Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İlköğretimde Okul Çevre İlişkileri | SNF 514 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA BEKTAŞ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. MUSTAFA BEKTAŞ, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Fatih Selim SELLÜM |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, İlköğretim için okul - çevre ilişkileri yeterliliği kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu dersin içeriği okul - çevre ilişkilerinin değişkenleri, okul - çevre İlişkilerinde öğretmenin rolü, okul - çevre İlişkilerinde aileden kaynaklanan sorunlar ve çözüm önerileri, okul - çevre İlişkilerinde okuldan kaynaklanan sorunlar ve çözüm önerileri, okul - çevre ilişkilerinde çevreden kaynaklanan sorunlar ve çözüm önerileri, okul ve çevre işbirliğini sağlamada yasal durum, okul ve çevre işbirliğini sağlamada örnek uygulamalar, okul - çevre ilişkilerinde iletişim örnekleri, okul çevre tarafından nasıl algılandığı, değişik yollarla aileleri bilgilendirme, veli elkitabı hazırlama (Örnek Uygulama), sorun odaklı aile bilgilendirme semineri, ilköğretim ders programlarında çevre ile etkileşimin zorunluluğu gibi konulardan oluşmaktadır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Okul-çevre ilişkilerinin değişik boyutlarını tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Ödev, |
2 | Okul-çevre ilişkilerinde öğretmenin rolünü geliştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
3 | Okul-çevre ilişkilerinden kaynaklanan sorunlara çözümler önerir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
4 | Okul-çevre ilişkilerini değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Okul - Çevre İlişkilerine Genel Bakış | |
2 | Okul - Çevre İlişkilerinin Değişkenleri | |
3 | Okul - Çevre İlişkilerinde Öğretmenin Rolü | |
4 | Okul - Çevre İlişkilerinde Aileden Kaynaklanan Sorunlar ve Çözüm Önerileri | |
5 | Okul - Çevre İlişkilerinde Okuldan Kaynaklanan Sorunlar ve Çözüm Önerileri | |
6 | Okul - Çevre İlişkilerinde Okuldan Kaynaklanan Sorunlar ve Çözüm Önerileri | |
7 | Okul - Çevre İlişkilerinde Okuldan Kaynaklanan Sorunlar ve Çözüm Önerileri | |
8 | Okul ve Çevre İşbirliğini Sağlamada Örnek Uygulamalar | |
9 | Okul - Çevre İlişkilerinde İletişim Örnekleri | |
10 | Okul Çevre Tarafından Nasıl Algılanmaktadır | |
11 | Değişik Yollarla Aileleri Bilgilendirme | |
12 | Veli Elkitabı Hazırlama (Örnek Uygulama) | |
13 | Sorun Odaklı Aile Bilgilendirme Semineri | |
14 | İlköğretim Ders Programlarında Çevre ile Etkileşimin Zorunluluğu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 2 | 20 | 40 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |