| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Örgütsel Davranışta Güncel Konular | YNO 531 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | Davranış Bilimleri Örgütsel Davranış |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. EMRAH ÖZSOY |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör Umut Orhan |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Örgütsel davranış alanında gelişen ve değişen yeni akımlar, yeni kuram ve kuramcılar konusunda bilgi vermek ve değişen örgütsel davranış literatürüne hakim olmalarına yardımcı olmaktır. |
| Dersin İçeriği | Yetki devri, psikolojik guclendirme, zaman yonetimi, duygusal zeka, is-aile catismasi, nepotizm; sosyal kaytarma, ogrenilmis caresizlik gibi konulara deginilecektir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Örgütsel davranış ile ilgili güncel konuları tartışmak. | Tartışma, | Sınav, Performans Görevi, |
| 2 | Küreselleşme ile ortaya çıkan ve tartışılan yeni teori ve modelleri incelemek. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, Performans Görevi, |
| 3 | Vaka çalışmaları ile teori ile pratiği birleştirmek. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Performans Görevi, Sınav, |
| 4 | Teknolojik,ekonomik ve sosyal gelişmeler arasında rasyonel bağlantılar kurabilmek | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Performans Görevi, Sınav, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş | |
| 2 | Yetki Devri ve Psikolojik Güçlendirme | |
| 3 | Zaman Yönetimi | |
| 4 | Duygusal Zeka | |
| 5 | Örgütsel Sessizlik | |
| 6 | İş Aile Çatışması | |
| 7 | İşyerinde Cinsiyet Ayrımcılığı | |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Nepotizm | |
| 10 | Örgütlerde Güç ve Politik Davranışlar | |
| 11 | Sosyal Kaytarma | |
| 12 | Öğrenilmiş Çaresizlik | |
| 13 | Tartışma | |
| 14 | Genel Tekrar |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Stephan Robbins ve T.A.Judge (2012) Örgütsel Davranış, Çeviri Editörü: İnci Erdem, Nobel Akademik Yayıncılık. Ergeneli, Azize (2006) Örgüt ve İnsan, Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara. Özen Kutanis, Rana (2014) Örgütlerde Davranış Bilimleri Ders Notları, 6. Baskı, Sakarya Kitabevi Yay., Sakarya. |
| Ders Kaynakları | Stephan Robbins ve T.A.Judge (2012) Örgütsel Davranış, Çeviri Editörü: İnci Erdem, Nobel Akademik Yayıncılık. Ergeneli, Azize (2006) Örgüt ve İnsan, Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara. Özen Kutanis, Rana (2014) Örgütlerde Davranış Bilimleri Ders Notları, 6. Baskı, Sakarya Kitabevi Yay., Sakarya. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yönetim ve organizasyondaki temel kavramları anladığınızı gösterin ve uygular | X | |||||
| 2 | Yöneticilerin ve çalışanların organizasyonlarda nasıl etkileşim kurduğuna dair bilgiyi gösterir. | X | |||||
| 3 | Bağlamın ve kültürün kurumlar ve / veya bireyler üzerindeki etkisini anlayın ve açıklar | X | |||||
| 4 | Empatik olma ve aktif olarak dinleme becerisini gösterir | X | |||||
| 5 | Resmi ve gayri resmi gruplar içinde etkili bir şekilde iletişim kurar | X | |||||
| 6 | Yönetim ve organizasyon" sorunlarının temel nedenini tanımlayın ve analiz eder | X | |||||
| 7 | Organizasyonel sorunlara uygun çözümler bulur | X | |||||
| 8 | Literatürü profesyonelce gözden geçirin ve yeni araştırma sorusu önerir | X | |||||
| 9 | Yönetim ve organizasyon alanına metodolojik yaklaşımları değerlendirmek için başvurur | X | |||||
| 10 | Araştırma bulgularını ilgili yazın bağlamında tartışır | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Örgütsel davranış ile ilgili güncel konuları tartışmak. | ||||||||||
| 2 | Küreselleşme ile ortaya çıkan ve tartışılan yeni teori ve modelleri incelemek. | ||||||||||
| 3 | Vaka çalışmaları ile teori ile pratiği birleştirmek. | ||||||||||
| 4 | Teknolojik,ekonomik ve sosyal gelişmeler arasında rasyonel bağlantılar kurabilmek |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|