Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Vatandaşlık Eğitimi SNF 515 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. EBRU UZUNKOL
Dersi Verenler Doç.Dr. EBRU UZUNKOL,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Etkin vatandaş yetiştirebilme.

Dersin İçeriği

Vatandaşlık kavramının araştırılması, tanıtılması ve tartışılması. İnsan hakları kavramının tarihsel süreç içerisindeki gelişiminin araştırılması ve tartışılması. Türk demokrasisinin günümüze kadar geçirmiş olduğu evrelerin incelenmesi. Etkin Vatandaş yetiştirme ile ilgili sosyal bilgiler dersinin misyonu.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Vatandaşlık kavramını tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Ödev,
2 İnsan hakları kavramının tarihsel süreç içerisindeki gelişiminin kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Ödev,
3 İnsan haklarının önemini farkeder. Anlatım, Soru-Cevap, Altı Şapka, Ödev,
4 Türk demokrasisinin gelişim evrelerini bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Ödev,
5 Sosyal bilgilerin etkin vatandaş yetiştirmedeki rolünü farkeder. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Tanışma ve dersin içeriği hakkında bilgilendirme.
2 Vatandaşlık eğitimine kaynaklık edern eserlerin araştırılması.
3 Vatandaşlığın tarihsel gelişim süreci.
4 İnsan haklarının tarihsel gelişim süreci.
5 İnsan hakları eğitimi.
6 Yurttaşlık, İnsan hakları ve demokrasi programının incelenmesi
7 Yurttaşlık, İnsan hakları ve demokrasi programının incelenmesi
8 Çok kültürlü toplumlarda vatandaşlık eğitimi.
9 Ara sınav
10 Çok kültürlü toplumlarda vatandaşlık
11 Dijital vatandaşlık
12 Dijital vatandaşlık
13 Demokratik vatandaşlık eğitimi
14 Etkin vatandaş yetiştirme ile ilgili sorunların tartışılması
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1.Gündüz, M. ve Gündüz, F. (2005). Yurttaşlık Bilinci, Ankara: Anı Yayınları.
2.Parker, W. C. (2001). Social Studies in Elementary Education. (Eleventh Edition). New Jersey: Prentice-Hall, Inc.
3.Safran, M. ve Dilek, D. (2008). 21. Yüzyılda Kimlik, Vatandaşlık ve Tarih Eğitimi, İstanbul.

Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 25
2. Ödev 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 12 12
Ödev 2 21 42
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6
Dersin AKTS Kredisi 6