| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Veri Analizi | YBS 518 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NİHAL SÜTÜTEMİZ |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. NİHAL SÜTÜTEMİZ, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Lisansüstü üstü öğrencilere araştırma raporu hazırlama sürecinde yardımcı olacak metodolojik bilgileri vermek |
| Dersin İçeriği | SPSS programı kullanarak bilimsel süreçte kullanılcak veri setinin oluşturulması ve verilerin analizinin yapılabilmesi için çeşitli istatistiksel metodların öğrenilmesi |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Belirli bir değişkene göre gruplar arası farklılıkları analiz eder | Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
| 2 | SPSS’e veri girişi yapar | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, |
| 3 | SPSS’te veri düzenleme yapar | Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, | Ödev, |
| 4 | Veri türüne göre tanımlayıcı istatistikleri uygular ve yorumlar | Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, | Sınav, Ödev, |
| 5 | Veri türüne göre değişkenler arasındaki ilişkileri analiz edip yorumlar | Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
| 6 | Hipotez kurma ve hipotez kavramı hakkında bilgi sahibi olur | Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
| 7 | Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, | Ödev, | |
| 8 | Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, | Ödev, | |
| 9 | Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, | Ödev, Sınav, | |
| 10 | Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, | Ödev, Sınav, | |
| 11 | Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, | Ödev, Sınav, | |
| 12 | Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, | Ödev, Sınav, | |
| 13 | Parametrik ve parametrik olmayan testlerin uygulanma şartlarını bilir | Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
| 14 | Değişkenleri gruplayan analiz yapar ve yorumlar | Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
| 15 | Katılımcıları gruplayan analiz yapar ve yorumlar | Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
| 16 | Denekleri belirli kriterlere göre ayıran analizleri yapar ve yorumlar | Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Bilimsel araştırma ve bilimsel araştırma süreci | |
| 2 | SPSS’e giriş | |
| 3 | SPSS’te veri düzenleme | |
| 4 | SPSS’te Tanımlayıcı istatistikler | |
| 5 | Ki-Kare Analizi | |
| 6 | Korelasyon Analizi | |
| 7 | Regresyon Analizi | |
| 8 | ARA SINAV | |
| 9 | t-testi | |
| 10 | Varyans Analizi | |
| 11 | Parametrik Olmayan Analizler | |
| 12 | Faktör Analizi | |
| 13 | Ayırma Analizi | |
| 14 | Kümeleme Analizi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Kalaycı, Ş., (2010), SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, Asil Yayın Dağıtım, 5. Baskı. Pallant, J., Çev. S.Balcı, B.Ahi, (2017), SPSS Kullanma Kılavuzu SPSS ile Adım Adım Veri Analizi, Anı Yayıncılık, 2. Baskı. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yeni nesil bilişim temelli iş analitiği tekniklerini kullanabilir ve bu yöntemleri işletme problemlerine uygular | X | |||||
| 2 | Geliştirilen çözümleri İş Zekası araçları gibi bilişim teknolojileri ile sunar | X | |||||
| 3 | Operasyonel işlerin yürütülebilmesi için gerekli rutin kararları bilişim teknolojileri yardımıyla verir | X | |||||
| 4 | Orta ve uzun vadeli stratejik kararları bilişim sistemleri yardımıyla oluşturur | X | |||||
| 5 | İşletme süreçlerini bilişim sistemleri yardımıyla elektronik biçime dönüştürebilir | X | |||||
| 6 | Elektronik dönüşümü gerçekleşmiş süreçlerin sürdürülebilirliğine katkı sağlar | X | |||||
| 7 | Alan ile ilgili temel seviyede literatür taraması yapar | X | |||||
| 8 | Araştırma metodolojisi hakkında bilgi sahibi olur ve bu bilgiyi bilişim konularına uygular | X | |||||
| 9 | Takım çalışmalarında ekip içi iletişimi sağlayarak çalışma grubuna liderlik yapar | X | |||||
| 10 | Bilişim projeleri yönetiminde grup iletişimi teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Belirli bir değişkene göre gruplar arası farklılıkları analiz eder | ||||||||||
| 2 | SPSS’e veri girişi yapar | ||||||||||
| 3 | SPSS’te veri düzenleme yapar | ||||||||||
| 4 | Veri türüne göre tanımlayıcı istatistikleri uygular ve yorumlar | ||||||||||
| 5 | Veri türüne göre değişkenler arasındaki ilişkileri analiz edip yorumlar | ||||||||||
| 6 | Hipotez kurma ve hipotez kavramı hakkında bilgi sahibi olur | ||||||||||
| 7 | |||||||||||
| 8 | |||||||||||
| 9 | |||||||||||
| 10 | |||||||||||
| 11 | |||||||||||
| 12 | |||||||||||
| 13 | Parametrik ve parametrik olmayan testlerin uygulanma şartlarını bilir | ||||||||||
| 14 | Değişkenleri gruplayan analiz yapar ve yorumlar | ||||||||||
| 15 | Katılımcıları gruplayan analiz yapar ve yorumlar | ||||||||||
| 16 | Denekleri belirli kriterlere göre ayıran analizleri yapar ve yorumlar |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Ödev | 1 | 60 | 60 |
| Toplam İş Yükü | 149 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,96 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||