Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Karşılaştırmalı İnsan Kaynakları Yönetimi | YNO 518 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. YASEMİN ÖZDEMİR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.Emre Erol |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Türkiye´deki İKY uygulamalarının ne şekilde gerçekleştiği ile ilgili genel bir çerçeve çizmek, anlayışının günümüzde ulaştığı noktayı ve mevcut durumun farklı ülkelerdeki İKY uygulamaları ile karşılaştırmalı olarak değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu derste İnsan Kaynakları Yönetimi, Karşılaştırma Yönetim ve İKY: Ayrışma ve Benzeşme Teorileri, İKY Yaklaşımları ve Modelleri, İKY Uygulamaları, Türkiye´de İKY, Türkiye´deki İKY Uygulamaları ile ilgili Araştırmalara ve farklı ülkelerdeki İKY uygulamalarına yer verilecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İKY´nin gelişimini ve bu gelişimde etkili olarak faktörleri değerlendirir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
2 | İKY uygulamalarını makro ve mikro çerçevede değerlendirir. | Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Proje / Tasarım, Ödev, Sınav, |
3 | Karşılaştırmalı çalışmaların öneminin kavrar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
4 | İKY uygulamalarının farklılaşmasının nedenlerini değerlendirir. | ||
5 | Farklı ülkelerdeki İKY uygulamaları örnekleri ile makro ve çok yönlü bir bakış açısını oluşturur. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | Proje / Tasarım, Ödev, Sınav, |
6 | Türkiye İKY anlayışının daha iyi anlaşılması ve özgünlüğünün tartışılması konusunda önerilerde bulunur. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İnsan Kaynakları Yönetimi: Genel Giriş | İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi |
2 | İKY´nin Kavramsal Çerçeve ve Gelişimi | İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi |
3 | Karşılaştırmalı Yönetim ve İKY | İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi |
4 | Ayrışma ve Benzeşme Teorileri | İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi |
5 | İKY Yaklaşımları | İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi |
6 | İKY Modelleri 1: Amerikan İKY Modelleri | İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi |
7 | İKY Modelleri 2: Avrupa İKY Modelleri | İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi |
8 | Amerika ve Kanada İKY Uygulamaları | İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi |
9 | Avrupa İKY Uygulamaları:1 | İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi |
10 | Avrupa İKY Uygulamaları:2 | İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi |
11 | Avrupa İKY Uygulamaları:3 | İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi |
12 | Uzakdoğu İKY Uygulamaları | İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi |
13 | Türkiye´de İKY | İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi |
14 | Genel Değerlendirme | İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | ALTUNIŞIK, R., R. Coşkun, S. Bayraktaroğlu ve E. Yıldırım (2007) Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri SPSS Uygulamalı, 5. Baskı, Sakarya Kitabevi, Sakarya. ÖZDEMİR, Y. (2010) "Türkiye’deki İnsan Kaynakları Yönetimi Anlayışının Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma: İSO 500 Örneği", Sakarya Üniversitesi, SBE, Yayınlanmamış Doktora Tezi. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yönetim ve organizasyondaki temel kavramları anladığınızı gösterin ve uygular | ||||||
2 | Yöneticilerin ve çalışanların organizasyonlarda nasıl etkileşim kurduğuna dair bilgiyi gösterir. | ||||||
3 | Bağlamın ve kültürün kurumlar ve / veya bireyler üzerindeki etkisini anlayın ve açıklar | ||||||
4 | Empatik olma ve aktif olarak dinleme becerisini gösterir | ||||||
5 | Resmi ve gayri resmi gruplar içinde etkili bir şekilde iletişim kurar | ||||||
6 | Yönetim ve organizasyon" sorunlarının temel nedenini tanımlayın ve analiz eder | ||||||
7 | Organizasyonel sorunlara uygun çözümler bulur | ||||||
8 | Literatürü profesyonelce gözden geçirin ve yeni araştırma sorusu önerir | ||||||
9 | Yönetim ve organizasyon alanına metodolojik yaklaşımları değerlendirmek için başvurur | ||||||
10 | Araştırma bulgularını ilgili yazın bağlamında tartışır |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İKY´nin gelişimini ve bu gelişimde etkili olarak faktörleri değerlendirir. | ||||||||||
2 | İKY uygulamalarını makro ve mikro çerçevede değerlendirir. | ||||||||||
3 | Karşılaştırmalı çalışmaların öneminin kavrar. | ||||||||||
4 | İKY uygulamalarının farklılaşmasının nedenlerini değerlendirir. | ||||||||||
5 | Farklı ülkelerdeki İKY uygulamaları örnekleri ile makro ve çok yönlü bir bakış açısını oluşturur. | ||||||||||
6 | Türkiye İKY anlayışının daha iyi anlaşılması ve özgünlüğünün tartışılması konusunda önerilerde bulunur. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ödev | 2 | 15 | 30 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |