Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Okul Yönetimi ve Kültürü | SNF 507 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. OSMAN TİTREK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Okul Yönetimi ve Kültürü dersinin gerekçesi, öğrencilerin eğitimine ilişkin bilgi ve becerilerini derinlemesine geliştirmektir. Böylece bu alanda ulusal ve uluslar arası literatürde eğitim konusunda yazılanları inceleyerek bilgi birikimlerinin artırılmasına katkı sağlamak ve alana ilişkin görüş açılarını zenginleştirmektir. |
Dersin İçeriği | Okul ve okul yönetimi sistemi kavramları, bir sistem olarak okul ve okul yönetim sistemleri, Türk okul sisteminin dünyadaki sistemlerle karşılaştırılmalı olarak incelenmesi, Türk okul sisteminin dünyadaki sistemlerle karşılaştırılmalı olarak incelenmesi, Türk okul sisteminin dünyadaki sistemlerle karşılaştırılmalı olarak incelenmesi, Okul Kültürünü etkileyen faktörler, Okul kültürü oluşturma süreci, Okul geliştirme, Etkili okul ve okul kültürü, Toplam kalite yönetimi ve okul kültürü, Öğretmen performans yönetimi ve okul kültürü, Öğrenen okul ve okul kültürü, Alternatif okullar ve öğretmen, Değerlendirme. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Okul ve okul yönetimi sistemi kavramlarını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sözlü Sınav, |
2 | Bir sistem olarak okul ve okul yönetim sistemlerini tanır. | Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Ödev, |
3 | Türk okul sisteminin dünyadaki sistemlerle karşılaştırılmalı olarak inceler. | Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Performans Görevi, |
4 | Okul Kültürünü etkileyen faktörleri sıralar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sözlü Sınav, |
5 | Okul kültürü oluşturma sürecini inceler. | Bireysel Çalışma, | Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Okul ve okul yönetimi sistemi kavramları | |
2 | Bir sistem olarak okul ve okul yönetim sistemleri | |
3 | Türk okul sisteminin dünyadaki sistemlerle karşılaştırılmalı | |
4 | Türk okul sisteminin dünyadaki sistemlerle karşılaştırılmalı | |
5 | Türk okul sisteminin dünyadaki sistemlerle karşılaştırılmalı | |
6 | Okul Kültürünü etkileyen faktörler | |
7 | Okul kültürü oluşturma süreci | |
8 | Okul geliştirme | |
9 | Etkili okul ve okul kültürü | |
10 | Toplam kalite yönetimi ve okul kültürü | |
11 | Öğretmen performans yönetimi ve okul kültürü | |
12 | .Öğrenen okul ve okul kültürü | |
13 | Alternatif okullar ve öğretmen | |
14 | Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 25 |
2. Ödev | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 2 | 20 | 40 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |