| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Matematik Öğretiminde Materyal Geliştirme ve Kulla | IME 511 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MELEK MASAL |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.Dr. Emine Nur BİLGİÇ |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Matematik eğitimde temel materyal hazırlama yaklaşımlarını açıklayabilme. Eğitim ortamlarında kullanılacak materyalleri sınıflayabilme. Eğitim ortamlarında kullanılacak materyalleri amaca göre geliştirebilme. Eğitim ortamlarında hazırlanan materyalleri süreç ve ürün açısından değerlendirebilme. |
| Dersin İçeriği | Temel materyal hazırlama yaklaşımları, öğretim materyalleri hazırlama ilkeleri, görsel materyallerin öğrenmedeki rolleri, görsel öğeleri anlama ve yorumlama, görsel materyalleri tasarlama, amacı ve süreci. Öğretimde görsel-işitsel araçları kullanmanın önemi, sınıf ortamında sıkça kullanılan görsel işitsel araçlar, araçlara dayalı olarak yapılan öğretimin yararları ve çıkabilecek olası sakıncalar. Görsel-işitsel eğitim ortamına katkıları. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Öğretimde teknoloji, ortam, metaryal kavramlarını tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
| 2 | Ortama göre materyal seçer, geliştirir ve kullanır. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, | Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
| 3 | Amaca göre metaryal seçer ve kullanır. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, | Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
| 4 | Geliştirilmiş materyalleri ölçütlere göre değerlendirir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
| 5 | Bilgisayar ve internetin matematik öğretimindeki yeri ev önemini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
| 6 | Görsel-işitsel materyallerin eğitim programlarının yapım aşamalarını sıralar. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, | Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Temel materyal hazırlama yaklaşımları | |
| 2 | Öğretim materyalleri hazırlama ilkeleri | |
| 3 | Görsel materyallerin öğrenmedeki rolleri, görsel öğeleri anlama ve yorumlama, görsel materyalleri tasarlama, amacı ve süreci. | |
| 4 | Öğretimde görsel-işitsel araçları kullanmanın önemi | |
| 5 | Sınıf ortamında sıkça kullanılan görsel işitsel araçlar | |
| 6 | Görsel-işitsel araçlara dayalı olarak yapılan öğretimin yararları ve çıkabilecek olası sakıncalar | |
| 7 | Görsel-işitsel eğitim ortamına katkıları | |
| 8 | Sınıflarda kullanılan araçların özellerikleri | |
| 9 | Arasınav | |
| 10 | Görsel araçların çeşitleri | |
| 11 | İşitsel araçların çeşitleri | |
| 12 | Görsel-işitsel araçların çeşitleri | |
| 13 | Teknoloji destekli araçların çeşitleri | |
| 14 | İletişim teknolojileri ve eğitimdeki uygulamaları |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | İşman, Aytekin, (2005), Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. PEGEM- Sempati Yayınları. |
| Ders Kaynakları | |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Öğretimde teknoloji, ortam, metaryal kavramlarını tanımlar. |
| 2 | Ortama göre materyal seçer, geliştirir ve kullanır. |
| 3 | Amaca göre metaryal seçer ve kullanır. |
| 4 | Geliştirilmiş materyalleri ölçütlere göre değerlendirir. |
| 5 | Bilgisayar ve internetin matematik öğretimindeki yeri ev önemini kavrar. |
| 6 | Görsel-işitsel materyallerin eğitim programlarının yapım aşamalarını sıralar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| Toplam | 0 |
| Toplam | 0 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Proje / Tasarım | 2 | 5 | 10 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 5 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 158 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||