Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sağlık Bilgi Sistemleri | TSY 510 | 0 | 3 + 0 | 3 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. CEMAL SEZER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. CEMAL SEZER, |
Dersin Yardımcıları | Arş Gör. Ayhan DURMUŞ |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Öğrencilerin modern işletmelerin karar destek sürecinde kullanmak zorunda olduğu bilgileri üreten bilişim sistemleri ve bilişim teknolojileri konusunda temel kavramları ve uygulamaları öğrenmesi ve hastane ve sağlık kuruluşlarında bilişim sistemlerinin hangi amaçlarla kullanılabileceğinin tartışılması |
Dersin İçeriği | Sağlık ve hastane sistemleri, Yönetici bilgi sistemleri, Hastane yönetim bilgi sistemleri, Sistem analizi, Sistem biçimlendirilmesi, Yönetim destek bilgi sistemleri, Teşhis ve tedavi destek bilgi sistemleri, Modüler bilgi sistemleri, Hastanelerdeki bilgisayar yazılım ve donanımı, Verilerin güvenliği ve veri kalitesi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Veri ve bilgi tanımları, farklılıkları ve öneminin kavranması | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
2 | Farklı bilişim sistemleri türlerinin tanımlanabilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
3 | İşletmelerde bilişim sistemleri ile ilgili kavramları tanıma, adlandırma, ve betimleyebilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Ödev, Sınav, |
4 | Bilişim teknolojisi ve bilişim sistemi arasındaki farkları yorumlayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
5 | Veritabanı dizayn ve kurlumu ile ilgili becerilerin kazanılması | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Ödev, Sınav, |
6 | Bilişim sistemi ve teknoloji ayrımının yapılabilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
7 | İş dünyasında bilişim sistemlerinin uygulamasına ilişkin eleştiriler yapabilme ve çözümler üretebilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Ödev, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sistem ve İlgili Kavramların İncelenmesi | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
2 | Sistem Yaklaşımı | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
3 | İş Sistemlerinin Tanımlanması ve İncelenmesi | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
4 | Veri, Malumat, Bilgi Kavramlarının Tanımlanması | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
5 | Sağlık Kurumlarında Veri İşleme | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
6 | Sağlık Bilgi Sistemleri ve Sınıflandırılması | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
7 | Klinik Bilgi Sistemleri: Hasta Kayıt Bilgi Sistemleri | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
8 | Klinik Bilgi Sistemleri: Laboratuvar Bilgi Sistemi | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
9 | ARASINAV | |
10 | Klinik Bilgi Sistemleri: Radyoloji Bilgi Sistemi | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
11 | Klinik Bilgi Sistemleri: Hemşirelik Bilgi Sistemi | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
12 | Klinik Bilgi Sistemleri: İlaç Bilgi Sistemi | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
13 | Sağlık Yönetim Bilgi Sistemleri | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
14 | E-Sağlık | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yönetim Bilişim Sistemleri : Dijital İşletmeyi Yönetme |
Ders Kaynakları | Ders Notları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bütçeleme, finansal raporlama ve kontrol kavramları, teorileri, yasaları, araçları ve uygulamaları anlamak | X | |||||
2 | Ulusal ve Uluslararası sağlık stratejileri geliştirmek ve değişimleri takip etmek | X | |||||
3 | İktisadi sorunları çözebilmek için istatistiki bilgileri kullanabilme becerisi kazanmak | X | |||||
4 | Karmaşık ekip görevlerini yerine getirmek | X | |||||
5 | Nicel ve Nitel araştırma yöntemlerini kullanabilme | X | |||||
6 | Nicel ve Nitel araştırma yöntemlerini problemlerin çözümünde kullanmak | X | |||||
7 | Değerlendirme: Paydaşların temel düşünlerini anlayarak iyileştirme stratejileri için başarılı önerilerde bulunmak | X | |||||
8 | Veri Analizi ve Sunum: Örgütleri başarılı bir şekilde yönetmek için mevcut verileri yorumlayabilmek ve elde ettiği bilgileri örgütsel gelişim ve değişimde kullanmak | X | |||||
9 | Sağlık kurumlarının rekabetçi gücünü ve sürdürebilirliğini destekleyen değerlerin üretimine katkıda bulunmak | X | |||||
10 | Hasta tedavisi ve bakımını olumlu yönde etkileyecek stratejiler geliştirmek için hasta ve sağlık profesyonelleri ile işbirliği yapmak | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 50 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 165 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |