| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| İlköğretimde Fen ve Teknoloji Öğretimi | SNF 505 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. AYSUN ÖZTUNA KAPLAN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, fen eğitiminde uzmanlaşmak isteyen öğrencilere daha etkili fen öğretiminin tasarımlanması ve uygulanabilmesi için gerekli kuramsal bilgileri ve temel becerileri kazanmalarını sağlamaktır. |
| Dersin İçeriği | Fen öğretimi, fen öğretiminin temel amaçları, fen okuryazarlığı, İlkokul seviyesinde fen öğretimine yönelik yöntemler ve materyaller. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Fen ve teknolojiyi tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, |
| 2 | Fen, teknoloji ve toplum arasındaki ilişkiyi tartışır. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Altı Şapka, Örnek Olay, | Ödev, |
| 3 | Fen okuryazarlığı kavramlarını kendi cümleleriyle ifade eder. | Tartışma, | Sınav, |
| 4 | Yapılandırmacı yaklaşıma uygun ders planlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
| 5 | Fen derslerinde kullanılan araç gereçleri sınıflandırır. | Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
| 6 | Öğrenci merkezli öğrenme yaklaşımlarını değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Bilim ve bilimi niteleyen özellikler, bilimin doğası | |
| 2 | Fen bilimlerinin konusu ve ilkeleri | |
| 3 | Fen okuryazarlığı | |
| 4 | Fen öğretiminin temel amaçları | |
| 5 | İlkokulda fen eğitiminin temelleri: Kavram geliştirme | |
| 6 | İlkokulda fen eğitiminin temelleri: Bilimsel Süreç Becerileri | |
| 7 | Fen öğretimine yönelik öğretim yaklaşımları | |
| 8 | Fen öğretimine yönelik öğretim yaklaşımları | |
| 9 | Fen öğretimine yönelik öğretim yaklaşımları | |
| 10 | Fen Bilimleri dersi öğretim programının incelenmesi | |
| 11 | Fen Bilimleri dersi öğretim programının incelenmesi | |
| 12 | Güncel programa uygun ders planlarının hazırlanması ve değerlendirilmesi | |
| 13 | Güncel programa uygun ders planlarının hazırlanması ve değerlendirilmesi | |
| 14 | Güncel programa uygun ders planlarının hazırlanması ve değerlendirilmesi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | [1] İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu (2006). Ankara: MEB Yayınları. |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Fen ve teknolojiyi tanımlar. |
| 2 | Fen, teknoloji ve toplum arasındaki ilişkiyi tartışır. |
| 3 | Fen okuryazarlığı kavramlarını kendi cümleleriyle ifade eder. |
| 4 | Yapılandırmacı yaklaşıma uygun ders planlar. |
| 5 | Fen derslerinde kullanılan araç gereçleri sınıflandırır. |
| 6 | Öğrenci merkezli öğrenme yaklaşımlarını değerlendirir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Ödev | 20 |
| 2. Ödev | 20 |
| 3. Ödev | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
| Ödev | 3 | 15 | 45 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 143 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,72 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||