Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Problem Çözme ve Stratejileri IME 509 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MİTHAT TAKUNYACI
Dersi Verenler Doç.Dr. MİTHAT TAKUNYACI,
Dersin Yardımcıları

Yrd. Doç. Dr. Mithat TAKUNYACI

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Öğrencilerin etkili problem çözme basmaklarını ve stratejilerini öğrenmelerini sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Problem Çözme Basamakları ( Problemi Anlama, Plan Yapma, Planı Uygulama, Çözümün Kontrolü, Yeni Bir Problem Üretme), Problem Çözme Stratejileri ( Şema Çizmek, Liste Hazırlamak, Tahmin ve Kontrol Etmek, Bölmek ve Yönetmek, Örüntü Aramak, Sondan Başlamak).

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Problem çözme hakkındaki teorik bilgilerini açıkça ifade eder. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
2 Problemi şema çizme stratejisini kullanarak çözer. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
3 Problemi liste hazırlama stratejisini kullanarak çözer. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
4 Problemi tahmin ve kontrol etme stratejisini kullanarak çözer. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
5 Problemi mantıksal sorgulama stratejisini kullanarak çözer Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
6 Problemin çözümüne farklı bakış açıları önerir. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Öğrencilerin problem çözme hakkındaki teorik bilgilerinin incelenmesi.
2 Problemin Şema Çizerek Çözülmesi
3 Problemin Liste Hazırlanarak Çözülmesi
4 Problemin Tahmin ve Kontrol Edilerek Çözülmesi
5 Problemin Bölerek ve Yöneterek Çözülmesi
6 Problemin Örüntü Oluşturarak Çözülmesi
7 Problemin Sondan Başlayarak Çözülmesi
8 Problemin Mantıksal sorgulama ile Çözülmesi
9 Arasınav
10 Problemin Benzer ve Basit Bir Problemden Yararlanılarak Çözülmesi
11 Problemin Çözümüne Farklı Bir Bakış Açısı Geliştirmek
12 Seçilen Problem Durumları Hakkında Öğrencilerin Problem Çözme Stratejilerini Kullanmaları
13 Seçilen Problem Durumları Hakkında Öğrencilerin Problem Çözme Stratejilerini Kullanmaları
14 Seçilen Problem Durumları Hakkında Öğrencilerin Problem Çözme Stratejilerini Kullanmaları
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Altun, M., (2008). İlköğretim İkinci Kademe Matematik Öğretimi, Aktüel Yayınları

Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Performans Görevi (Uygulama) 100
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 1 10 10
Final 1 10 10
Performans Görevi (Uygulama) 2 10 20
Toplam İş Yükü 162
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,48
Dersin AKTS Kredisi 6