| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Turkısh Mythology II | TEZ 230 | 4 | 2 + 0 | 2 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ABDULLAH MEHMET AVUNDUK |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Mythological art work solving, understanding, commending abilities are progressed in Turkish Art. |
| Dersin İçeriği | Turkish Mythology and its artistic responce are recognized. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | To express that mythology ane religious believes wer very important inspiration sources in article creativly in the ancient civilation. | Lecture, Question-Answer, Group Study, Self Study, | Testing, Homework, |
| 2 | To recognize that mythology and religious believes were evaluated debewnding on the cultural changes in the ancient civiliation. | Lecture, Question-Answer, Group Study, Self Study, | Testing, Homework, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Teogony; Cosmogony | |
| 2 | Antropogony; Escatology | |
| 3 | Creation legends | |
| 4 | Upstart Fables | |
| 5 | Upstart from animals | |
| 6 | Upstart from tree | |
| 7 | Upstart without mother and father | |
| 8 | Vize examination | |
| 9 | Fable animals: Anka; Simurg; Phonix; Griphon; Garuda; Dragon | |
| 10 | Except fable animals | |
| 11 | Except fable animals | |
| 12 | Hunting | |
| 13 | Animal stuggles | |
| 14 | Colors and numbers |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Bahaeddin Ögel, Türk Mitolojisi, TTK, C.I,II, Ankara 2003 Emel Esin, Orta Asya´dan Osmanlı´ya Türk Sanatında İkonografik Motifler, Kabalcı Yayınevi, İst. 2004 Metin And, Minyatürlerle Osmanlı- İslam Mitologyası, YKY, İst. 2002 |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | To express that mythology ane religious believes wer very important inspiration sources in article creativly in the ancient civilation. |
| 2 | To recognize that mythology and religious believes were evaluated debewnding on the cultural changes in the ancient civiliation. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 25 |
| 1. Kısa Sınav | 25 |
| 2. Kısa Sınav | 25 |
| 1. Ödev | 25 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Course Duration (Including the exam week: 16x Total course hours) | 16 | 2 | 32 |
| Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) | 16 | 4 | 64 |
| Mid-terms | 1 | 2 | 2 |
| Quiz | 2 | 4 | 8 |
| Final examination | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü | 108 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,32 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||