Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İlköğretimde Fen ve Teknoloji Öğretimi SNF 505 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. AYSUN ÖZTUNA KAPLAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Bu dersin amacı, fen eğitiminde uzmanlaşmak isteyen öğrencilere daha etkili fen öğretiminin tasarımlanması ve uygulanabilmesi için gerekli kuramsal bilgileri ve temel becerileri kazanmalarını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Fen öğretimi, fen öğretiminin temel amaçları, fen okuryazarlığı, İlkokul seviyesinde fen öğretimine yönelik yöntemler ve materyaller.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Fen ve teknolojiyi tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav,
2 Fen, teknoloji ve toplum arasındaki ilişkiyi tartışır. Tartışma, Beyin Fırtınası, Altı Şapka, Örnek Olay, Ödev,
3 Fen okuryazarlığı kavramlarını kendi cümleleriyle ifade eder. Tartışma, Sınav,
4 Yapılandırmacı yaklaşıma uygun ders planlar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev,
5 Fen derslerinde kullanılan araç gereçleri sınıflandırır. Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Ödev,
6 Öğrenci merkezli öğrenme yaklaşımlarını değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Bilim ve bilimi niteleyen özellikler, bilimin doğası
2 Fen bilimlerinin konusu ve ilkeleri
3 Fen okuryazarlığı
4 Fen öğretiminin temel amaçları
5 İlkokulda fen eğitiminin temelleri: Kavram geliştirme
6 İlkokulda fen eğitiminin temelleri: Bilimsel Süreç Becerileri
7 Fen öğretimine yönelik öğretim yaklaşımları
8 Fen öğretimine yönelik öğretim yaklaşımları
9 Fen öğretimine yönelik öğretim yaklaşımları
10 Fen Bilimleri dersi öğretim programının incelenmesi
11 Fen Bilimleri dersi öğretim programının incelenmesi
12 Güncel programa uygun ders planlarının hazırlanması ve değerlendirilmesi
13 Güncel programa uygun ders planlarının hazırlanması ve değerlendirilmesi
14 Güncel programa uygun ders planlarının hazırlanması ve değerlendirilmesi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

[1] İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu (2006). Ankara: MEB Yayınları.
[2] Çepni ve diğerleri (2005). Fen ve Teknoloji Öğretimi. Ankara: PegemA Yayıncılık.
[3] Bahar ve diğerleri (2006). Fen ve Teknoloji Öğretimi. Ankara: PegemA Yayıncılık.
[4] Bağcı Kılıç (2006). Yeni Yaklaşımlar Işığında İlköğretim Bilim Öğretimi. İstanbul: Morpa Yayıncılık.
[5] İlköğretim Fen Öğretimi (1997). YÖK- Ankara: Dünya Bankası.
[6] Ekiz (2001). İlköğretimde Fen Bilimi Öğretimi ve Öğrenimi. Trabzon: Derya Yayınevi.
[7] Demirel ve diğerleri (2007). Eğitimde Yeni Yönelimler. Ankara: PegemA Yayıncılık.
[8] Özden (2003). Öğrenme ve Öğretme. Ankara: PegemA Yayıncılık.
[9] Açıkgöz (2002). Aktif Öğrenme Teknikleri. İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları.
[10] Bahar ve Diğerleri (2006). Geleneksel ve Alternatif Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: PegemA Yayıncılık.
[11] Çepni ve diğerleri (2007). Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: PegemA Yayıncılık.
[12] [ Science Curriculum Improvement Study (SCIS), California İçin Fen İçerik Standartları, Proje 2061, Foundational App-roaches in Science Teaching (FAST), Galaksi Classroom Science (K-5), Developmen-tal Approaches in Science, Healt and Technology (Dash): K-6, AAAS Science-A Process Approach (SAPA), Model-Based Analysis and Reasoning in Science (MARS)]

Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Ödev 20
2. Ödev 20
3. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 8 8
Ödev 3 15 45
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 143
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,72
Dersin AKTS Kredisi 6