Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sermaye Piyasası Mevzuatı | EKO 465 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NURCAN KOSTAK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Gürkan Malcıoğlu |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sermaye piyasasının işleyişi, fonksiyonları, aktörleri hakkında bilgi edindirmek ve bu bilgilerden hareketle sermaye piyasasına eklemlenebilecek ve yön verebilecek becerinin kazandırılması |
Dersin İçeriği | Finansal Sistemin İşleyişi, Tahvil ve Hisse Senedine Dair Temel Kavramlar, SPK Kuruluşu ve Mevzuatı, Yatırım Bankacılığı Mevzuatı, Özel Finans Kurumları Mevzuatı |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Finansal Sistemin İşleyişi hakkında fikir sahibi olma | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, | Sınav, |
2 | SPK kuruluşunu ve mevzuatını kavrama | Tartışma, Problem Çözme, Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, |
3 | Finansal aracı kurumları tanıma | Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, |
4 | Finansal araçların yasal yapısını öğrenme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Problem Çözme, | Sınav, |
5 | Diğer ülkelerdeki finansal yapıyı tanıma | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Finansal Sistemin İşleyişi | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
2 | Tahvil ve Hisse Senedine Dair Temel Kavramlar | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
3 | Türev Piyasa Araçları | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
4 | SPK Kuruluşu ve Mevzuatı | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
5 | SPK?nın İşleyişi | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
6 | Yatırım Kurumları ve Yatırım Fonları | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
7 | Merkez Bankasının Sermaye Piyasalarındaki Rolü | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
8 | VİZE SINAVI | |
9 | Ticari Bankaların Sermaye Piyasalarındaki Rolü | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
10 | Yatırım Bankacılığı Mevzuatı | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
11 | Özel Finans Kurumları Mevzuatı | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
12 | Kurumsal Yatırım ile İlgili Mevzuat | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
13 | Özel Denetim Mevzuatı | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
14 | Özel Denetim Mevzuatı | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Şenol Babuşcu, Adalet Hazar, Sedat Yenice, Mahmut Ceylan, ?SPK Temel Düzey, Sermaye Piyasası Mevzuatı, İlgili Mevzuat ve Etik Kurallar?, Akademi Kitabevi, 2011 |
Ders Kaynakları | Selami Şengül, ?Sermaye Piyasası Mevzuatı Açıklama ve Yorumlama?, İmaj Yayıncılık, 2002 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında geniş bir bakış açısından hareketle, iktisadi konularda analitik yönden tutarlı fikir oluşturma ve bu fikri savunma becerisine sahip olma | ||||||
2 | Temel ekonometri ve istatistik teorilerini mikro ve makro iktisadi problemlere çözüm üretmede kullanabilme yeteneğine sahip olma. | ||||||
3 | Türkçede olduğu gibi bir yabancı dilde de yazılı (ve tercihen ilave olarak sözlü) iletişim becerisine sahip olma. | ||||||
4 | Genel ekonometri teorisi hakkında bilgili olma. | ||||||
5 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken yeterli düzeyde hukuk bilgisine sahip olma. | ||||||
6 | Hem temel bilgisayar kullanımlarını (word ve excel benzeri programlarda) hem de iktisadi analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SPSS, Eviews, Gauss, Stata ve benzeri) kullanabilme | ||||||
7 | Matematiksel, iktisadi, istatistiksel ve ekonometrik olarak analiz yapma beceisi kazanmak | ||||||
8 | Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip olmakla beraber, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme; nedensel ilişkilerini göz önünde bulundurma, analitik düşünce yapısına sahip olma ve stratejik yaklaşım geliştirebilme | ||||||
9 | Kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer dâhil olmak üzere bir yabancı dilde bilgi sahibi olma, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme | ||||||
10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | ||||||
11 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olma, bilgilerini ve düşüncelerini başkalarına iletebilme, ikna gücü yüksek, eleştirel düşünebilme, alternatif çözümler üretebilme, ve bilgileri analiz etme becerisine sahip, inisiyatif kullanabilme becerisine sahip olma | ||||||
12 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme becerilerine sahip olmak |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 172 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |