vatandaşlık eğitim modellerini karşılaştırır. | 
| 7 | Ulusal vatandaşlık eğitimi ve etkilerini değerlendirir. | 
| 8 | Küresel vatandaşlık eğitimi ve etkilerini değerlendirir. | 
| 9 | “Öteki” kavramının vatandaşlık eğitimindeki yerini açıklar. | 
| 10 | Demokrasi, eşitlik, kimlik, dünya vatandaşlığı, çok kültürlülük ekseninde vatandaşlık eğitiminin önemini değerlendirir. | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 50 | 
| 1. Kısa Sınav | 10 | 
| 1. Ödev | 30 | 
| 2. Kısa Sınav | 10 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 | 
| 1. Final | 40 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 | 
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 | 
| Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 | 
| Ödev | 1 | 20 | 20 | 
| Final | 1 | 10 | 10 | 
| Toplam İş Yükü | 156 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||