Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Matematik Eğitiminde Araştırma ve Alan Uygulamalar IME 504 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NURAY ÇALIŞKAN DEDEOĞLU
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi NURAY ÇALIŞKAN DEDEOĞLU,
Dersin Yardımcıları

Arş.Gör.Dr. EMine Nur BİLGİÇ

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Bir araştırmanın nasıl yapılacağını ve sunulacağının tanıtılması

Dersin İçeriği

Dersin İçeriği Yapılandırmacı ve gerçekçi matematik eğitimi, Matematik eğitiminde çoklu zekâ, Matematik eğitiminde çoklu temsiller, Didaktiksel dönüşüm teorisi, Öge gösterim teorisi, Matematik eğitiminde değerlendirme çeşitleri (formatif ve summatif, vb.), Araştırmanın basamakları.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Yapılandırmacı ve gerçekçi matematik eğitimini ifade eder. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav, Sözlü Sınav,
2 Matematik eğitiminde çoklu zekâ kuramını açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav, Sözlü Sınav,
3 Matematik eğitiminde çoklu temsilleri açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav, Sözlü Sınav,
4 Didaktiksel dönüşüm teorisini ifade eder. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav, Sözlü Sınav,
5 Öge gösterim teorisini ifade eder. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav, Sözlü Sınav,
6 Matematik eğitiminde değerlendirme çeşitlerini sınıflandırır. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav, Sözlü Sınav,
7 Araştırma projesi basamaklarını sıralar. Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
8 Araştırma projesini uygular. Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
9 Araştırma projesinin sonuçlarını raporlaştırır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Yapılandırmacı ve gerçekçi matematik eğitimi
2 Matematik eğitiminde çoklu zekâ
3 Matematik eğitiminde çoklu temsiller
4 Didaktiksel dönüşüm teorisi
5 Öge gösterim teorisi
6 Matematik eğitiminde değerlendirme çeşitleri (formatif ve summatif, vb.)
7 Araştırmanın seçimi
8 Araştırmanın teorik çatısının oluşturulması
9 Arasınav
10 Literatür araştırması
11 Araştırmanın planlanması ve uygulaması
12 Araştırmanın değerlendirilmesi ve raporlaştırılması
13 Sözlü sunum yapılması
14 Sözlü sunum yapılması
Kaynaklar
Ders Notu

Altun, M. (2008), İlköğretim ikinci kademe matematik öğretimi, aktüel yayıncılık
Baykul, Y. (2004), İlköğretimde matematik öğretimi 6-8 sınıflar için, Pegem A yayıncılık
Olkun S., Toluk Z. (2003), İlköğretimde etkinlik temelli matematik öğretimi, Anı yayıncılık
Uçar, T.Z., Olkun, S. (2006), İlköğretimde matematik öğretimine çağdaş yaklaşımlar, Ekinoks yayınları

Ders Kaynakları
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 25
1. Ara Sınav 25
1. Kısa Sınav 25
2. Kısa Sınav 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 15 15
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 10 10
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 155
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,2
Dersin AKTS Kredisi 6